Sony: PlayStation VR potrebuje 90 fps, 60 je absolútne minimum

Nová platforma, ktorou má PSVR byť, má vlastné špecifiká. Vývojári sa majú pokúsiť o 90 fps a majú dávať pozor, aby zákazníkom nespôsobili vážne zranenie.

pridal roberto 24.11.2015 o 17:04 pod hry
Sony: PlayStation VR potrebuje 90 fps, 60 je absolútne minimum

HRY > NOVINKY >

Na  Montreal International Game Summit 2015 Sony vyslalo Vernona Harmona, aby záujemcom o vývoj hier na PlayStation VR oboznámil so špecifikami tejto novej platformy.

Zaujala hlavne časť, v ktorej vysvetľoval, že na headsete s displejom iba pár centimetrov od užívateľových očí je extrémne nevhodné počítať s tým, že by sa hra mohla renderovať pomalšie ako 60 obrázkov za sekundu. Za minimum je po testoch považovaných "zabetónovaných" 60 fps (presnejšie cca 1 obrázok za 15 milisekúnd), pričom akýkoľvek pád pod túto hranicu nielenže pokazí zážitok z virtuálnej reality, ale predovšetkým hrozí riziko kinetózy a teda veľmi nepríjemných žalúdočných problémov. PlayStation VR je preto po technickej stránke pripravené renderovať až 120 obrázkov za sekundu, pričom za optimum a cieľ pre vývojárov hier sa považuje 90 fps.

Sony: PlayStation VR potrebuje 90 fps, 60 je absolútne minimum

Hra sa pritom má zobrazovať na displeji s rozlíšením 1920x1080 pixelov rozdelenom na dve polovice (960x1080 pixelov) zobrazujúcich rôzne obrazy pre pravé a ľavé oko. S prihliadnutím na výkon PlayStation 4, s ktorou ako jedinou má byť zariadenie kompatibilné, musíme asi očakávať hlavne jednoduchšie, hardvérovo nenáročné hry.

Jedným z ďalších bodov prednášky bolo predchádzanie zraneniam. Harmon vývojárom dôrazne odporučil, aby sa zamerali na hry, pri ktorých bude zákazník sedieť. Tiež môže stáť, ale nemal by byť nútený pohybovať sa po miestnosti, nie to ešte behať. V zápale hry hrozí vrazenie do steny i zakopnutie o kusy nábytku a vážny úraz.

Sony: PlayStation VR potrebuje 90 fps, 60 je absolútne minimum

Konkurenčné HTC Vive rieši pohyb po miestnosti pomocou príslušenstva nazvaného Lighthouse. Dva "majáky" vysielajú svetelné a laserové lúče po miestnosti (60krát za sekundu). Headset má fotosenzor a dokáže vypočítať svoju polohu v priestore a v prípade hroziacej kolízie užívateľa automaticky upozorní. Sony zatiaľ podobný systém nemá.

PlayStation VR by sa, rovnako ako Oculus Rift a HTC Vive, malo do obchodov dostať už behom prvej polovice budúceho roka.





Páči sa mi!

Zaradené pod: playstation vr, VR, Sony






Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Speňaženie youtube - privyrába... (0)
Zdar potreboval by som poradiť od niekoho, kto zar...
|Philips oled 818 - ktory mod? (3)
Caute, kedze sa v tom az tak nevyznam dosiel som s...
|Problém s batériou notebooku. (7)
Ahojte, pred nedávnom som si všimol, že sa mi o vý...
|Diagnostika/oprava rtx (3)
Zdravim, nie je tu niekto z ba, kto sa venuje diag...
|Chladenie pre amd 9950x - voda... (1)
V pondelok som zobral Ryzen 9950X - podla heureky ...
|Svet, ukrajina, vojny ... (29319)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk