BATTLEBORN |
BATTLEBORN |
Tvorcovia hier Borderlands nám priniesli novú akčnú hru s bandou drsných hrdinov, ktorí sa snažia ubrániť poslednú hviezdu v umierajúcom vesmíre. Znie to ako klišé, ale v podaní Gearboxu by to mohla byť zábava. Faktom je že hra má niečo do seba a pobaví, ale len ak nemáte prehnane veľké očakávania a zmierite sa so skromnejším obsahom. Ale poďme pekne poporiadku.
Battleborn ponúka sólo režim aj multiplayer, kde hráči bojujú bok po boku alebo proti sebe a môžete použiť aj botov, no napriek tomu to nestačí. Príbeh určený pre jednotlivca nie je rozsiahly a vlastne sa vám ho ani nebude chcieť hrať bez nejakých kamarátov, takže po krátkom oťukávaní zrejme naskočíte do kooperácie so štyrmi spoluhráčmi. Zvolíte si niektorú spomedzi viac ako dvoch desiatok postáv a spoločná voľba zúčastnených rozhodne o tom, na ktorej mape dáte nepriateľom do zubov. Pri opakovanom hraní zistíte, že sortiment máp je skromný a čoskoro všetky poznáte naspamäť. Presne viete, kam povedú vaše kroky, že tam musíte niečo brániť, kohosi sprevádzať, tamto čosi aktivovať a tomu bossovi treba mieriť na odkryté články na nohách.
Náplň misií je pomerne rôznorodá, ale v konečnom dôsledku sa aj tak sústredíte len na streľbu a ženiete sa k najväčšej výzve, ktorá čaká niekde na konci úrovne. Pritom môžete rozstrieľať vybrané objekty, pozbierať predmety, ktoré vám pridajú bonusy a doliečia vás, a hlavne úlomky, ktoré majú praktické využitie v boji. Na vybraných miestach ich môžete investovať a kúpiť za ne pascu, obrannú vežičku či drona, ktorý vám bude pomáhať v boji. Alebo úlomky použijete na aktivovanie troch doplnkov z výbavy, ktorú ste si prednastavili v menu a tie umožnia rýchlejšiu regeneráciu postavy, pridávajú bonus k poškodeniu, zvyšujú rýchlosť či inak nadopujú vášho hrdinu. Okrem boja si príležitostne zaskáčete alebo uhýbate bodcom či iným nástrahám a efektné sú odrazové plošiny, ktoré vás prekopnú cez veľkú vzdialenosť na nový úsek mapy.
Tímová spolupráca je potrebná najmä pri aktivácii niektorých portálov, kde sa neraz musia postaviť všetci hráči, aby sa otvorila brána či spustila plošina. A okrem toho sa spolubojovníci vzájomne oživujú v prípade úmrtia. Nebožtíka treba vzkriesiť v určenom časovom limite, kým je na bojisku jeho silueta, inak sa minie jeden z cenných životov, z ktorých čerpá celá družina. Keď tím príde o všetky životy, zabitý hráč už môže len sledovať zápas v úlohe pozorovateľa - až kým zostávajúci parťáci niekde v teréne nenájdu ďalšie.
Samotné boje sú rýchle, dynamické, s jednoduchým systémom zamerania cieľa a používaním schopností. Tvorcovia pre začiatok pripravili 25 hrateľných postáv, ktoré si ale najskôr treba odomknúť. Podmienkou je patričný veliteľský level hráča alebo splnenie určitej výzvy, ktorú dokončíte popri hlavnom cieli v boji. Niekedy stačí vyhrať 5 zápasov s inou konkrétnou postavou, inokedy si zapísať 50 asistencií či zavŕšiť určitú misiu. Hrdinovia sú rôznorodí, niektorí futuristickí, iní majú skôr podobu tradičných fantasy postáv. A v súlade s ich vzhľadom sú aj používané zbrane a schopnosti. Každý z nich má svoju permanentnú výzbroj a tri špeciality. Oscar Mike má svoju útočnú pušku, Rath útočí zblízka dvomi mečmi, v ponuke je aj lukostrelkyňa, snajper, vrhač nožov, kolohnát s rotačným guľometom či mágovia používajúci energiu, temné sily a vyvolávajúci pomocníkov. Niektoré postavy sa hodia do prvej línie, ďalšie ako podpora, pretože napríklad zosielajú štít alebo liečia.
