FLINT: TREASURE OF OBLIVION

FLINT: TREASURE OF OBLIVION

5.5

Honba za pirátskym pokladom

Recenzia na PC verziu

Pirátska výprava za strateným pokladom, v čele so šarmantným kapitánom Flintom, jeho verným priateľom Billym, a skupinkou rôznorodých postavičiek, sa drží klasického pirátskeho formátu príbehu. Ibaže sa nedočkáte priveľa svižnej akcie alebo lodných bitiek. Skôr sa pripravte na taktické ťahové potýčky, kde jeden zlý krok môže rýchlo viesť k prehre.

Súbojový systém je jadrom hrateľnosti. V základe ide o veľmi generický ťahový systém s políčkami. Udalosti v príbehu určujú počet vašich a nepriateľských „pajácov". K dispozícii máte veľa postáv, a každej pred súbojom môžete samostatne prideliť zbrane alebo rôzne posilnenia. Súboje samotné dokážu byť dosť brutálne v tom, že ak prídete čo i len o jednu dôležitú postavu, prehráte celú bitku. Nepriatelia sú vybavení rovnako ako vy, ale ich výbavu, s výnimkou zbraní, na prvý pohľad nevidíte, takže sa často musíte prispôsobovať za pochodu. Môžete využiť terén a okolité objekty. Sudy síce niekedy prekážajú, ale dajú sa skotúľať na nepriateľského vojaka a prípadne ho tým aj rovno zabijú. Alebo zvýšený povrch môžete využiť ako vy, tak aj AI, napríklad na prudký útok zhora spôsobujúci slušné poškodenie.

Flint: Treasure of Oblivion
Flint: Treasure of Oblivion Súbojový systém je niekedy nemotorný, ale dostatočne komplexný
Súbojový systém je niekedy nemotorný, ale dostatočne komplexný


Flint: Treasure of Oblivion Podľa hry najlepší kamarát, ale ani Billy sa veľmi nevyvíja.
Podľa hry najlepší kamarát, ale ani Billy sa veľmi nevyvíja.


Flint: Treasure of Oblivion Nehneváte sa, keď sa pošťastí, ale v horších prípadoch vám kocky pokašlú celý súboj
Nehneváte sa, keď sa pošťastí, ale v horších prípadoch vám kocky pokašlú celý súboj





Obťažnosť je relatívne vysoká, ale fér a možností máte habadej. A ak si náhodou vezmete zlú výbavu, môžete sa z menu alebo po prehre vrátiť tesne pred súboj a zmeniť ju. Problémy nastávajú skôr pri UI, ktoré je chaotické prevažne u postáv. Všetky políčka pre rôzne typy výbavy sú porozmiestňované veľmi náhodne a postavy samotné sú rozložené neprehľadne. V súbojoch je príliš veľký kurzor, kvôli čomu sa často môže stať, že hráč preklikne inde, ako chcel.

Ďalším veľkým problémom je náhoda. Po každom útoku na nepriateľa hádžete kocky. Niektoré zbrane alebo typy interakcií využívajú len jednu alebo dve kocky, iné až tri. Typ kocky a číslo určia, čo nepriateľovi uštedríte za poškodenie, prípadne či ho zhodíte na zem, alebo len posuniete o políčko dozadu. Niekedy sa, bohužiaľ, môže stať, že kocky vám totálne neprajú, čím sa súboj zbytočne natiahne a občas to smeruje rovno k reštartu celej potýčky.

Čo sa vlastne deje mimo súbojov? V podstate nič zaujímavé. Beháte po jednotlivých lokáciách a preskúmavate. Narazíte vždy na štvorlístky, ktoré vám umožňujú jeden hod kockou navyše a, samozrejme, zbrane, granáty, a ostatné predmety. Tie sú často poschovávané buď v sudoch, truhlách, alebo na veľmi náhodných miestach, ktoré sa vám vyznačia, až keď sa k nim priblížite. Takže ideálna stratégia je skrátka držať ten kurzor smerujúc ku každému rohu a kútu mapy pre prípad, že je niekde zapadnutý nejaký alkohol alebo meč. Kvôli ovládaniu je to, bohužiaľ, trochu nepríjemný zážitok, pretože postava sa často bude zasekávať v každom kúte alebo o každú stenu, stĺp či stôl, takže budete musieť myšku stále púšťať a znova ju podržať. A každý predmet, ktorý zdvihnete, spustí zbytočne dlhú animáciu schmatnutia veci, zobrazenie predmetu a jeho uloženie do inventára. Tento proces začne byť veľmi únavný a niekedy viac frustrujúci než súboje.

