Konami jedná so svojimi zamestnancami ako s väzňami |
Niektorých bývalých herných vývojárov by sme našli umývať podlahu v podnikovom fitnescentre. MGS V pritom už vraj zhltlo 80 miliónov dolárov.
Japonské obchodné noviny Nikkei vydali článok o spoločnosti Konami a prišli s viacerými nepríjemnými informáciami a atmosfére vo vnútri tejto spoločnosti a špeciálne v štúdiách pracujúcich na videohrách. Spoločnosť sa tento rok stala terčom mnohých špekulácií spôsobených náhlym rozchodom s legendárnym herným dizajnérom Hideo Kojimom a zrušením jeho projektu Silent Hills.
Pôvod rozporu však zrejme treba hľadať ďalej v histórii, keď Konami zaregistrovalo až nečakaný úspech hry Dragon Collection určenej k hraniu na sociálnych sieťach. Konami je odvtedy čoraz menej ochotná investovať peniaze do veľkých videohier pre core hráčov a otáča sa smerom ku casual publiku a hrám pre mobilné platformy a sociálne siete s oveľa vyššou návratnosťou investícií. Pre porovnanie, Dragon Collection vraj nestál ani milión dolárov, pokým posledná Kojimova hra pre Konami, Metal Gear Solid V: The Phantom Pain, vraj už schrúmala 10 miliárd jenov, teda vyše 80 miliónov dolárov.
Článok sa však nevenoval iba Kojimovému tímu, ale Konami všeobecne. O preklad najdôležitejších pasáží do angličtiny sa postaral prekladateľ na voľnej nohe, Thomas James:
- Kojima Productions je už v spoločnosti známe iba ako „Produkčné oddelenie číslo 8". Nikkei informuje, že počítače v tejto sekcii nie sú pripojené k internetu a môžu odosielať iba interné správy.
- Zamestnanci si pri odchode na obednú prestávku musia „štiknúť" a včas sa vrátiť späť. O neskorom návrate sú informovaní nadriadení.
- Na pracoviskách sú nainštalované kamery, ktoré neslúžia strážnej službe, ale monitorovaniu pohybu zamestnancov Konami.
- Väčšina zamestnancov obchodného a PR oddelenia nemá pridelenú vlastnú emailovú adresu. Pri komunikácii s osobami mimo spoločnosti sa používa náhodná adresa (zmes písmen a čísel) menená každých pár mesiacov.
- Niektorí vývojári vyhodnotení ako nepotrební boli preložení na pozície typu člen strážnej služby, upratovač v podnikovom fitness klube alebo dostali prácu v továrni na výherné automaty. To sa netýka iba menej schopných mladých ľudí, ale aj už nepotrebných zamestnancov predtým pracujúcich na najznámejších tituloch spoločnosti. Toto nie je úplne novou správou, iné japonské noviny prišli už v roku 2013 s rozhovorom s bývalým vývojárom preradeným k výrobe výherných automatov trpiacim ťažkými depresiami.
- Vyššie spomenutý zamestnanec neskôr cez Facebook oznámil, že z Konami odchádza a bude radšej pracovať niekde inde. Niekoľko jeho bývalých kolegov dalo jeho správe „like", čo nebol najlepší nápad. Behom krátkeho času boli tiež preradení na iné miesta v rámci spoločnosti.
Nikkei okrem toho informuje aj o zrušení akéhokoľvek vývoja sérií Suikoden a v Japonsku známej Tokimeki Memorial a odcudzení Konami od ďalších japonských videoherných spoločností s dlhou históriou, Segy a Nintenda. Okrem Hedea Kojimu sa so spoločnosťou lúči aj Akira Sakuma, tvorca obľúbenej stolovej hry s vlakovou tematikou. Tam je zaujímavý udaný dôvod - neschopnosť dohodnúť sa na delení ziskov, čo je údajne aj dôvod Kojimovho odchodu.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 323
- Half-Life 2 je k svojmu 20. výročiu zadarmo 84
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 98
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 81
- Chcete si zložiť herné PC s AMD Ryzen procesorom? 113
- Aký výkon má PS5 Pro oproti RTX 4070 v Alan Wake 2? 163
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Stalker 2 predstavil niektoré z artefaktov 67 zobraziť viac článkov >