NEMUSÍ TO BYŤ LEN NOC A DÁŽĎ - O TVORBE UNIKÁTNEHO SVETA CYBERPUNK 2077 |
NEMUSÍ TO BYŤ LEN NOC A DÁŽĎ - O TVORBE UNIKÁTNEHO SVETA CYBERPUNK 2077 |
Keď nás CD Projekt RED počas Gamescomu pozval do svojho temného stánku pripominajuceho sklad osvetlený neónmi, boli sme plní očakávaní. Ukázal nám vtedy demo hry Cyberpunk 2077, v ktorom sme konečne videli hrateľnosť, ktorá aspoň čiastočne odpovedala na otázky, čo nám behali po rozume.
Aby sme sa však dozvedeli viac o jednej z najočakávanejších hier roku 2020, hneď po prezentácii sme sa obrátili na Marthe Jonkers, ktorá pracuje ako senior concept artist v CD Projekt RED a je tiež koordinátorkou tímu autorov konceptov, ktorí majú na starosti dizajn štvrtí Night City a lokalít v Cyberpunk 2077. Počas rozhovoru nám prezradila viac o navrhovaní hry podľa stolovej predlohy a ako sa snažia prekonať samých seba po Zaklínačovi. Taktiež sme sa pýtali obligátne otázky o Keanu Reevesovi a ako jeho výkon ovplyvnil postavu Johnnyho Silverhanda aj samotnú hru.
Na Gamescome predvádzate Cyberpunk 2077 už po druhýkrát. Ako sa hra zmenila za posledný rok?
Vieme, že sme toho veľa zlepšili a naozaj sme veľa vecí zmenili. Myslím, že je to zjavné pri tvorbe postavy. Je to omnoho prepracovanejšie ako to, čo sme vám ukázali prvýkrát. A stále to nie je dokončené, takže pravdepodobne to bude ešte viac rozvinuté ako to, čo vidíte teraz. Pridali sme životné cesty, ktoré si teraz môžete zvoliť.
Môžete byť nomád, korporátny typ, alebo dieťa ulice a v podstate tak vašej postave dáte akési pozadie, odkiaľ pochádza. Takže ak ste nomád, vyrastali ste na okraji veľkomesta a nemáte nič spoločné s korporáciami ani gangmi a podobne. Ak ste dieťa ulice, tak ste naozaj vyrastali v meste medzi všetkými ľuďmi a gangmi a tým pádom trochu lepšie poznáte gangy, keď si vyberiete toto pozadie. A ak si vyberiete korporátny typ, tak budete mať také trochu korporátne pozadie, čo znamená, že keď stretnete ľudí z korporácií, viete s nimi ľahšie komunikovať. Môžete si to všimnúť počas dialógov a myslím, že ste to mohli tentoraz vidieť aj v deme, že tam boli dodatočné možnosti v dialógu v závislosti od životnej cesty, ktorú ste si vybrali.
Koľko hodín obsahu môžeme očakávať od hlavného príbehu a tiež dodatočného obsahu, keď chceme prejsť celú hru?
Bude to obrovské. Je ťažké to vyčísliť, pretože to závisí aj od toho, ako hru hráte a dokonca aj toho, aké robíte rozhodnutia. Závisí to od vášho štýlu hrania, pretože máme veľmi plynulý systém tried. V podstate môžete kombinovať rôzne zručnosti z rôznych stromov schopností, či už ste Techie, Netrunner alebo Solo. Všetky tieto schopnosti môžete vašej postave nakombinovať. Tiež máme veľmi rozsiahly príbeh, ktorý sa rozvetvuje a má rôzne smery, ktorými sa môžete vydať. Máme hlavné aj vedľajšie úlohy, budeme mať street story, takže sa tam bude diať mnoho, vďaka čomu strávite v Night City veľmi dlhý čas.
Mike Pondsmith, ktorý je tvorcom pôvodnej stolovej hry Cyberpunk 2020, je tiež konzultantom pre vašu hru. Povedzte nám viac o tejto kolaborácii.