Nepomáha ani fakt, že niektoré lokácie sú fakt veľké, ale nedostanete žiadnu mapu na lepšiu orientáciu. Dobrým príkladom je mesto v prvej polovici hry, kde na vás čaká kopec predmetov a kandidátov na člena Flintovej posádky, ale mesto je popreplietané a zložito nadizajnované. Pridajte aj vyššie spomenutú frustráciu z ovládania a zbytočne pomalý jednoduchý parkour a máte poriadne nudný bordel v navigácii. 

Aspoň vizuálne hra vcelku poteší. Grafika je kvalitne spracovaná, až na pár miest, napríklad loď na mori vôbec nepláva a more samotné je totálne statické. Prostredia sú rôznorodé – more, džungle, jaskyne, občas nejaké mesto alebo dedina. Posádka a predmety majú pekné náhľadové obrázky, a ozvučenie je tiež postačujúce, hoci zbrane by mohli mať trochu uspokojujúcejšie a výraznejšie zvuky pri útokoch. Hudba nie je veľmi zapamätateľná. Pieseň z hlavného menu, ktorá hrá aj počas súbojov, je celkom dobrá, chytľavá a má pirátsky nádych, ale zvyšok hudby je skôr do pozadia, aby nebolo celú hru ticho. K technickej stránke musím, bohužiaľ, dodať, že hra niekoľkokrát spadla. 

Po príbehovej stránke hra nepredviedla nič skvelé, ale ani neurazila. Je to generický príbeh o hľadaní strateného pokladu, v čele s kapitánom Flintom s veľkým klobúkom a v červenom kabáte, ktorý je  sprevádzaný lojálnou posádkou. Keby bola daná posádka zaujímavá a rozvinutá, fungovala by aj nezáživná zápletka. Hra, bohužiaľ, uprednostňuje kvantitu pred kvalitou – kopec postáv, málo interakcií a zaujímavých vzťahov medzi nimi, takmer žiadna osobnosť alebo vlastné motivácie. Na druhej strane, prezentácia príbehu je zaujímavá. Okrem klasických filmových scén a dialógov ponúka hra aj pekný, komiksový štýl. Cez komiksy sa dozviete valnú väčšinu zápletky.  

Flint: Treasure of Oblivion
Flint: Treasure of Oblivion Komiksové scénky trochu zachraňujú nudnejší naratív
Komiksové scénky trochu zachraňujú nudnejší naratív


Flint: Treasure of Oblivion Prostredia sú pekné, ale orientuje sa v nich dosť zle.
Prostredia sú pekné, ale orientuje sa v nich dosť zle.


Flint: Treasure of Oblivion V UI je neskutočný chaos
V UI je neskutočný chaos





Flint neočaril. Hoci boje nie sú vyložene zlé, idú do hĺbky a prinášajú a slušnú výzvu, zároveň ich dosť brzdí aspekt náhody. A zvyšok hry nie je zábavný ani zaujímavý. Ovládanie je nemotorné a príbeh nedovarený. Celkový zážitok aspoň trochu zachraňuje komiksový štýl.


napísal sammy 30.12.2024
Páči sa mi!
5.5
Vo svete
6.5
Ohodnotiť
FLINT: TREASURE OF OBLIVION
+ solídne súboje
+ komiksový štýl a grafika
+ rozmanité prostredia
- hra často padá
- zlé ovládanie
- generický príbeh
- postavy
- navigácia
- UI


RECENZIE HRÁČOV
PC
Xbox Series X|S
PS5

Vývoj: Microids / Microids / Savage Level
Štýl: RPG / Ťahová
Dátum vydania: 17. december 2024
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Problem so zvukom po instalaci... (5)
caute, nainstaloval som AMD Radeon 5700 XT na Win1...
|Bezdrotove sluchadla. (1)
Ahojte, chcel by som si kupit bezdrotove sluchadla...
|Playstation 5 (2)
Dobrý deň, prosím o pomoc s prihlásením sa do ps5...
|Pf 2025 :) (1)
...bez ohľadu na platformu, prajem Sectoru a všetk...
|Amazon prime gaming (9)
Zdravím, aktivoval som si Prime, dostal som na ...
|Svet, ukrajina, vojny ... (31644)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2025 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk