Dojmy z Paríža: Vystrieda FAST Racing Neo na tróne WipeOut? |
Majú v súčasnosti rýchle arkádové preteky futuristických vznášadiel stále svoje miesto?
Keď sa po prvý raz pustíte do FAST Racing Neo, prekvapia vás dve veci. Prvou je grafika, ktorá reálne vyzerá slabšie ako na obrázkoch. Druhou je vynikajúci pocit z vysokej rýchlosti, do ktorého sa úplne ponoríte. A hneď po tom si uvedomíte, že stále pretekáte len s najslabšou kategóriou. To prvé zamrzí. To druhé je dôležité. Lebo len vďaka tomu si hru budete užívať. Svet okolo vás sa premení na machuľu, ktorá sa okolo vás stráca. Presne toto od nástupcu F-Zero a WipeOut čakáte.
V kariére sa na trať zmestí 10 jazdcov, v online hre to bude 8, lokálne sa do pretekov môže zapojiť štvorica. Vyskúšali sme si jeden celý šampionát v kariére a prekvapilo, že funguje na rovnakej báze ako v Mario Kart. Šampionátov je niekoľko, volíte si výkonnostnú triedu, v nej svoje vznášadlo a každý šampionát sa skladá zo štvorice pretekov, v ktorých zbierate body pre záverečné umiestnenie. A pravdepodobne presne ako v Mario Kart, keď zvládnete základy v kariére, jadro hrateľnosti sa skryje v multiplayeri.
Ale to nejakú dobu potrvá. Trate sú totiž poriadne náročné a vedia v tých vysokých rýchlostiach potrápiť. Navyše je ich dosť a sú skutočne rozmanité. Sú to rôzne futuristické dráhy plné zákrut, vývrtok a poriadne sa v nej naskáčete aj najazdíte dole hlavou, no nie len v mestách a industrializovaných častiach, ale ocitnete sa aj v prírode, napríklad v zamrznutých horách. A práve tam zistíte, že povrch trate má obrovský vplyv. Voda a aj ľad alebo sneh s vami poriadne otrasú, aj keď sa vznášate kúsok nad nimi.
Vozidlá v hre totiž fungujú na akomsi princípe, ktorý ich na trati drží a ak sa medzi vás a trať dostane prekážka, máte problém. Rovnako fungujú aj zrýchľujúce pásy, ktoré sú nabité jedným pólom a vy si musíte ten svoj manuálne meniť, inak vás pás nielen spomalí, ale aj poriadne poškodí. Zbrane v hre nenájdete, čo je škoda. Zbierate len booster na zvýšenie rýchlosti. Bojovať so súpermi tak budete len rýchlosťou a hrubou silou, aj takto ich viete poškodiť, dostať do hodín, či vytlačiť z trate. A animácie výbuchu a zničenia sú skutočne pôsobivé, na takúto hru. Dravá AI sa ale postará o to, aby ste z trate leteli v prvom rade vy.
Trate sú navyše dynamické. Podmienky na nich sa môžu meniť, môže tam niečo spadnúť, prekážka vám v posledných sekundách zblokuje cestu a podobne. A toto všetko konzola rozbehá pri 60fps. Akurát škoda, že sme v tom obrovskom hluku na parížskom výstavisku nemohli zhodnotiť hudbu a zvuk, keďže to sú dôležité súčasti týchto titulov. V každom prípade ale na WiiU mieri nečakaný čierny kôň, ktorý môže slušne zamiešať kartami.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 403
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 98
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 87
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Porovnanie vizuálu Stalkera 2 a skutočnosti 22
- Filmová recenzia: Gladiátor II 55
- Stalker 2 naplánoval svoje zajtrajšie vydanie 75
- Prichádza aj remaster Tomb Raider: Legend trilógie 28 zobraziť viac článkov >
WiiU
Vývoj: Shin en Multimedia / Shin en Multimedia Štýl: Racing
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|