Dobré a nie až tak dobré správy zo Star Citizen |
Squadron 42 napreduje a bude technologicky na najvyššej úrovni, Star Marine má celý kopec problémov a musí byť odložený na neurčito.
Chris Roberts opäť raz poslal pozdrav podporovateľom, priaznivcom a hráčom Star Citizen v dlhom liste zhrňujúcom jeho prácu v uplynulých týždňoch, súčasný stav hry a vyhliadky do najbližšej budúcnosti. Neporušme ale tradíciu a závistlivo sa pozrime na jeho crowdfundingovú kampaň. Tá má k dnešnému dňu na konte už viac ako 84.5 milióna amerických dolárov a prispelo doň už 916 tisíc podporovateľov.
Roberts strávil posledných 10 týždňov dohľadom na "filmovanie" Squadron 42. Pripomeňme, že ide o príbehovú epizodickú singleplayer hru zasadenú do Star Citizen univerza. Je to do značnej miery oddelený titul vyvíjaný štúdiom Foundry 42, ktorý bude hrateľný aj off-line a mal by ponúknuť rovnako vesmírne boje ako aj FPS zložku a tiež sa o ňom hovorí ako o spirituálnom nasledovníkovi Wing Commandera. Môže byť vnímaný ako nedôležitý prívesok, ale Chris Roberts ho berie s plnou vážnosťou a venoval mu nie len čas, ale aj peniaze.
Pri natáčaní scén s profesionálnymi hercami nebol použitý obyčajný, už zabehnutý motion-capture systém, ale pokročilejšia verzia kombinujúca motion-capture a rôzne ďalšie kamery. Herci mali na tvári pri každej scéne jednu až tri kamery a okolo 50 ďalších bolo rozmiestnených okolo. Zábery budú samozrejme spracované najlepším dostupným softvérom, aby mohol byť Roberts aj na túto oddelenú časť Star Citizen hrdý a hráčom ponúkol najživší, priam filmový zážitok, avšak plne pod kontrolou hráča.
So Squadron 42 to teda vyzerá naozaj ružovo, čo sa však nedá povedať o Star Marine. Star Marine je FPS modul Star Citizen, jeho časť, ktorá však má byť, rovnako ako Hangar a Arena Commander, sprístupnená ešte pred uvoľnením prvého buildu kompletnej hry. Pokým v Hangári je možné dokonale preskúmať celý svoj hviezdny koráb, Arena Commander otvoril vesmírne boje a preteky a je na Star Marine module, aby sprístupnil aj prestrelky z pohľadu prvej osoby. Modul vznikajúci primárne v štúdiu illFonic mal byť čochvíľa ponúknutí hráčom na prvý test, lenže sa tak určite nestane.
Roberts vysvetľuje, že narazili na niekoľko technických problémov aj nedokonalostí v hrateľnosti a zdá sa, že vytvorenie hrateľnej a zábavnej verzie bude ešte na dlhé lakte. Členovia tímu z rôznych oblastí sa boria s celou paletou problémov od matchmakingu, cez synchornizáciu animácií z FPS a TPS pohľadov, až po problémy so stabilitou. Vydanie modulu sa preto odkladá na neurčito, podporovatelia by však mali byť o pokrokoch vo vývoji informovaní na týždennej báze.
Čo to teda znamená pre zvyšok hry? Nie veľa. Roberts spočítal, že na Star Marine pracuje približne 15 % jeho tímu. A pokým týchto 15 percent začalo zaostávať, britské štúdio Foundry 42 naďalej pracuje na Squadron 42, v Austine sa pokojne maká na perzistentnom vesmíre a Santa Monica pripravuje ďalšie lode pre modul Arena Commander.
Roberts opäť nezabudol poďakovať všetkým podporovateľom, ktorí mu umožňujú tvoriť hru, akú naozaj chce urobiť a neobmedzovať sa pritom požiadavkami, povoleniami a lehotami nejakého skúpeho a nedočkavého distribútora.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- História Call of Duty série 416
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 59
- RECENZIA: Call of Duty: Black Ops 6 107
- Novembrové hry 30
- DOJMY: Indiana Jones and The Great Circle 47
- Stalker 2 už má PC požiadavky, sú však podozrivo nízke 86
- Red Dead Redemption má niektoré veci lepšie ako dvojka 33
- Google dostalo v Rusku pokutu väčšiu ako celosvetové HDP 88
- Očakávaný procesor Ryzen 7 9800X3D bol oficiálne predstavený 192
- PS5 Pro už bola rozobraná 215 zobraziť viac článkov >
PC
Vývoj: Cloud Imperium Games / Cloud Imperium Games Štýl: Akcia / Simulácia Web: domovská stránka hry | |
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|