ORCS MUST DIE! DEATHTRAP

ORCS MUST DIE! DEATHTRAP

8.0

Chytanie orkov do pascí s pár zmenami

Recenzia na PC verziu

Sily pobrali dosť, rozumu veľmi nie, keďže vám orkovia skáču do pascí ako na bežiacom páse. Orcs Must Die! Deathtrap je štvrtým hlavným pokračovaním v sérii a opäť prináša taktické umiestňovanie pascí a masakrovanie skupiniek orkov, tentokrát ale s pár rogue-lite elementmi na okorenenie hrateľnosti.

Hub sprístupňuje misie a interakciu s dôležitými postavami, ktoré vám odomykajú nové schopnosti, pasce a vylepšenia. Žiadna z nich vám nemá veľmi čo povedať, slúžia len na progres. Všetkým postavám môžete vylepšiť pasívne vlastnosti, pasce alebo kúpiť novú pascu. Tento proces prekvapivo nie je taký zdĺhavý. Zdieľaný strom schopností pre všetky postavy zaisťuje, že aj s postavou, ktorú ste si ešte nevyskúšali, budete na misie dosť silní. Pasce sa väčšinou nelíšia nijako výrazne, len ponúkajú trochu iné parametre, väčšie poškodenie alebo namiesto ohňa aplikujú jed a podobne. Zhruba sa dajú rozdeliť na pasce na podlahu, steny a strop. Kombináciou rôznych typov pascí získavate body do ultimátnej schopnosti vašej postavy a, samozrejme, efektívnejšie a rýchlejšie zabíjate orkov.

Orcs Must Die! Deathtrap
Orcs Must Die! Deathtrap Času na prípravu pascí máte až-až.
Času na prípravu pascí máte až-až.


Orcs Must Die! Deathtrap Veľké mapy sú v singleplayeri fakt o držku.
Veľké mapy sú v singleplayeri fakt o držku.


Orcs Must Die! Deathtrap Dobré kombíčko pascí je v praxi vždy pastva pre oči.
Dobré kombíčko pascí je v praxi vždy pastva pre oči.





Na začiatku si vyberáte jednu z troch máp s náhodným perkom. Misie pozostávajú zo šiestich vĺn. Počas vĺn sa postupne odomykajú ďalšie brány pre orkov, navyšujú sa ich počty a pridávajú sa nové typy orkov. Neobmedzený čas a zobrazenie presnej trasy orkov k centru umožňujú perfektné rozmiestnenie pascí, kým sa hráč rozhodne spustiť danú vlnu. Zároveň má čas si celú mapu prejsť a naučiť sa najefektívnejšiu cestu späť k alebo k inej časti mapy pre prípad, že by sa cez jeho pasce dostalo ďalej priveľa orkov. Čo sa bude diať často, keďže pasce majú istý cooldown, a orkov je zvyčajne dosť na to, aby sa niektorí dostali cez deaktivované pasce. Hra opäť poskytuje veľmi prehľadnú mapku, takže hráč vždy vie, čo sa kde deje, a postavy dokonca často kričia, keď sa na scéne objaví konkrétny typ orka, alebo sa nejaký ork dostane do centra. Toto je užitočnejšie v singleplayeri, v kooperácii pravdepodobne postačí komunikácia medzi hráčmi.     

Misie sú skladané po tri, tretia je vždy bossfight. Boss samotný nie je nijako unikátny, vždy je to len veľmi odolný nepriateľ. Keď sa vyskytne, čelíte len jednej vlne, ale zato podstatne väčšej, keďže sú hneď prístupné všetky brány. Obmieňanie postáv, pascí, máp a perkov zaisťuje, že hra vždy poskytuje rôznorodé situácie a zábavnú hrateľnosť. Bohužiaľ je hra napriek tomu zároveň až príliš zbytočný grind. Na pasce, ich vylepšenia, nové perky, atribúty všetkých postáv a vlastnosti unikátne pre jednotlivé postavy, máte jednu jedinú menu. Tú nezískavate nijako rýchlo a zvyčajne si medzi misiami nakúpite len jednu alebo dve veci. Myslím si, že toto sa mohlo vyriešiť buď väčšími odmenami, alebo druhou menou, napríklad špecifickou pre perky a pasce. U perkov je tiež problém, že aby ste niektoré vôbec mohli použiť medzi vlnami, musíte si ich najprv zakúpiť. Čím viac ich máte, tým je logicky menšia šanca, že vám padnú tie, ktoré by ste si želali. Nejaký systém balíčku, ako napríklad v Hearthstone, by tu bol užitočný – vzali by ste si konkrétne perky a z nich by hra náhodne vyberala.

