Vesmír grand stratégie Stellaris odhaľuje svoje tajomstvá |
Výroba lodí, výzbroj, bojové stratégie, kradnutie technológií od prastarých civilizácií, vytváranie protektorátov... Život galaktického vladára je plný výziev.
Paradox pokračuje v príprave svojej vesmírnej grand stratégie Stellaris. A grand znamená, že bude obsahovať mnoho a mnoho mechaník a ponúkať mnoho a mnoho možností ako sa nakoniec dopracovať k dominancii na galaktickej úrovni a tentokrát tu máme detailnejší pohľad na niektoré výhody, ktoré bude môcť naše impérium získať a využiť v šírom vesmíre.
Ešte skôr než sa nadviažu diplomatické vzťahy, rozprúdi obchod alebo rozhorí prvá vojna, bude musieť vladár porozmýšľať nad dizajnom svojich lodí. Navrhovanie a prispôsobovanie vlastných lodí nesmie v takejto vesmírnej ťahovej stratégii chýbať, takže lode sa budú skladať zo sekcií so slotmi na rôzne zariadenia a vylepšenia. Malá korveta bude mať iba jednu takúto upraviteľnú sekciu, pokým bojová loď hneď tri. Jednotlivé sloty potom budú mať rôzne veľkosti (napr. veľké sloty pre veľké zbrane s nižšou presnosťou a naopak). Niektoré zariadenia/zbrane/štíty budú čerpať energiu z reaktorov, iné budú vyhradené pre určitý typ lode, napríklad podľa vybavenia pre presun nadsvetelnou rýchlosťou. Nakoniec sa všetko sčíta a vypočíta sa nie len cena výroby a potrebný čas, ale aj cena údržby, takže flotilu by bolo dobre budovať s rozvahou.
Čo sa obranných vlastností týka, sila trupu určuje základný počet životov, k nim sa pripočítava sila štítu (ktorý sa po boji obnoví) a navrch sa pridáva pancierovanie znižujúce škody plus aktívne prvky obrany v podobe stíhačiek a obranných systémov schopných zneškodniť rakety. V útoku sa potom spomenuté rakety využívajú k napadnutiu nepriateľa z veľkej vzdialenosti, energetické zbrane prerazia pancierovanie ale nespôsobia veľa škody, projektilové zbrane narobia veľa škody ale ťažko prerazia pancier a nebezpečným bombardérom hrozí, rovnako ako raketám, zostrelenie ešte pred splnením úlohy. Výsledok boja potom ešte ovplyvní nastavenie taktiky bojového počítača, ktoré sa bude odomykať výskumom aj preberaním taktík od nepriateľov a siahať od príkazu k chaotickému napádaniu až po držanie lodí v jednej obrannej formácií.
V otázke učenia sa od ostatných sú samostatnou kapitolou prastaré civilizácie. Galaxia už bola kolonizovaná, impéria sa rodili a upadali a zvedavý hráč môže mať tú smolu, že vtrhne do systému jednej z takýchto prastarých civilizácií žijúcich v ústraní a opovrhujúcich mladými rasami. Takáto civilizácia s vyspelými technológiami môže byť zdrojom veľkých problémov, to keď napríklad zistí, že sa niekto snaží kolonizovať jej posvätnú planétu, ale aj zdrojom pokroku, keď sa za cenu veľkých strát podarí zničiť aspoň jednu jej loď. Po boji totiž zostávajú na bojiskách trosky a víťaz sa vďaka nim a reverznému inžinierstvu môže dostať k technológii oveľa pokročilejšieho súpera. Na obsadenej planéte takejto civilizácie zostanú postavené veľmi pokročilé budovy.
Keď hráč narazí na rovnocennejšieho a komunikatívnejšieho suseda, vstúpi do hry diplomacia, ktorá sa nemá zásadne líšiť od diplomacie v iných hrách od Paradoxu. Dôležitú úloh zohrá povaha frakcií (od pacifistov až po militantných xenofóbov) a obchodovať sa bude všetko vrátane hviezdnych máp, garancie nezávislosti či otvorenia hraníc. Pôvodne nezávislá frakcia môže byť donútená platiť poplatky, stať sa protektorátom alebo dokonca vazalom, ale proces nie je nezvratný a nespokojné národy sa môžu pokúsiť o vzburu.
Rozsiahlosť galaxie si hráč zvolí sám, už pri predstavení hry bolo oznámené, že galaxia môže mať kľudne 1000 hviezd a byť domovom 32 frakcií ovládaných hráčmi a umelou inteligenciou. Naďalej však nepoznáme ani približný dátum vydania.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 294
- Half-Life 2 je k svojmu 20. výročiu zadarmo 84
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 98
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 80
- Chcete si zložiť herné PC s AMD Ryzen procesorom? 113
- Aký výkon má PS5 Pro oproti RTX 4070 v Alan Wake 2? 163
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Stalker 2 predstavil niektoré z artefaktov 67 zobraziť viac článkov >
PC
PS4 Xbox One Vývoj: Paradox Interactive / Paradox Development Studio Štýl: Stratégia Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|