Ako sa hrá Arena of Fate, MOBA hra od Cryteku? |
Arena of Fate kráča podobným smerom ako Heroes of the Storm a možno zájde ešte ďalej.
Už vyše roka vieme, že Crytek pracuje na vlastnom free-to-play MOBA titule. Samozrejme, ako prvé sa hráč spýta, čo ešte môže ponúknuť ďalšia MOBA, hoci aj od svetoznámej hernej spoločnosti? Arena of Fate sa zrejme oblúkom vyhne hrateľnosti League of Legends a DOTA 2 a o hráčov bude súperiť s novinkou Heroes of the Storm od Blizzardu. Pokým staršie tituly ponúkajú pomerne komplikovanú zábavu pre hráčov ochotných stráviť týždne poctivým učením, Blizzard svoju hru otvoril oveľa širšiemu publiku. A Arena of Fate sa snaží otvoriť náruč ešte viac.
Hráči, ktorí sa zapájajú do beta-testu našli v hre niekoľko podobností s HotS, ale niečo preberá aj z Dawngate, zrušenej MOBA od EA Games. Výrazným prvkom je flexibilnosť hrdinov. Namiesto rozmýšľania nad vhodným výberom pre konkrétny tím si môže hráč špecializáciu a úlohu v tíme vybrať aj počas zápasu, či už to bude ničenie nepriateľského opevnenia alebo hoci podpora tímu. A podobne ako HotS, aj Arena of Fate úplne vyškrtla obchod. Namiesto toho hráč štartuje s už odomknutými skillmi a pri postupe na ďalšie úrovne si odomyká generické talenty.
Arena of Fate sa nezameriava na prosté pretláčanie dvoch tímov, hoci (teraz) ponúka iba jednu štandardnú mapu s troma linkami. Plánom je nechať tímy súťažiť o to, ktorý z nich ako prvý nazbiera 10 bodov, pričom zápasy trvajú maximálne 20 minút. To je tiež veľmi dôležité pravidlo, keďže nevydarený zápas rýchlo vystrieda druhý, pokým LoL a DOTA 2 nechávajú hráčov dlho sa variť vo vlastnej šťave. Zápas je ešte okrem toho rozdelený na menšie časti - štyri päťminútovky a na začiatku každej časti dostanú tímy novú úlohu. Hráči sa rozbehnú do "džungle" za kempom spawnujúcim minionov, lovia mocné artefakty a zabíjajú obludy, za ktorých zabitie je hneď niekoľko bodov.
PvP nie je vynechané, zabitie súpera je pre neho veľmi nepríjemný škrt cez rozpočet, ale hra udeľuje iba jediný bod za každých 7 zabití, aj keď do vydania sa ešte počty môžu zmeniť. Crytek však ponecháva prvok kompetitívnosti vo vnútri tímu, jeho hrdinovia nelevelujú rovnako rýchlo a za poslednú ranu minionovi dostáva hrdina viac zlata, než keby iba bojoval v jeho blízkosti.
Originálnou novinkou sú clubs, teda niečo ako gildy, ktorých členovia hrajú rovnako kooperatívne ako aj kompetitívne. Po prvom prihlásení a výbere štartovacieho hrdinu je hráč na základe rôznych kritérií zaradený do jedného z klubov. Hráč sa tak dostáva do širšej sociálnej skupiny, kde môže požiadať o pomoc, dohadovať zápasy a zúčastniť sa zápasov proti iným klubom. Hráči tiež môžu odísť a založiť vlastný klub alebo sa pripojiť k už existujúcemu súkromnému klubu.
Free-to-play obchodný model nie je ničím zvláštny, preberá klasiku použitú už v League of Legends a hrdinovia sa kupujú za hernú aj reálnu menu. Herná mena sa získava za vyhrané zápasy a odmena sa navyšuje so stúpajúcim počtom živých hráčov v zápase. Arena of Fate je oficiálne v štádiu uzavretého beta-testovania, ale v skutočnosti by záujemcovi mala prísť pozvánka už krátko po zaregistrovaní.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 323
- Half-Life 2 je k svojmu 20. výročiu zadarmo 84
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 98
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 81
- Chcete si zložiť herné PC s AMD Ryzen procesorom? 113
- Aký výkon má PS5 Pro oproti RTX 4070 v Alan Wake 2? 163
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Stalker 2 predstavil niektoré z artefaktov 67 zobraziť viac článkov >
PC
PS4 Xbox One Vývoj: Crytek / Crytek Štýl: Akcia / Managementová | |
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|