Hrdina Vaan trochu zachraňuje balans hry tým, že jeho balíček je ako stvorený pre singleplayer. Teleport a nesmrteľnosť zaisťujú, že hráč nemusí byť na dvoch miestach naraz a má šancu ochrániť centrum aj v prípade, že je totálne obkľúčený. Zároveň tieto schopnosti nie sú až príliš silné, pretože teleport funguje len z jedného miesta späť k centru, ktorého nesmrteľnosť je ultimátna schopnosť, takže si ju hráč najprv musí zaslúžiť kombami pascí a trvá len pár sekúnd. S Vaanom sa dá prejsť pomerne dosť máp aj bez kamarátov a s vylepšeniami sa už potom hra prechádza dobre aj s ostatnými postavami. Na rozsiahlejších mapách je to ale, bohužiaľ, stále takmer nehrateľné aj s lepšou výbavou .

Orkovia samotní tiež nesklamali. Veľkí hromotĺci, lietajúci orkovia, ktorých nezaujíma väčšina vašich pascí, zabijaci, mágovia, malí orkovia, ktorých zabijete ľahko, ale rovnako ľahko sa dajú prehliadnuť. Taktiež môžem pochváliť aj rozmanitosť hrateľných postáv. Ich primárna zbraň každému z nich určuje špecifickú úlohu v hre a v kooperácii sa pekne dopĺňajú, či už tankovaním poškodenia, zabíjaním z diaľky, alebo podporovaním pascí. 

Orcs Must Die! Deathtrap
Orcs Must Die! Deathtrap Hoci misia samotná nebola ľahká, boss nemal žiadne unikátne mechaniky, ibaže zabiť ho trvalo dlho.
Hoci misia samotná nebola ľahká, boss nemal žiadne unikátne mechaniky, ibaže zabiť ho trvalo dlho.


Orcs Must Die! Deathtrap Perky trochu oživujú gameplay, len škoda, že si hráč nemôže zvoliť len hŕstku z tých, o ktoré by mal záujem.
Perky trochu oživujú gameplay, len škoda, že si hráč nemôže zvoliť len hŕstku z tých, o ktoré by mal záujem.


Orcs Must Die! Deathtrap Každý hrdina je špecifický.
Každý hrdina je špecifický.





Celkovo je Orcs Must Die! Deathtrap dobre vybalansovaná hra, ktorá sa dobre ovláda a prekvapivo nie je taká repetitívna, ako sa na prvý pohľad zdá. O to sa stará sortiment postáv, pascí, máp. Zároveň, bohužiaľ, progres v hre je veľmi pomalý a zvyčajne si medzi misiami kúpite len jednu – dve veci. Nemení to nič na tom, že herná slučka je tu veľmi zábavná.


napísal sammy 3.3.2025
Páči sa mi! (+1)
8.0
Vo svete
7.0
Ohodnotiť
ORCS MUST DIE! DEATHTRAP
+ rozmanité postavy, zbrane, mapy, pasce, perky, orkovia
+ kooperácia
+ zábavná hrateľnosť
+ dobre vybalansované mapy
- ... len s tými veľkými mapami je to horšie
- grind
- perky sú príliš náhodné


RECENZIE HRÁČOV
PC
Xbox Series X|S

Vývoj: Robot Entertainment
Štýl: Stratégia / Akcia
Dátum vydania: 28. január 2025
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Mfg+freesynch geek problém (0)
čus,mám Nvidiu s MFG a monitor s FreeSynch.Nastáva...
|Počítač z alzy (10)
Ahojte oplatí sa to za tu cenu? https://m.alza.sk...
|Zmena hw (mb, cpu, ram )a cras... (11)
Zdravim ludkovia, viete pls poradit. pred tyzdnom ...
|Rada pri kúpe pc + monitoru? (7)
Ahojte, píšem s prosbou o pomoc pri kúpe nového ...
|Oplatí sa ešte rtx 3080 ? (30)
Momentálne som na 3060Ti a rád by som si poskladal...
|Pochváľte sa svojím herným str... (223)
Ako hardwareového nadšenca ma napadlo vytvoriť vlá...
|Screenshots (61864)
Vkladajte sem vaše zaujímavé screenshoty z hier. O...
|Playstation 5 (1784)
Playstation 5 fórum - Všetko týkajúc sa tejto plat...
|Čo ma dnes potešilo ... (43147)
Sem mozte pisat co vas dnes potesio , co ste prije...
|Mini recenzie (6396)
Pravidla su jednoduche: Do subjektu date meno hry....
|Svet, ukrajina, vojny ... (36233)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2025 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk