Soviet Monsters: Ekranoplans, ani loď ani lietadlo zo ZSSR |
Pokúsme sa zvrátiť históriu a dotiahnime do konca jeden z reálnych vojenských megaprojektov sovietskej armády.
Radi sa v hrách vraciate späť do najzaujímavejších období histórie a meníte dejiny? To vás možno bude zaujímať strategický simulátor Soviet Monsters: Ekranoplans. Že ste o žiadnych ekranoplánoch ešte jakživ nepočuli? To platí pre väčšinu ľudí, keďže existencia týchto monštier bola počas ich vývoja a testov prísne tajná.
Písal sa rok 1966, keď americký špionážny satelit počas preletu nad sovietskou námornou základňou odfotografoval podivnú kovovú príšeru. Ľudstvo žilo v najmrazivejšej studenej vojne a na hladine Kaspického mora sa objavilo gigantické lietadlo s podivným tvarom krídiel. Fotografie sa rýchlo dostali na stôl americkým vedcom a vojenským expertom, ale ich záver bol jednoznačný - netušia, ako by niečo takého mohlo lietať. Obluda však nebola tak celkom lietadlo. Lietala, ale iba pár metrov nad zemou resp. vodnou hladinou. Monštrum využívalo fyzikálny jav známy ako Ground effect - jav ktorý mimoriadne zefektívňuje krídla strojov letiacich tesne nad zemou a vytvárajúcich tak pod sebou akýsi tunel. Ekratoplány boli navrhnuté ak, aby nikdy nevzlietli príliš vysoko a neprišli o Ground effect, ale zároveň sa nedotýkali morskej hladiny a nemuseli prekonávať odpor vody. Američania týmto strojom začali hovoriť "Príšery kaspického mora".
Sto metrov dlhé príšery boli nie len schopné prepraviť celú jednotku na nepriateľské územie, ale boli aj oveľa rýchlejšie než akákoľvek loď a nízko nad vodnou hladinou sa mohli dlho vyhýbať zachyteniu americkými radarmi. ZSSR projekt nedotiahlo do konca a vojenská technika sa vybrala iným smerom, ale my budeme môcť históriu zmeniť.
Soviet Monsters: Ekranoplans nám dá možnosť lietať na dvanástich ektroplánoch, ale samotný let pár metrov nad zemou asi nebude nič tak zvláštne, preto sa zároveň postavíme do čela celého projektu. Dostaneme zdroje a personál a pripravíme monštrum na misie, v ktorých budeme na veľké vzdialenosti prepravovať dôležitý a občas poriadne nebezpečný náklad, zabezpečovať podporu jadrových testov, riešiť krízové situácie a veliť záchranným operáciám. Tiež sa bude treba vyhnúť kapitalistickým sabotérom a získať podporu z najvyšších postov sovietskej armády, to všetko v honbe za ďalšími strojmi, zdrojmi, zbraňami a dokonca Leninovým rádom.
Hru vyvíja štúdio Santa's & Co, vydá ju Merge Games a k súdruhom by sa mala dostať už túto jeseň.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- RECENZIA: Dragon Age: The Veilguard 226
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 44
- RECENZIA: Call of Duty: Black Ops 6 102
- Novembrové hry 27
- Za akú cenu poskladáte herné PC s novými Intel Ultra procesorom? 159
- Aké boli najpredávanejšie hry v USA za posledných zhruba 20 rokov? 89
- DOJMY: Indiana Jones and The Great Circle 42
- Google dostalo v Rusku pokutu väčšiu ako celosvetové HDP 88
- Očakávaný procesor Ryzen 7 9800X3D bol oficiálne predstavený 187
- GTA San Andreas má 20 rokov, technický riaditeľ spomína na pôvodné plány hry 101 zobraziť viac článkov >
PC
Vývoj: Merge Games / Santas & Co Štýl: Stratégia / Simulácia Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|