Hoci hrdinom zostávajú permanentné levely započítané po dokončení misie (prinášajú bonusy a odomykajú skiny), ich schopnosti musíte v každom zápase a misii stále odznova vylepšovať. Keď sa objavíte na mape, vaše špeciality sú na základnej úrovni, ale vďaka nadobúdaným skúsenostiam v boji ich môžete desaťkrát vylepšiť. Počas progresu v misii získate body a okamžite si môžete vybrať jedno z dvoch alebo troch dostupných vylepšení. Tie ostatné na danej úrovni zostanú neprístupné, takže treba zvážiť, či sa vám viac hodí napríklad rýchlejšia regenerácia štítu, vyššie poškodenie určitým útokom alebo odsávanie zdravia, keď zraníte nepriateľa. Tieto vylepšenia ale platia len na mape, ktorú práve hráte a v inej misii či multiplayerovom zápase upgradujete znovu od začiatku a môžete si vybrať iné úpravy. Permanentný je len veliteľský level hráča a level postavy - tie sa neresetujú a platia vo všetkých módoch a zápasoch. Po pravde povedané, v zápale boja je neustále vylepšovanie schopností aj dosť otravné a trochu narušuje dynamiku hry.
Príbeh, hoci banálny, no s možnou kooperáciou, je plusom, ale Battleborn by nebol úplný bez plnohodnotného multiplayeru. Hráči vo verzus režime bojujú v dvoch znepriatelených tímoch. V prvom móde treba klasicky obsadzovať a udržiavať kontrolné body a víťazí družstvo, ktoré skôr dosiahne určené skóre. Ďalšie dva režimy majú DOTA štýl. V Incursion treba zničiť po zuby ozbrojené hliadkovacie stroje nepriateľa, ktorý chce to isté urobiť vám. Meltown od vás žiada, aby ste eskortovali svojich zverencov k oltáru, kde ich obetujete. V obidvoch prípadoch asistujú doplnkové jednotky, ktoré v skupinkách vychádzajú zo základní a je možné na určených miestach stavať obranné veže, akcelerátory, podporné stanice a získať elitných botov. Matchmaking momentálne nestojí za veľa a v tímoch sa objavujú hráči s priepastne veľkými rozdielmi levelov. Možno je to aj tým, že komunita nie je až taká veľká, no v každom prípade to chce nejaké úpravy.
Po boji si môžete prikupovať a meniť doplnkovú výbavu, pozrieť štatistiky, zvoliť vyššiu obťažnosť misií alebo sa vrhnúť do nového multiplayerového zápasu. Po prípravách a pokochaní sa dosiahnutými úspechmi si možno budete chcieť vyskúšať nové postavy, čo je vzhľadom na malý počet máp vo všetkých režimoch asi jediná motivácia a dôvod, prečo pokračovať v hraní. Za zmienku stojí možnosť pripojiť sa do rozohraného zápasu, z ktorého ste vypadli alebo vyskočili.
Určite pozoruhodná je grafika hry, čo však neznamená, že je ideálna. Príbehové pasáže sú dopĺňané komiksovými predelovými scénami, ktoré vyzerajú pôsobivo. Avšak tento vizuálny štýl už v 3D prevedení priamo v akcii nemusí vyhovovať každému. Hra je priam preplnená pestrými farbami, ktoré v kombinácii s komiksovým spracovaním (najmä v boji) vytvárajú šialené obrazy, pri ktorých trpia nielen epileptici. Niektoré prostredia sú menej gýčové, iné viac, ale je celkom bežné, že chvíľami stratíte prehľad o situácii práve kvôli tomu, že pred očami máte pestrofarebný mišmaš. Samotný dizajn lokalít pritom nie je zlý a ani hrateľnosť nie je najhoršia. Ale s farbami to skrátka tvorcovia prepískli. Ozvučenie je kvalitné, dabing aj hudba na vysokej úrovni, môžete si nastaviť aj rozloženie reproduktorov.
Battleborn je v podstate komiksová MOBA z pohľadu prvej osoby. Hrateľnosť je slušná, sólo režim, kooperácia aj multiplayer ok (až na matchmaking), množstvo rôznorodých postáv vítame, ale čo z toho, keď hra ponúka málo máp, a preto sa čoskoro zunuje. Navyše je príšerne pestrofarebná, a práve z toho dôvodu neraz neprehľadná. V nových aktualizáciách a prídavkoch sa spomínajú hlavne noví hrdinovia, no tých je nateraz naozaj dosť a namiesto toho by mali tvorcovia dodať predovšetkým nové lokality a bojiská. A vzhľadom na cenu hry a nedostatok obsahu by sľubované doplnkové operácie mali autori hráčom poskytnúť zadarmo - tak ako extra postavy. Lebo práve nedostatok máp Battlebornu uberá cenné body a v konkurencii titulov ako je Overwatch sa aj preto čoskoro stratí.
RECENZIE HRÁČOV |
PC
PS4 Xbox One Vývoj: 2K Games / Gearbox Štýl: Akcia / Multiplayer Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|