Je celá budúcnosť Sony postavená na značke PlayStation? |
Desiatky miliónov hráčov dostupných online sa môžu ako prví dostať k novým produktom a službám a zvestovať o ich kvalite zvyšku sveta.
Akcionári japonského giganta Sony pred pár dňami prijali pozvanie na prezentácie vedenia spoločnosti, nechali si opísať žiarivú budúcnosť svojej investície a snáď sa spokojní pobrali užívať si letné radovánky. Web Gameindustry.biz sa ale na jednotlivé prezentácie, grafy, tabuľky a príhovory pozrel pod lupou, všetko si spísal dohromady a snažil sa čo najviac vyčítať z prázdneho priestoru medzi riadkami. Zistenia pravdepodobne pohladia na duši každého majiteľa PlayStation 4. Práve tento produkt vraj bude základným kameňom budúceho úspechu nových produktov a služieb Sony a je to teória podporená vecami, ktoré sa dejú práve teraz, iba si treba pospájať správne konce nitiek.
Najviac toho poprezrádzal Kazuo Hirai, od roku 2012 prezident a generálny riaditeľ celej Sony Corporation, predtým šéf Sony Computer Entertainment, domova PlayStation. Tohtoročná prezentácia sa niesla v duchu ukončenia ťažkého obdobia, počas ktorého Hirai reštrukturalizoval stratovú spoločnosť nútenú predávať svoje nehnuteľnosti, v dôsledku čoho zrušil tisíce pracovných miest. Toto obdobie končí a ďalej už má iba rásť efektivita a zisky, hoci nie všetkým oddeleniam sa skvele darí. A už vôbec nie tak, ako sa darí hernej divízii, ktorá už predala približne 40 miliónov konzoly PS4, hráčsku základňu neustále rozširuje, môže jej ponúkať softvér a vďaka nej stúpol počet zákazníkov platiacich na online službu PlayStation Plus na 20.8 milióna. To znamená nielen stabilný príjem, ale aj desiatky miliónov ľudí, ktorým je možné efektívne ponúkať ďalšie výrobky a služby. Inými slovami, skvelá štartovacia dráha.
Prvým dobre viditeľným príkladom je PlayStation VR, úplne nový produkt ponúkaný hráčom ako periféria k PS4 a cenovo najdostupnejší spôsob ako sa dostať k tomuto novému spôsobu hrania hier. Od začiatku je prezentovaná ako produkt pre hráčov nerozlučne spojený s hraním na PS4. Podľa obrázku nižšie to tak ale nemá zostať. PSVR čoskoro zaútočí na iné sektory. Ďalším lietadlom na štartovacej dráhe je u nás nedostupné PlayStation Vue, internetová televízia od tohto roku aspoň v obmedzenej miere dostupná na celom území USA. Má 100 tisíc predplatiteľov a rastie. A hoci je dostupná pomocou viacerých zariadení, šíri sa primárne skrz majiteľov PS4.
Do teórie pekne zapadá aj kúsok s menom PlayStation Neo, donedávna známy ako PS4K. Ako prepojiť časť firmy potrebujúcej zvýšiť dopyt po svojich nových televízoroch s konzolou zvládajúcou iba Full HD? Odpoveďou je Neo. Hoci tomu nemusíme stopercentne veriť, ale Sony od prevalenia príprav ďalšej konzoly hovorí, že to nie je konzola, ktorá ukončí či skráti životný cyklus PS4. Majiteľom PS Neo sa ale budú dať ponúknuť 4K televízory vhodné k hraniu hier. Pripočítať môžeme aj Spider-Mana, ktorého má licencovaného Sony Pictures, a príde ako hrdina first-party exkluzivity pre PS4.
Teraz ostáva len čakať ako to Sony vyjde a ako dokáže osloviť PlayStation zákazníkov ďalšími svojimi produktami.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Mega zľavy začínajú 39
- Sector vám želá veselý Silvester a šťastný Nový rok 83
- Objavil sa záber z preview verzie GTA VI priamo z kancelárií Rockstaru 23
- Hry v roku 2025 88
- Spotreba RTX 5080 a RTX 5090 upresnená 196
- Fanúšikovský NFS Underground 2 remake na Unreal engine 5 dostal demo 44
- Čínska firma predstavila dosku s 1500W 50-pinom, aby PC nepotrebovalo žiadne káblo 33
- Január do PlayStation Plus prinesie veľké mená 43
- Filmy a seriály v roku 2025 41
- Prvá cenovka RTX 5080 grafiky z obchodov ukazuje cenu a naznačuje DLSS4 212 zobraziť viac článkov >