Boje a diplomacia v Endless Space 2 |
Skúsení ťahovkári pracujú na cinematických vesmírnych bojoch i politike vo vnútri aliancií.
Endless Space 2 nám bolo predstavené minulý rok pred Gamescomom ako priamy pokračovateľ vesmírnej 4X ťahovej stratégie Endless Space z roku 2012. Autori z francúzskeho Amplitude Studios sa po Gamescome opäť stiahli do svojej ulity, ale hru postupne predstavujú svojej hráčskej komunite prostredníctvom vývojárskych denníkov, a to vrátane nástroja na navrhovanie lodí, systému boja a diplomacie.
Každá správna vesmírna stratégia musí dať hráčovi možnosť navrhnúť svoje lode, predovšetkým vojenské. Endless Space 2 si dá pozor, aby hráča nezavalilo číslami, ale nechá ho vybrať zbrane, obranné systémy i špeciálne moduly a rozmýšľať nad taktikou v boji. Už hotové lode sa budú dať ľahko roztriediť podľa pôvodu (frakcie), veľkosti ovplyvňujúcej aj počet zabratých veliteľských bodov, úlohy (útočná loď, obranná, podporná, materská loď pre bombardéry a stíhačky) a dvoch bonusových vlastností. Zadelenie úloh má vyriešiť problém viacerých 4X ťahoviek, v ktorých sa najmenšie lode rýchlo stávajú nepotrebnými. Veľké bojové lode nebudú môcť niesť určité moduly a využívať určité stratégie počas boja.
Ten, ako sme si u hier od Amplitude zvykli, nebudeme riadiť priamo. Výsledok ovplyvní zloženie flotily i miesto boja, napríklad blízka hviezda môže rušiť zameriavací systém rakiet. Hráč pred každým bojom spraví 3 dôležité strategické rozhodnutia, potom sa už bude iba prizerať. Najprv sa vyberie taktika, napr. defenzíva alebo streľba z čo najväčšej vzdialenosti. V druhom kroku sa flotila rozdelí na menšie skupiny s konkrétnymi úlohami, bonusmi a obmedzeniami v závislosti na taktike, napr. iba veľké lode uprostred a malé na krídlach s úlohou pokúsiť sa o obkľúčenie. V treťom kroku bude možné vybrať záložnú flotilu, ktorá sa do boja zapojí neskôr a s bonusom.
Každý modul môže byť poškodený i zničený oddelene, rovnako ako ďalšie časti lode. K jej zničeniu bude potrebné prestrieľať sa až k “jadru“ uprostred, čo je ďalším taktickým prvkom – loď by mala nepriateľovi ukazovať najlepšie chránenú stranu, alebo aspoň tú najmenej poškodenú. Zbrane ale budú tiež strieľať iba ak bude nepriateľ na ich strane lode. Ani s typmi zbraní to už nebude tak jednoduché, rakety sú všeobecne dobré na ničenie trupu lodí, ale napríklad EMP rakety sú výborné vo vyraďovaní modulov a štítov.
Nepriame ovládanie bojov umožní štúdiu pokúsiť sa o čo najfilmovejší zážitok z ich sledovania. Celý boj bude rozložený na 5 fáz, prvá venovaná iba rozloženiu síl a rozmiestneniu lodí pred bojom a posledná vizuálnej ukážke výsledku boja. Počas všetkých fáz môže dostať kameru do rúk AI Battle Director, ktorý sa pokúsi kameru smerovať vždy na najvýznamnejšie udalosti na bojisku. Ručné ovládanie kamery nebude jednoduché kvôli dynamike boja, ktorý sa nemá podobať na veľmi statické prestrelky v Endless Space.
Hlavne mierumilovnejšie povahy ocenia posilnenie významu aliancií ako významnej súčasti diplomacie. Aliancie sa budú dať pomenovať a frakcie v nej dostanú možnosť vetovať zmenu vzťahov s nečlenmi, napríklad zablokovať snahu o uzatvorenie mieru, pozvanie do aliancie alebo naopak vyhlásenie vojny. Porušenie práva veta môže viesť k rozpadu aliancie alebo k jej rozdeleniu na dve oddelené zoskupenia. Vojnové besnenie bude obmedzovať aj systém reputácie a odznaky ako “nedôveryhodný“ pre toho, kto odmietne pomoc spojencovi a kto bude potom musieť vyvinúť dvojnásobné úsilie pre uzatvorenie hocijakého mieru alebo aliancie.
Tiež pribúdajú dva nové systémy. Vojnové vyčerpanie je postupne sa naplňujúci ukazovateľ, ktorý stanovuje cenu okamžitého ukončenia vojny pre vyhrávajúceho aj prehrávajúceho. Vojnou unavené obyvateľstvo jednoducho donúti vládcu prijať výhodnú ponuku a skríži mu tak plán na vyhladenie nepriateľa, alebo naopak, samo seba zachráni pred vyhladením, čo z galaxie do veľkej miery odstráni nekonečné dlhé a nezmyselné vojny i expresne rýchle genocídy. Ak si ale ukončenie vojny “zaplatí“ prehrávajúca strana, bude to pre ňu mimoriadne drahé a príde o značnú časť vplyvu. V čase mieru funguje na podobnom princípe diplomatický nátlak, kde vplyvnejšie impérium môže po naplnení zásobníka požadovať suroviny, hviezdne systémy alebo niečo iné a menej vplyvné impérium musí súhlasiť alebo vyhlásiť vojnu.
Z ôsmich plánovaných hrateľných impérií zatiaľ poznáme iba vedátorských Sophonov a nenásytných hmyzích Craversov. Impériá doplní 16 malých civilizácií, ktoré po začlenení do impéria poskytnú bonusy. Endless Space 2 má vyjsť tento rok, ale dátum vydania nepoznáme. Momentálne sa ale aj tak nemôžeme sťažovať na nedostatok vesmírnych stratégií, pred pár dňami vyšla Batlefleet Gothic: Armada a 9. mája vyjde Stellaris.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Nové výpredaje spustené 30
- Postavu Ciri bude v The Witcher 4 hrať Ciara Berkeley 93
- Far Cry 7 je v príprave, príde aj Far Cry extrakčná akcia 77
- RECENZIA: The Thing: Remastered 20
- Nvidia zrejme pripravuje neurálne renderovanie do RTX 50 grafík 82
- Testy novej Intel Arc B580 grafiky ukazujú výkon nad RTX 4060 71
- RTX 5060 Ti má dostať 16GB pamäte, ale RTX 5060 zostane pri 8GB 133
- Stalker 2 dostal veľký patch 1.1, vylepšuje A-life 112
- EA spustilo odmeny pre predplatiteľov EA Play a Xbox Game Pass Ultimate 16
- Steam spustil zimný výpredaj a hlasovanie o hru roka 61 zobraziť viac článkov >
PC
Vývoj: Amplitude Studios Štýl: Stratégia / Ťahová Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|