Je to chodiaca encyklopédia Cyberpunku, to je isté. Ak máte akúkoľvek otázku ohľadom príbehu alebo pozadia hry, on vám odpovie, on vie všetko. Takže to je super. A skutočne sme si zobrali Cyberpunk 2020 ako základ pre 2077, ale prešlo 57 rokov od 2020 a to znamená, že veľa vecí sa zmenilo. Vždy sme s Mikom konzultovali otázky typu „bude toto uveriteľné?” alebo „bude toto fungovať?” Takže vždy nám s tým pomáhal. Tiež sme mali dostatok voľnosti, aby sme na tom základe vytvorili vlastnú CD Projekt RED hru, takže je tam veľa spojení, ale tiež máme v Cyberpunk 2077 mnoho vlastného .
Ako ste pracovali s pôvodným materiálom z Pondsmithovej hry? Vieme, že Cyberpunk 2077 sa odohráva v tom istom svete ako stolová hra, ale sú tam aj iné odkazy?
Mnoho času ubehlo medzi Cyberpunk 2020 a 2077 a vytvorili sme akúsi časovú líniu toho, čo sa stalo. A to skutočne ovplyvnilo dizajn mesta, ako by mohlo vyzerať a ako by ľudia mohli vyzerať. Môžete si to všimnúť v lokalite Pacifica, ktorú sme ukázali v deme. Je o tom celý príbeh, prečo tak vyzerá. Dôvodom je, že korporácie z toho chceli urobiť rezort, ale v čase ekonomickej krízy svoje investície vzali späť a nechali to opustené. Takže preto sú v Pacifice opustené nákupné strediská, ten pokazený kolotoč a hotel, v ktorom nikto nebýva. A zároveň tam žije komunita Haiťanov, pretože v Haiti sa v tom čase nedalo žiť kvôli prírodným katastrofám.
V Cyberpunk budúcnosti bude dochádzať k množstvu prírodných katrastrof, ako sú búrky a tajfúny a podobne. Takže komunita Haiťanov sa nasťahovala do oblasti Pacifica, pretože si uvedomili, že síce je to tam opustené, ale je to vlastne dokonalé. Je tom množstvo hotelov, ktoré síce nie sú dokončené, ale dá sa tam úplne bez problémov žiť, preto sa tam presťahovali. Takže máme niekoľko vrstiev histórie, ktoré pochádzajú zo Cyberpunk 2020, ale množstvo vecí sa medzitým udialo, takže je to podľa mňa pokračovanie. A tak by som najlepšie opísala úlohu Cyberpunku 2020 pri tvorbe 2077.
Aké iné audiovizuálne prvky vás inšpirovali pri tvorbe, okrem pôvodnej stolovej hry?
Porozprávam vám niečo o hudbe, pretože to je podľa mňa zaujímavá téma. Vytvorili sme vlastný soundtrack a máme v hre množstvo rozhlasových staníc, ktoré môžete počúvať počas jazdy v Night City a púšťať si ich z vašich reproduktorov, je to super. Máme rôzne štýly, ale všetky vychádzajú z témy kyberpunku, takže sme použili kyber elementy vo zvukoch a nástrojoch, s ktorými sme vytvorili hudbu. Potom je tu punk a drsná rebelská scéna a aj keď sú to odlišné štýly, stále tam počujete kyberpunk a možno ste zachytili nejakú hudbu aj z trailerov, alebo v tomto deme.
Takže keď sme sa tomu snažili vytvoriť vlastnú identitu, a to platí aj pre vizuálnu stránku, chceli sme stvoriť kyberpunkový svet, aký ľudia predtým nevideli. Je to nový pohľad na kyberpunk. Pretože všetci poznáme kyberpunkové filmy a knihy a všetci poznáme Blade Runner. Ale my sme chceli urobiť niečo iné, takže sme sa pokúsili vytvoriť vizuálny štýl inšpirovaný Cyberpunkom 2020, ale tiež založený na našej časovej línii. Napríklad plagáty, ktoré vidíte vonku (zavesené pred miestnosťami na interview, pozn. red), tie vizuálne štýly sú základnými kameňmi vizuálneho dizajnu našej hry.
