Stoja za zrušením Silent Hills a rozchodom Konami s Kojimom peniaze? |
Výroba najlepšej hry od náročného herného dizajnéra niečo stojí a Kojima dával prednosť pevnému platu pred podielom na zisku.
Tri mesiace po zrušení Silent Hills ešte stále nepoznáme presnú príčinu tohto nešťastia. Meno legendárneho dizajnéra Hideo Kojimu postupne mizne z názvov starších hier Konami, zmizlo už aj z takmer dokončeného Metal Gear Solid V: The Phantom Pain a hráči po celom svete chcú poznať odpoveď na otázku, čo sa vlastne medzi Kojimom a vedením Konami stalo. Internetom môžu kolovať rôzne divoké špekulácie, ale je dosť dobre možné, že sa proste už nedokázali dohodnúť na peniazoch.
S novými informáciami prišiel The Codec. Podľa autorky skladieb do hier Metal Gear Solid série, Rika Muranaka, je dôvodom pravdepodobne Kojimovo neuvážené rozhadzovanie peňazí a trvanie na zmluvách veľmi nevýhodných pre Konami.
Hideo Kojima si totiž necháva vyplácať pevne stanovenú mzdu a nie podiel na zisku z predaja jeho hier. Pri vývoji hry sa potom neobmedzuje a príležitostné plytvanie počas dlhého procesu výroby najlepšej možnej hry berie ako samozrejmosť. Jeho hry musia mať obrovský rozpočet, nemusí mu vadiť ani viacnásobné preloženie dátumu vydania a ak sa nakoniec nepredávajú podľa očakávaní, doplatí na to iba Konami. Kojima od nich musí dostať dohodnutú čiastku. A čím sú nové AAA hry väčšie a drahšie, tým väčšie riziko predstavujú pre celé Konami.
Muranaka vraj pre MGS sériu vyrobila už 30 až 40 skladieb, ktoré Kojima nikdy nepoužil. A to pracovala na starších tituloch, nie na MGS V. Preto ale nejde o zaručené informácie. Muranaka už s Kojimom nepracuje a jej slová tlmočil hosť podcastu.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 293
- Half-Life 2 je k svojmu 20. výročiu zadarmo 84
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 98
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 80
- Chcete si zložiť herné PC s AMD Ryzen procesorom? 113
- Aký výkon má PS5 Pro oproti RTX 4070 v Alan Wake 2? 163
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Stalker 2 predstavil niektoré z artefaktov 67 zobraziť viac článkov >
PC
PS4 Xbox One Vývoj: Konami / Kojima Štýl: Akčná Adventúra | |
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|