FLINT: TREASURE OF OBLIVION |
FLINT: TREASURE OF OBLIVION |
Pirátska výprava za strateným pokladom, v čele so šarmantným kapitánom Flintom, jeho verným priateľom Billym, a skupinkou rôznorodých postavičiek, sa drží klasického pirátskeho formátu príbehu. Ibaže sa nedočkáte priveľa svižnej akcie alebo lodných bitiek. Skôr sa pripravte na taktické ťahové potýčky, kde jeden zlý krok môže rýchlo viesť k prehre.
Súbojový systém je jadrom hrateľnosti. V základe ide o veľmi generický ťahový systém s políčkami. Udalosti v príbehu určujú počet vašich a nepriateľských „pajácov". K dispozícii máte veľa postáv, a každej pred súbojom môžete samostatne prideliť zbrane alebo rôzne posilnenia. Súboje samotné dokážu byť dosť brutálne v tom, že ak prídete čo i len o jednu dôležitú postavu, prehráte celú bitku. Nepriatelia sú vybavení rovnako ako vy, ale ich výbavu, s výnimkou zbraní, na prvý pohľad nevidíte, takže sa často musíte prispôsobovať za pochodu. Môžete využiť terén a okolité objekty. Sudy síce niekedy prekážajú, ale dajú sa skotúľať na nepriateľského vojaka a prípadne ho tým aj rovno zabijú. Alebo zvýšený povrch môžete využiť ako vy, tak aj AI, napríklad na prudký útok zhora spôsobujúci slušné poškodenie.
Obťažnosť je relatívne vysoká, ale fér a možností máte habadej. A ak si náhodou vezmete zlú výbavu, môžete sa z menu alebo po prehre vrátiť tesne pred súboj a zmeniť ju. Problémy nastávajú skôr pri UI, ktoré je chaotické prevažne u postáv. Všetky políčka pre rôzne typy výbavy sú porozmiestňované veľmi náhodne a postavy samotné sú rozložené neprehľadne. V súbojoch je príliš veľký kurzor, kvôli čomu sa často môže stať, že hráč preklikne inde, ako chcel.
Ďalším veľkým problémom je náhoda. Po každom útoku na nepriateľa hádžete kocky. Niektoré zbrane alebo typy interakcií využívajú len jednu alebo dve kocky, iné až tri. Typ kocky a číslo určia, čo nepriateľovi uštedríte za poškodenie, prípadne či ho zhodíte na zem, alebo len posuniete o políčko dozadu. Niekedy sa, bohužiaľ, môže stať, že kocky vám totálne neprajú, čím sa súboj zbytočne natiahne a občas to smeruje rovno k reštartu celej potýčky.
Čo sa vlastne deje mimo súbojov? V podstate nič zaujímavé. Beháte po jednotlivých lokáciách a preskúmavate. Narazíte vždy na štvorlístky, ktoré vám umožňujú jeden hod kockou navyše a, samozrejme, zbrane, granáty, a ostatné predmety. Tie sú často poschovávané buď v sudoch, truhlách, alebo na veľmi náhodných miestach, ktoré sa vám vyznačia, až keď sa k nim priblížite. Takže ideálna stratégia je skrátka držať ten kurzor smerujúc ku každému rohu a kútu mapy pre prípad, že je niekde zapadnutý nejaký alkohol alebo meč. Kvôli ovládaniu je to, bohužiaľ, trochu nepríjemný zážitok, pretože postava sa často bude zasekávať v každom kúte alebo o každú stenu, stĺp či stôl, takže budete musieť myšku stále púšťať a znova ju podržať. A každý predmet, ktorý zdvihnete, spustí zbytočne dlhú animáciu schmatnutia veci, zobrazenie predmetu a jeho uloženie do inventára. Tento proces začne byť veľmi únavný a niekedy viac frustrujúci než súboje.
Nepomáha ani fakt, že niektoré lokácie sú fakt veľké, ale nedostanete žiadnu mapu na lepšiu orientáciu. Dobrým príkladom je mesto v prvej polovici hry, kde na vás čaká kopec predmetov a kandidátov na člena Flintovej posádky, ale mesto je popreplietané a zložito nadizajnované. Pridajte aj vyššie spomenutú frustráciu z ovládania a zbytočne pomalý jednoduchý parkour a máte poriadne nudný bordel v navigácii.
Aspoň vizuálne hra vcelku poteší. Grafika je kvalitne spracovaná, až na pár miest, napríklad loď na mori vôbec nepláva a more samotné je totálne statické. Prostredia sú rôznorodé – more, džungle, jaskyne, občas nejaké mesto alebo dedina. Posádka a predmety majú pekné náhľadové obrázky, a ozvučenie je tiež postačujúce, hoci zbrane by mohli mať trochu uspokojujúcejšie a výraznejšie zvuky pri útokoch. Hudba nie je veľmi zapamätateľná. Pieseň z hlavného menu, ktorá hrá aj počas súbojov, je celkom dobrá, chytľavá a má pirátsky nádych, ale zvyšok hudby je skôr do pozadia, aby nebolo celú hru ticho. K technickej stránke musím, bohužiaľ, dodať, že hra niekoľkokrát spadla.
Po príbehovej stránke hra nepredviedla nič skvelé, ale ani neurazila. Je to generický príbeh o hľadaní strateného pokladu, v čele s kapitánom Flintom s veľkým klobúkom a v červenom kabáte, ktorý je sprevádzaný lojálnou posádkou. Keby bola daná posádka zaujímavá a rozvinutá, fungovala by aj nezáživná zápletka. Hra, bohužiaľ, uprednostňuje kvantitu pred kvalitou – kopec postáv, málo interakcií a zaujímavých vzťahov medzi nimi, takmer žiadna osobnosť alebo vlastné motivácie. Na druhej strane, prezentácia príbehu je zaujímavá. Okrem klasických filmových scén a dialógov ponúka hra aj pekný, komiksový štýl. Cez komiksy sa dozviete valnú väčšinu zápletky.
Flint neočaril. Hoci boje nie sú vyložene zlé, idú do hĺbky a prinášajú a slušnú výzvu, zároveň ich dosť brzdí aspekt náhody. A zvyšok hry nie je zábavný ani zaujímavý. Ovládanie je nemotorné a príbeh nedovarený. Celkový zážitok aspoň trochu zachraňuje komiksový štýl.
RECENZIE HRÁČOV |
PC
Xbox Series X|S PS5 Vývoj: Microids / Microids / Savage Level Štýl: RPG / Ťahová
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|