Skutočne sme vytvorili viacero štýlov, ktoré sú spojené s časovou líniou. Napríklad, keď boli ľudia veľmi chudobní, keď boli ťažké časy, ich móda a autá boli skôr v šedých farbách, z lacných materiálov a veľmi praktické. No keď boli ľudia šťastní a časy boli lepšie a darilo sa im, vyrábali veci v žiarivejších farbách a oblejších tvaroch. Takže môžete vidieť, ako sa časová línia odráža v tom, ako teraz mesto vyzerá a chceli sme k tomu pristupovať skutočne originálnym spôsobom. To je dôvod, prečo boli ľudia možno prekvapení, keď videli minuloročný trailer a bolo v ňom množstvo slnka. Ľudia to komentovali: „Čo je to za žiarivý a slnečný kyberpunk?” Ale to je presne to, čo sme vám chceli ukázať. To, že dokážeme vytvoriť kyberpunkový svet, ktorý je unikátny, ale je v slnečnom prostredí. Nemusí to byť len noc a dážď, aj keď máme cyklus striedania dňa a noci, takže budete mať aj noc a rôzne typy počasia, ale toto je náš prístup.
Z čoho ste vychádzali pri tvorbe všetkých typov postáv a ich vybavenia? Ako ste pracovali s prvkami ľudí a strojov?
Využili sme množstvo návrhov a nápadov od Mika Pondsmitha, ale dodali sme tomu vlastný šmrnc. A ako som povedala, tie štýly na plagátoch zohrávajú naozaj veľkú úlohu, pretože definujú, aké uhly má mať nejaký stroj alebo vec, z akých materiálov má byť zložená, dokonca máme rôzne značky a továrne, ktoré vyrábajú určité implantáty, takže budete mať napríklad rôzne značky zbraní, ktoré ovplyvnia štýl všetkých týchto prvkov. Je to jeden veľmi komplikovaný mix, ale funguje to. Vypracovali sme si akýsi návod, ako vytvárať návrhy. Zoberieme si napríklad niečo zo Cyberpunk 2020, ale prenesieme to do 2077 za použitia rôznych štýlov, materiálov, distribúcie, textúr a podobne, aby sme vytvorili unikátny dizajn.
V deme nám bolo povedané, že máme vyzerať cool a predviedli nám, že v hre bude množstvo možností na úpravu postavy. Mali ste nejakých módnych konzultantov, ktorí vám pomohli so všetkými týmito prvkami v hre?
(Smiech) Nie. Mali sme veľmi talentovaný tím dizajnérov postáv a jednoducho vytvorili kopu úžasných vecí. Zvládli to a opäť mali k dispozícii vizuálny návod, ktorý navrhol umelecký šéf a vďaka tomu boli schopní vytvoriť rozsiahle množstvo módnych štýlov a predmetov, ktoré si môžete kúpiť a nosiť v hre.
Jedným z top momentov počas tohtoročnej výstavy E3 bolo vaše oznámenie, že Keanu Reeves bol obsadený do úlohy Johnnyho Silverhanda, čo je postava zo stolovej hry Cyberpunk. Prečo ste sa rozhodli pre Keanu Reevesa?
Takže tu máme postavu Johnnyho Silverhanda, ktorá má veľmi silnú osobnosť. Bojuje za to, v čo verí, skutočne bojuje proti korporáciám a my sme rozmýšľali: „Aký herec by dokázal tejto postave priniesť niečo navyše?” A viete, bol to Keanu. Musel to byť Keanu, pretože hrá tento typ postáv a je v tom fakt dobrý. On hral Johna Wicka, Nea, Johnnyho Mnemonica a toto sú typy postáv, ktoré podľa nás dobre zapadali k Johnymu Silverhandovi. Takže to je dôvod, prečo ho firma oslovila, či by mal záujem. Povedali mu o príbehu Johnnyho a jeho to zaujalo.
Takže to bolo veľmi vzrušujúce a urobili s ním niekoľko skúšok a sadlo mu to. Povedal, že je to cool a dokonca navrhol nejaké vety, ktorý by Johnny Silverhand mohol povedať. Skutočne sa mu zapáčil ten svet, takže postave Johnnyho Silverhanda toho veľa dodal. A publikum jasalo, keď videli, ako Keanu prišiel na pódium a oznámil, že bude Johnny Silverhand. A podľa mňa to nebolo len tým, že je to Keanu, ale aj preto, že sa na túto postavu hodí. Nechceli sme mať len celebritu v hre, chceli sme niekoho, kto by do tej postavy niečo priniesol. A Johnny Silverhand nie je malá postava, v príbehu hrá veľmi dôležitú úlohu.
