S BLUE BRAIN GAMES O THE HOUSE DA VINCI A NOVÝCH PROJEKTOCH |
S BLUE BRAIN GAMES O THE HOUSE DA VINCI A NOVÝCH PROJEKTOCH |
Slovenskí vývojári čoraz častejšie dokazujú, že môžu konkurovať aj vyspelým tvorcom hier zo zahraničia. K tým, čo sa dokázali presadiť a zožali úspechy doma aj vo svete, určite patrí aj štúdio Blue Brain Games, s ktorým si spájame predovšetkým hry The House of Da Vinci. Oslovili sme členov tímu a Peter Kubek, spoluzakladateľ spoločnosti a kreatívny riaditeľ, ochotne odpovedal na naše otázky o tejto dnes už povestnej sérii, ale aj o iných svojich tituloch a tiež o ďalšom smerovaní spoločnosti.
Dobrý deň. Patríte medzi úspešných vývojárov zo Slovenska a radi by sme našim čitateľom viac priblížili vašu spoločnosť a jej tvorbu. Môžete nám na úvod povedať ako a kedy vzniklo vaše štúdio a predstaviť jeho členov?
Dobrý deň. Sme nezávislé herné štúdio, založené v roku 2015. Na začiatku nás bolo päť: Martin Pavelek, Peter Kubek, Michal Kubek, Richard Dérer a Tomáš Bujňák. Postupne sme sa rozrástli na viac ako 30 členov a náš hlavný vývojársky tím sídli v Prahe.
Za takmer 10 rokov fungovania firmy sme vydali úspešnú trilógiu The House of Da Vinci na takmer všetky herné platformy, nedávno sme vydali štvrtý titul The House of Da Vinci VR. Piatu hru s názvom The House of Tesla plánujeme vydať tento rok.
Máte za sebou kolekciu úspešných logických hier. V názve väčšiny z nich figuruje Da Vinci. Zjavne je pre vás inšpiráciou Leonardo Da Vinci. Prečo práve táto historická osobnosť?
Leonardo da Vinci bol pre nás prirodzenou voľbou, pretože stelesňuje dokonalú zmes vedy, umenia a technológie. Jeho život a dielo sú nekonečným zdrojom inšpirácie – či už ide o jeho vynálezy, umelecké diela alebo záhady, ktoré ho obklopujú. Navyše, jeho prostredie renesančnej éry je ideálne pre vytvorenie pútavého príbehu plného hádaniek a objavovania.
Je to určite dobrý krok, ale čo vás podnietilo k tomu, aby ste preniesli The House of Da Vinci aj do virtuálnej reality?
Už v roku 2016 sme začali premýšľať o vývoji VR hry. V tom čase sme mali malý tím, a preto sme sa sústredili na tvorbu trilógie The House of Da Vinci. Úspech týchto hier nám však poskytol nielen cenné skúsenosti, ale aj príležitosť venovať sa VR hre naplno. Zvažovali sme veľa žánrov, od akčných hier, hororov až po stratégie. Nakoniec sa našou voľbou stal prvý diel The House of Da Vinci. A to celkom logicky, pretože sme tento žáner dobre poznali a mohli sa tak sústrediť na špecifiká VR vývoja.
Zdá sa, že s The House of Da Vinci VR ste stavili na správneho koňa a hra zaujala ako hráčov, tak aj kritikov a pripravujete už aj verziu pre PS VR2. Môžete nám o nej povedať trochu viac? Ponúkne niečo špecifické na Playstation a kedy ju asi môžeme očakávať?
Vedeli sme, že sa nám do VR sveta podarilo priniesť vysoko kvalitnú hru, ktorá sa môže rovnať s tými najlepšími VR titulmi. Ale aj tak nás príjemne prekvapili pozitívne ohlasy od hráčskej komunity. Už pôvodná verzia pre Metu a Steam mala vysokú grafickú kvalitu a ani PS VR2 verzia v tejto oblasti nebude zaostávať. Ale nijako výrazne sa od iných verzií hry neodlišuje.
Aktuálne pripravujete ďalšiu logickú hru, v ktorej figuruje Nikola Tesla, respektíve jeho vynálezy. V Čom bude táto hra iná ako The House of Da Vinci a čo majú naopak spoločné?
The House of Tesla je našim vlajkovým projektom a zúročia sa v ňom všetky naše skúsenosti z predošlého vývoja. Objavia sa tu nápady, ktoré sme z rôznych príčin predtým nemohli zrealizovať. Či už ide o super detailnú grafiku a efekty, hudbu, ktorá reaguje na aktuálny dej na obrazovke, omnoho lepší zvukový engine či úplne nový systém rozprávania príbehu. Rovnako ako v The House of Da Vinci sa môžete tešiť na prepracované puzzle a pútavý príbeh, ktorý hráča doslova pohltí. V The House of Tesla ho čaká úplne nový herný zážitok a som si istý, že posunie tento žáner o poriadny kus ďalej.
Prečo sa vaša tvorba zameriava práve na logické hry? Rozhodne ste v tom ako doma, ale nemáte v pláne skúsiť nejakú hru z iného žánru? Napríklad RPG alebo stratégiu? Alebo je to úplne mimo vášho spektra?
Tak v prvom rade, nás tento žáner aj po tých rokoch stále baví. Chceme sa v ňom stále zlepšovať a ohromnou motiváciou sú nám tiež nadšené ohlasy hráčov a neustále otázky, kedy bude ďalší diel.
Ale úprimne, už dlhšiu dobu intenzívne premýšľame nad úplne inými žánrami a možno by ste boli prekvapení nad akými 😊 Ako herná firma sa musíme a chceme posúvať ďalej. Takže skôr či neskôr budeme musieť vstúpiť aj do iných vôd než v akých sa dnes pohybujeme. Som si istý, že tá doba, kedy sa tak stane, je skôr kratšia než dlhšia. Ale nechajte sa prekvapiť.
Zdá sa, že máte plné ruky práce. Máte ešte nejaké ďalšie plány do budúcnosti, o ktorých by ste nám mohli niečo povedať alebo aspoň naznačiť?
Tak momentálne je to hlavne úspešné vydanie The House of Tesla a práce na The House of Da Vinci PS VR2 (vyjde už čoskoro). Ako som však už naznačil predtým, intenzívne premýšľame aj nad inými titulmi, odlišnými od našich predošlých hier, bohužiaľ, nič konkrétne zatiaľ nemôžem prezradiť.
Ďakujem za rozhovor a prajem vám ešte veľa úspešných hier, ktoré oslovia fanúšikov doma a j v zahraničí.