AKO SA HRÁ OVERWATCH NA KONZOLE? |
AKO SA HRÁ OVERWATCH NA KONZOLE? |
Koncom uplynulého týždňa sa vo Varšave odohrala prezentácia konzolovej PS4 verzie hry Overwatch a my sme boli pri tom. Mali sme tak šancu vyskúšať, ako hra na konzole beží a hlavne ako sa to ovláda.
Overwatch je tímová FPS, v ktorej proti sebe hrajú dva šesťčlenné tímy. Zatiaľ ponúka 3 módy: Point capture, v ktorom sa snažíte obsadiť bod, prípadne ho ubrániť pred druhým tímom, Control je obdobou King of the hill a do tretice Payload. V tomto režime musíte spoločne eskortovať pohybujúci sa objekt, pričom druhý tím sa vás snaží zastaviť. Každý hráč si vyberie svojho hrdinu so sadou špeciálnych schopností a toto rozhodnutie sa dá meniť aj priamo počas hry. Dokážete sa tak vždy prispôsobiť aktuálnej situácií.
Toľko stručné zhrnutie samotnej hry a poďme si teda povedať, ako to celé vyzerá na konzole. Všetci dobre vieme, že strieľačky a ovládač veľmi nejdú dohromady, najmä tie multiplayerové. Tu ale treba podotknúť, že Overwatch, samozrejme, nie je čistokrvnou FPS, ako je napríklad ikonický Counter-Strike. Hra čerpá z rôznych žánrov, najvýraznejšie asi z MOBA hier. Nielen vizuálom, ale aj tímovým zameraním môže pripomínať Team Fortress 2, no v určitých smeroch ide ešte ďalej. Každý hrdina má jedinečné schopnosti, ultimátku a nájdeme tu aj takých, ktorí vlastne bojujú výlučne iba zblízka. Za každú postavu sa hrá úplne inak. Liečenie s Mai je totálne iný zážitok ako lov na nepriateľov v koži Reapera. Každá postava si tak vyžaduje iný prístup a skill.
Aj vďaka týmto odlišnostiam sa Overwatch hrá na ovládači prekvapivo dobre. Postavy na obrazovke dobre vidno, sú veľké a vzhľadom na kreslený štýl Blizzardu aj dostatočne výrazné. Lozenie po zemi tu nehrozí, prinajlepšom sa prikrčíte, takže hit-boxy sú rozsiahle a nemusíte mieriť úplne presne. Práve mierenie tu ale nezohráva až takú výraznú úlohu, je to skôr o správnom načasovaní a použití vhodnej schopnosti. Záleží aj od postavy - „snipovanie" s Widowmaker vyžaduje väčší cvik na analógoch ako „melee" boj za Reinhardta. Tam sa však zas zapotíte pri správnom použití štítu a postavení v tímových stretoch. Samotné schopnosti sa na ovládači aktivujú pohodlne, tu možno aj predbiehajú klávesnicu, keďže triggery sú na tento účel ako stvorené.
S výkonom nebol na PlayStation 4 problém, hra sa drží na 60 fps a vďaka výtvarnému štýlu Blizzardu sa na ňu dobre pozerá. Najmä dizajn prostredí a máp je výborný, no popravde povedané, čo iné by sme od tejto firmy čakali. Otázkou už len zostáva, či hra dokáže osloviť masy, ale aj profesionálnu e-sport scénu a ako dlho sa ju podarí udržať. Počas prezentácie nám bolo taktiež potvrdené, že príbeh a univerzum budú tentokrát prezentované skutočne zaujímavým spôsobom, mimo samotnej hry, cez krátke animované videá. Samotný stav sveta, ktorý predstavuje budúcnosť Zeme, je zachytený aj priamo na jednotlivých mapách.
Overwatch sa síce dá primárne považovať za PC titul, no aj v konzolovej verzii potvrdil, že má potenciál a určite sa máme na čo tešiť. Na ovládači je to unikátny zážitok, 2 hodinky hrania nám ubehli ako voda, a preto sa nevieme dočkať, kedy si hru zahráme v pohodlí vlastnej obývačky. Ak ste hru ešte nehrali alebo si ju chcete skúsiť na konzole, budete tak môcť urobiť už 5. mája pri príležitosti spustenia otvorenej bety.
PC
PS4 Xbox One Vývoj: Blizzard / Blizzard Štýl: Akcia / Multiplayer
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|