Takže Johnny Silverhand bol vizuálne ešte pred Keanum akýsi nepopísaný list, alebo ste už mali vytvorený koncept postavy a dúfali ste, že nájdete herca, ktorý by sa hodil k vašim predstavám?
To je zaujímavá otázka. Ale Johnny Silverhand hrá úlohu v Cyberpunk 2020, takže už je to definovaná postava a ako prvé sme mali príbeh a túto postavu. Snažili sme sa od toho odraziť a zároveň sme rozmýšľali: „Aký herec by tejto postave dokázal niečo pridať bez toho, aby ju úplne zmenil?” Pretože takéhoto sme Johnnyho chceli a už bol vytvorený podľa príbehu Mika Pondsmitha, takže z neho nemôžete urobiť úplne inú postavu. Ale uvažovali sme nad tým, kto by mu dodal niečo výnimočné a bol to Keanu. Dokonale sa na to hodil.
Mal Keanu nejaký vplyv na vývoj hry alebo jeho postavy?
Samozrejme, že sme ho oskenovali a bol zapojený do animácií a robil všetky tie pózy a daboval, takže áno. Mal veľký vplyv na postavu Johnnyho. To rozhodne.
Zatiaľ ste nám neukázali hrateľné demo, no hráči vyjadrujú svoj názor na základe videí, ktoré doteraz videli. Ako pracujete s takouto spätnou väzbou?
Ceníme si každú spätnú väzbu, ktorú dostaneme. Aj pri týchto demách rozdávame dotazníky. Vždy nám môžete povedať, čo si myslíte a skutočne oceňujeme, keď nám ľudia povedia svoj názor. A, samozrejme, máme vlastnú predstavu o našej hre a sme s ňou spokojní, no vždy sme otvorení zmenám. A ak sú tam nejaké veci, ktoré môžeme zmeniť alebo zlepšiť, vždy to radi urobíme, pretože koniec-koncov chceme jednoducho vytvoriť čo najlepšiu hru. A je veľmi milé, že nám publikum pomáha a ľudia nám vravia, čo sa im páči a nepáči. Pozitívna spätná väzba sa vždy dobre počúva a skutočne nám pomáha.
CD Projekt RED je známy najmä vďaka Zaklínačovi 3. Je niečo, čo ste sa ako štúdio pri Zaklínačovi naučili a môžeme to vidieť na Cyberpunk 2077?
Určite áno. Ja osobne som nepracovala na Zaklínačovi, pridala som sa k tímu až potom a prešla rovno na Cyberpunk. Ale, samozrejme, že pracujem s množstvom kolegov, ktorí robili na Zaklínačovi a majú mnoho skúseností s open world hrou s veľmi hlbokým príbehom a veľmi naratívnou štruktúrou. Podľa môjho názoru je príbeh jedným z najdôležitejších prvkov v CD Projekt RED a je to niečo, v čom sme dosť dobrí. A tentoraz sme zobrali naše znalosti a chceli sme niečo pridať, niečo ako tretí element. Máme tu príbeh a otvorený svet a tentoraz sme pridali úplnú voľnosť v hrateľnosti, ktorú sme v Zaklínačovi nemali. Pretože vašou postavou bol stále Geralt, ktorý má meče a tak bojujete. Nie je žiadny iný spôsob.
No v tejto hre máte veľkú voľnosť v tom, ako si poradíte. Ak chcete, môžete použiť strelné zbrane. Môžete tiež použiť katanu, ktorú by som ja volila. Veľa toho dokážete hackovať. Môžete sa prikrádať a vložiť si do nôh implantáty, aby vás nebolo počuť kráčať. Môžete mať čepele v rukách alebo nano drôty, ktoré ste možno videli v deme. Máte obrovskú voľnosť v tom, ako hru budete hrať. Toto sme pridali ku všetkým tým vedomostiam, ktoré tím získal už pri vývoji Zaklínača.
Ďakujem za rozhovor.
PC
PS4 Xbox One Xbox Series X|S PS5 Vývoj: CD Projekt / CD Projekt Red Štýl: Akcia / RPG Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|