Dojmy z Paríža: Gigantic - tak trochu iná MOBA |
Vyskúšali sme si pripravovanú MOBA hru Gigantic a vyspovedali sme aj jedného z autorov, ktorý nám o nej prezradil ešte niečo navyše
Žáner MOBA sa v súčasnosti teší obrovskej popularite a medzi gigantmi, ako je League of Legends či Dota 2 by sa mohli nové hry stratiť. No herné štúdio Motiga má ambíciu tieto hry prerásť s hrou Gigantic. Prinášajú exkluzívny titul pre Windows 10 a Xbox One, v ktorom medzi sebou bojujú 5 členné tímy a ich cieľom sú obrovskí Guardiani, ktorí sú srdcom každého tímu. Aj to z hry robí podstatne iný MOBA kúsok, na aký ste zvyknutí.
Guardiani sú vašou mobilnou základňou. Súperovho musíte zložiť 3x, no taktiež popri tom musíte brániť toho svojho. V určitých fázach zápasu sa proti sebe vydávajú, no vtedy dokážu rozdávať údery aj hráčom, pre ktorých to znamená smrteľné nebezpečenstvo. Keď súperov Guardian spadne na zem, musíte sa doňho všetci spoločne pustiť. Ak sú tímy vyrovnané Guardiani sa k sebe priblížia, aby boli hráči bližšie k sebe a tým pádom aj k akcii a k útoku na obra.
Hra je skutočne dynamická, zo začiatku možno trochu chaotická. Štart je ale rýchly a hneď sa do nej dostanete, aj keď s týmito hrami nemáte veľké skúsenosti. Síce stavia na tímovej spolupráci, ale takým spôsobom, aby umožnila vyniknúť individuálnej sile a schopnostiam. Každý z hráčov je dôležité, dokáže mnoho sám o sebe, no všetci musia ťahať za jeden povraz. Postupne obsadzujete aj body na mape, na ktorých sa vám potom spawnujú monštrá, ktoré asistujú v boji, no zo svojho stanoviska sa ďalej nepohybujú.
Výtvarná stránke je rozhodne zaujímavá, inklinuje k animovanej tvorbe a art každej postavy perfektne vystihuje jej triedu a tým pádom aj schopnosti. Tie sa nijak zvlášť nelíšia od toho, čo zo žánru poznáte. Máte aktívne a pasívne. Aktívne majú každý jeden level dve možnosti upgradu, pasívne skilly si vylepšujete každý prvý level (1, 3, 5, 7, 9). Celkový počet levelov, ktoré dokážete v boji dosiahnuť je 10 a vždy začínate od začiatku.
Hru sme si vyskúšali len v rýchlosti a viac nám o nej už prezradil vedúci vydania pre európsky región Rahim Attaba:
Ako sa chcete odlíšiť od ostatných MOBA hier na trhu?
Už na prvý pohľad sa odlišujeme vizuálnym štýlom, je veľmi unikátny. Nepodobá sa na League of Legends ani Heroes of the Storm. Je to veľmi odlišná hra graficky aj z hľadiska celkového dojmu. Okrem toho sa naša hra zameriava na PvP s piatimi hráčmi v jednom tíme, vďaka čomu je naša hra veľmi dynamická a nemusíte tiež hru meniť, aby bola dostupná na Xbox. Ďalšia vec je element Guardiana, ktorý má v hre veľkú úlohu. Je to na hráčoch, aby našli vhodnú stratégiu na to, aby vyhrali.
Takže hra bude podporovať crossplatform multiplayer medzi PC a Xbox One?
Celá hra sa bude dať hrať na PC aj Xbox. Chceme však, aby hráči rozhodovali sami, s kým a proti komu budú hrať a môžu tak spolu hrať aj na rôznych platformách. Napríklad, ja hrám na PC a mám kamaráta, ktorý hrá na Xbox One, no budeme môcť hrať spolu. Sú to dve platformy, no vytvorili sme brány a mosty, aby mohli hrať spolu.
Bude možné si preniesť profil medzi Xboxom a PC?
Je to ešte jednoduchšie, je to jeden účet pre obe platformy, takže si nemusíte vytvárať dva účty.
Ako vytvárate balans medzi Xbox hráčmi a PC hráčmi?
Ako som spomenul, hráči si môžu vybrať, s kým budú hrať. Je pravda, že hráči s myšou a klávesnicou budú mať výhodu oproti hráčom s gamepadom, no nechceme do toho zasahovať. Necháme to na hráčoch, nech si vyberú, či chcú hrať proti hráčom s rovnakou platformou. Ďalšia vec sú postavy. Ja som vlastne PC hráč, ale uprednostňujem gamepad pri niektorých hrdinoch. No keď hrám za snajpera, nemôžem používať gamepad, hrám s myšou a klávesnicou. Napríklad jedna z postáv, Tyto, sa veľmi dobre hrá s gamepadom. Takže záleží od hrdinov a spôsobu, akým chcete hrať.
Koľko postáv a tried bude v hre?
Dnes máme k dispozícii 16 postáv a bude ich viac. Niekoľko postáv je skrytých a niektoré sme ešte neohlásili. Postupne budeme mať viac hrdinov, viac máp.
A koľko bude máp?
V tomto momente máme dve mapy. Jedna je situovaná v kaňone, druhú ste mohli vidieť vo videách a pracujeme na ďalších. Chcem ešte dodať, že v porovnaní s LoL je dizajn máp veľmi odlišný z hľadiska rozmiestnených objektov na obranu aj na útok na Guardiana. Nie je to len rovná plocha, 3D elementy sú tu veľmi dôležité.
Prečo ste sa rozhodli vymeniť tradičné základne za Guardianov?
Pretože sme sa chceli uistiť, že Guardian bude mať v hre a hrateľnosti veľkú úlohu. Guardian dokáže zničiť mapu, dokáže hráčom mapu pozmeniť, môže na hráčov útočiť. Chceli sme, aby bol Guardian v skutočnosti šiestym hráčom v tíme a aby pridal nový level bojom v hre.
Chceli by ste vytvoriť aj menšie módy ako jeden proti jednému?
Nemáme žiadne také plány, naozaj sa sústreďujeme na 5v5 a možno v budúcnosti uvidíme.
Ďakujem za rozhovor.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- RECENZIA: Dragon Age: The Veilguard 227
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 45
- RECENZIA: Call of Duty: Black Ops 6 102
- Novembrové hry 28
- Za akú cenu poskladáte herné PC s novými Intel Ultra procesorom? 159
- Aké boli najpredávanejšie hry v USA za posledných zhruba 20 rokov? 89
- DOJMY: Indiana Jones and The Great Circle 42
- Google dostalo v Rusku pokutu väčšiu ako celosvetové HDP 88
- Očakávaný procesor Ryzen 7 9800X3D bol oficiálne predstavený 190
- GTA San Andreas má 20 rokov, technický riaditeľ spomína na pôvodné plány hry 101 zobraziť viac článkov >
PC
Xbox One Vývoj: Perfect World / Motiga Štýl: Akcia / Multiplayer Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|