Dojmy z Gamescomu: The Guild 3 si berie to dobré z predošlých častí a posúva sériu ďalej |
Simulátor stredovekého života prichádza po rokoch opäť a to s dávkou noviniek, ktoré nám boli predstavené na alfa verzii hry
"The Guild 3 je simulátor života, RPG, nejde o vojnovú hru". The Guild 2 vyšlo ešte v roku 2006, pričom autori sa po ôsmich rokoch rozhodli oznámiť pokračovanie. Guild sa nesnaží ísť cestou čistokrvnej realtime stratégie s budovaním vojsk a následnými krvavými súbojmi, aké poznáme z iných hier. Zameriava sa skôr na malý okruh postáv - tú vašu, pričom okolie si nenápadne žije plnohodnotný život, do ktorého im však zasahujete. Autori tak sériu predstavujú ako simulátor života, v ktorom si budujete prestíž a kariéru, riadením celej dynastie.
The Guild 3 bolo oznámené rok dozadu, počas Gamescomu 2014. V tom čase sa však hra nachádzala iba vo veľmi ranom štádiu vývoja, a tak sme si na prvé poriadne informácie či zábery museli počkať. Nordic Games si tento rok do svojho stánku na Gamescome priviedlo čerstvú verziu hry, ktorej build dokončili len deň pred Gamescomom. Išlo o alfa plus verziu, ktorá však prevažne slúžila na prezentáciu možností a nie grafiky - hru totiž trápilo množstvo grafických nedostatkov ako neostré, zubaté tiene či voda, ktorá bola len jednoduchou modrou textúrou. Zaujímavosťou však určite je, že autori pre hru využívajú časť technológie z Darksiders.
V ukážke, ktorá nám bola prezentovaná, sme mohli vidieť mapu jedného z miest, pričom naša postava sa skúsenosťami nachádzala na úplnom začiatku - prvý level, žiadny titul, iba obyčajný chlap bez väčšej histórie. Okolitý svet však žije svojim vlastným životom, každá z postáv riadená umelou inteligenciou robí svoje vlastné rozhodnutia a vykonáva bežné činnosti. Hráči sa ale priamo v hre stretnú s postavou, ktorá patrí medzi zakladateľov dynastie a práve preto dostávate k dispozícii obrovské množstvo možností, medzi ktorými sa môžete rozhodovať. Je tak len na vás, čo v tomto momente so svojou postavou urobíte.
Vývojári sa však rozhodli nováčikov príliš nezaťažovať komplikovanými rozhodnutiami. Po spustení hry tak budete robiť iba menší počet rozhodnutí a postupom času sa táto "vetva" bude podstatne rozrastať, napríklad o politiku, sociálne funkcie, odomknú sa vám ďalšie časti mesta a podobne. Môžete sa zamerať na obchod, vojsko či farmárov. Vaše činy v každom z týchto oborov však majú vplyv na ľudí, a teda ak náhodou naštvete určitú skupinu obyvateľov, môžu začať hromadne protestovať.
Kedže ide o simulátor života v reálnom čase, The Guild 3 musí obsahovať aj ročné obdobia - a zákonite aj zmenu počasia. Silné dažde, kruté zimy či sneh vás tak môžu zasiahnuť aj vtedy, kedy to najmenej čakáte (až na leto, vtedy na sneh nečakajte). Nejde však iba o funkciu, ktorá by nás mali pohladiť na oku, ale o prvok, ktorý má zásadný vplyv na hru. Ak farmárov počas leta zasiahnu dlhodobé suchá, môžu prísť o úrodu, ľudia budú hladní a nastávajú problémy. V takých prípadoch ste nútení siahnuť po dovoze a zakúpiť ho od druhého mesta. Ak ide o tovar, ktorý nutne nepotrebujete, môžete si sledovať cenu, no ak ide o akútnu situáciu, nemáte na výber. A teda aj z pohľadu dobrého počasia, úrody, ekonomiky, sa striedajú priemerné roky s podpriemernými či naopak nadpriemernými. Biznis je veľkou súčasťou hry, čo neustále dokazovali na rôznych detailoch. Ak napríklad potrebujete prepraviť niečo dôležité, k čomu chcete zavolať stráž, tak ak máte svoju, bude vás to stáť menej, no ak nie, z vrecka budete vyťahovať oveľa viac.
Do The Guild 3 autori pracujú na komplexnom príbehovom editore, v ktorom aj oni sami vytvárajú všetky mapy pre hru - a možno aj práve preto ho nazývajú ultimátnym sandboxom. Prezentovaný editor síce nebol ani zďaleka finálny - do plnej verzie bude oveľa viac intuitívnejší, no na ukážku možností bohate postačoval. Hráči tak dostanú do rúk všetko, čo majú k dispozícii vývojári - budeme si môcť vytvárať vlastné mapy úplne od základov spolu s príbehom, alebo si zobrať už existujúce mapy a upraviť ich. Chýbať nebude ani nastavenie konkrétneho sledu udalostí - kedy ostatným hráčom sprístupníte ďalšiu časť mapy, ku ktorej robotníci následne začnú stavať cestu a podobne.
Plná hra bude obsahovať 12 príbehových máp, ktoré vás zabavia na niekoľko hodín a samozrejme nebude chýbať ani multiplayer až pre šestnástich hráčov.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- História Call of Duty série 417
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 82
- Ako je to s výkonom grafiky v PS5 Pro verzii konzoly? Má 33TFlops? 295
- Článok: PlayStation 5 Pro 142
- Red Dead Redemption má niektoré veci lepšie ako dvojka 33
- PS5 Pro už bola rozobraná 215
- Novembrové filmy a seriály 12
- GTA VI misie budú znovu lepšie, Rockstar vraj zdvihol latku v realizme a AI 73
- RECENZIA: Red Dead Redemption & Undead Nightmare (PC) 45
- Takto vyzerá balenie PS5 Pro 157 zobraziť viac článkov >
PC
Vývoj: Nordic Games Štýl: Simulácia / RPG
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|