ORCS MUST DIE! DEATHTRAP |
ORCS MUST DIE! DEATHTRAP |
Sily pobrali dosť, rozumu veľmi nie, keďže vám orkovia skáču do pascí ako na bežiacom páse. Orcs Must Die! Deathtrap je štvrtým hlavným pokračovaním v sérii a opäť prináša taktické umiestňovanie pascí a masakrovanie skupiniek orkov, tentokrát ale s pár rogue-lite elementmi na okorenenie hrateľnosti.
Hub sprístupňuje misie a interakciu s dôležitými postavami, ktoré vám odomykajú nové schopnosti, pasce a vylepšenia. Žiadna z nich vám nemá veľmi čo povedať, slúžia len na progres. Všetkým postavám môžete vylepšiť pasívne vlastnosti, pasce alebo kúpiť novú pascu. Tento proces prekvapivo nie je taký zdĺhavý. Zdieľaný strom schopností pre všetky postavy zaisťuje, že aj s postavou, ktorú ste si ešte nevyskúšali, budete na misie dosť silní. Pasce sa väčšinou nelíšia nijako výrazne, len ponúkajú trochu iné parametre, väčšie poškodenie alebo namiesto ohňa aplikujú jed a podobne. Zhruba sa dajú rozdeliť na pasce na podlahu, steny a strop. Kombináciou rôznych typov pascí získavate body do ultimátnej schopnosti vašej postavy a, samozrejme, efektívnejšie a rýchlejšie zabíjate orkov.
Na začiatku si vyberáte jednu z troch máp s náhodným perkom. Misie pozostávajú zo šiestich vĺn. Počas vĺn sa postupne odomykajú ďalšie brány pre orkov, navyšujú sa ich počty a pridávajú sa nové typy orkov. Neobmedzený čas a zobrazenie presnej trasy orkov k centru umožňujú perfektné rozmiestnenie pascí, kým sa hráč rozhodne spustiť danú vlnu. Zároveň má čas si celú mapu prejsť a naučiť sa najefektívnejšiu cestu späť k alebo k inej časti mapy pre prípad, že by sa cez jeho pasce dostalo ďalej priveľa orkov. Čo sa bude diať často, keďže pasce majú istý cooldown, a orkov je zvyčajne dosť na to, aby sa niektorí dostali cez deaktivované pasce. Hra opäť poskytuje veľmi prehľadnú mapku, takže hráč vždy vie, čo sa kde deje, a postavy dokonca často kričia, keď sa na scéne objaví konkrétny typ orka, alebo sa nejaký ork dostane do centra. Toto je užitočnejšie v singleplayeri, v kooperácii pravdepodobne postačí komunikácia medzi hráčmi.
Misie sú skladané po tri, tretia je vždy bossfight. Boss samotný nie je nijako unikátny, vždy je to len veľmi odolný nepriateľ. Keď sa vyskytne, čelíte len jednej vlne, ale zato podstatne väčšej, keďže sú hneď prístupné všetky brány. Obmieňanie postáv, pascí, máp a perkov zaisťuje, že hra vždy poskytuje rôznorodé situácie a zábavnú hrateľnosť. Bohužiaľ je hra napriek tomu zároveň až príliš zbytočný grind. Na pasce, ich vylepšenia, nové perky, atribúty všetkých postáv a vlastnosti unikátne pre jednotlivé postavy, máte jednu jedinú menu. Tú nezískavate nijako rýchlo a zvyčajne si medzi misiami nakúpite len jednu alebo dve veci. Myslím si, že toto sa mohlo vyriešiť buď väčšími odmenami, alebo druhou menou, napríklad špecifickou pre perky a pasce. U perkov je tiež problém, že aby ste niektoré vôbec mohli použiť medzi vlnami, musíte si ich najprv zakúpiť. Čím viac ich máte, tým je logicky menšia šanca, že vám padnú tie, ktoré by ste si želali. Nejaký systém balíčku, ako napríklad v Hearthstone, by tu bol užitočný – vzali by ste si konkrétne perky a z nich by hra náhodne vyberala.
Hrdina Vaan trochu zachraňuje balans hry tým, že jeho balíček je ako stvorený pre singleplayer. Teleport a nesmrteľnosť zaisťujú, že hráč nemusí byť na dvoch miestach naraz a má šancu ochrániť centrum aj v prípade, že je totálne obkľúčený. Zároveň tieto schopnosti nie sú až príliš silné, pretože teleport funguje len z jedného miesta späť k centru, ktorého nesmrteľnosť je ultimátna schopnosť, takže si ju hráč najprv musí zaslúžiť kombami pascí a trvá len pár sekúnd. S Vaanom sa dá prejsť pomerne dosť máp aj bez kamarátov a s vylepšeniami sa už potom hra prechádza dobre aj s ostatnými postavami. Na rozsiahlejších mapách je to ale, bohužiaľ, stále takmer nehrateľné aj s lepšou výbavou .
Orkovia samotní tiež nesklamali. Veľkí hromotĺci, lietajúci orkovia, ktorých nezaujíma väčšina vašich pascí, zabijaci, mágovia, malí orkovia, ktorých zabijete ľahko, ale rovnako ľahko sa dajú prehliadnuť. Taktiež môžem pochváliť aj rozmanitosť hrateľných postáv. Ich primárna zbraň každému z nich určuje špecifickú úlohu v hre a v kooperácii sa pekne dopĺňajú, či už tankovaním poškodenia, zabíjaním z diaľky, alebo podporovaním pascí.
Celkovo je Orcs Must Die! Deathtrap dobre vybalansovaná hra, ktorá sa dobre ovláda a prekvapivo nie je taká repetitívna, ako sa na prvý pohľad zdá. O to sa stará sortiment postáv, pascí, máp. Zároveň, bohužiaľ, progres v hre je veľmi pomalý a zvyčajne si medzi misiami kúpite len jednu – dve veci. Nemení to nič na tom, že herná slučka je tu veľmi zábavná.
RECENZIE HRÁČOV |
PC
Xbox Series X|S Vývoj: Robot Entertainment Štýl: Stratégia / Akcia
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|