Sony: PlayStation VR potrebuje 90 fps, 60 je absolútne minimum |
Nová platforma, ktorou má PSVR byť, má vlastné špecifiká. Vývojári sa majú pokúsiť o 90 fps a majú dávať pozor, aby zákazníkom nespôsobili vážne zranenie.
Na Montreal International Game Summit 2015 Sony vyslalo Vernona Harmona, aby záujemcom o vývoj hier na PlayStation VR oboznámil so špecifikami tejto novej platformy.
Zaujala hlavne časť, v ktorej vysvetľoval, že na headsete s displejom iba pár centimetrov od užívateľových očí je extrémne nevhodné počítať s tým, že by sa hra mohla renderovať pomalšie ako 60 obrázkov za sekundu. Za minimum je po testoch považovaných "zabetónovaných" 60 fps (presnejšie cca 1 obrázok za 15 milisekúnd), pričom akýkoľvek pád pod túto hranicu nielenže pokazí zážitok z virtuálnej reality, ale predovšetkým hrozí riziko kinetózy a teda veľmi nepríjemných žalúdočných problémov. PlayStation VR je preto po technickej stránke pripravené renderovať až 120 obrázkov za sekundu, pričom za optimum a cieľ pre vývojárov hier sa považuje 90 fps.
Hra sa pritom má zobrazovať na displeji s rozlíšením 1920x1080 pixelov rozdelenom na dve polovice (960x1080 pixelov) zobrazujúcich rôzne obrazy pre pravé a ľavé oko. S prihliadnutím na výkon PlayStation 4, s ktorou ako jedinou má byť zariadenie kompatibilné, musíme asi očakávať hlavne jednoduchšie, hardvérovo nenáročné hry.
Jedným z ďalších bodov prednášky bolo predchádzanie zraneniam. Harmon vývojárom dôrazne odporučil, aby sa zamerali na hry, pri ktorých bude zákazník sedieť. Tiež môže stáť, ale nemal by byť nútený pohybovať sa po miestnosti, nie to ešte behať. V zápale hry hrozí vrazenie do steny i zakopnutie o kusy nábytku a vážny úraz.
Konkurenčné HTC Vive rieši pohyb po miestnosti pomocou príslušenstva nazvaného Lighthouse. Dva "majáky" vysielajú svetelné a laserové lúče po miestnosti (60krát za sekundu). Headset má fotosenzor a dokáže vypočítať svoju polohu v priestore a v prípade hroziacej kolízie užívateľa automaticky upozorní. Sony zatiaľ podobný systém nemá.
PlayStation VR by sa, rovnako ako Oculus Rift a HTC Vive, malo do obchodov dostať už behom prvej polovice budúceho roka.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- RECENZIA: Dragon Age: The Veilguard 227
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 46
- RECENZIA: Call of Duty: Black Ops 6 102
- Novembrové hry 28
- Za akú cenu poskladáte herné PC s novými Intel Ultra procesorom? 159
- Aké boli najpredávanejšie hry v USA za posledných zhruba 20 rokov? 89
- DOJMY: Indiana Jones and The Great Circle 43
- Google dostalo v Rusku pokutu väčšiu ako celosvetové HDP 88
- Očakávaný procesor Ryzen 7 9800X3D bol oficiálne predstavený 190
- GTA San Andreas má 20 rokov, technický riaditeľ spomína na pôvodné plány hry 101 zobraziť viac článkov >