BREACHED |
BREACHED |
Hry, v ktorých ide o život, sú stále na vzostupe. Je ich čoraz viac a viac a sú pomerne rôznorodé. Vo väčšine z nich ide o prežitie na Zemi a hrozbou je útok nemŕtvych alebo poriadna apokalypsa. Jedna apokalypsa sa udiala aj v titule Breached. Lenže hra je už z tak trochu iného súdka.
Hlavný hrdina Corus Vallot sa zobúdza v roku 2245 po veľmi dlhom kryospánku. Ocitá sa v jednom prístrešku na výskumnej stanici. Všade naokolo je len púšť. Aby toho nebolo málo, zostáva mu kyslík už len na osem dní. Našťastie aspoň niečo funguje a napriek apokalypse je toho, napočudovanie, celkom dosť. Hlavný hrdina má prístup k počítaču a na diaľku ovládaným bezpilotným dronom. Tie mu slúžia ako predĺžená ruka a vďaka ním môže prehľadávať rôzne miesta na púšti a hľadať potrebné súčiastky. Tie by mu mali pomôcť prežiť.
Lenže nič nie je také ružové, ako sa zdá a nikto hráča nevedie za ručičku. Pláne sú rozľahlé, surovín je niekoľko druhov a najmä nie všetky sú potrebné. Čiže treba rozmýšľať, čo si z púšte zoberiete. Každý dron má kapacitu na tri suroviny. Žiadna mapa neexistuje, len vaše oči a dron. Veľkým nepriateľom vie byť elektromagnetická anomália, ktorá je čím ďalej tým častejšia.
Len nález surovín a následne ich výskum v laboratóriu na stanici vám pomôže prežiť. Ak to nestihnete do ôsmich dní, umierate. Každý deň sa pritom dá toho stihnúť len veľmi málo, takže je to naozaj hra o život. Prežiť na prvý pokus je pritom nie veľmi reálne. Corus Vallot si navyše nič nepamätá. Ale každý deň vie toho rozlúštiť z palubného denníka viac a viac. Dozviete sa tak, čo predchádzalo rôznym nepriaznivým udalostiam. Predovšetkým je však denník a dekódovanie dát dôležité na prežitie. Prekvapivo...
Breached zo všetkého najviac pripomína knihu alebo film Marťan od autora menom Andy Weir - ten pocit samoty, snaha o prežitie... Denné problémy na stanici, ako je hľadanie obživy či komunikovanie s niekým iným živým, tu ale nečakajte. Podľa všetkého tu ani nikto iný živý už nie je. Tak s kým by Corus komunikoval? Atmosféra, ktorá postupne hustne, vystrelí do výšin deň pred tým posledným, kedy vám už naozaj dochádza dych a je to aj poznať. Koniec koncov, čo to bude za život aj keď Vallot prežije? Načo to bude dobré? Zistí niečo viac a dostane sa medzi ostatných ľudí? Existujú vôbec? Milión otázok - skoro žiadne odpovede.
Hra beží na Unreal engine 4, z ktorého autori nevyťažili maximum, ale svoje potreby vizuál splnil. Graficky nie je príliš čo hodnotiť. Stačí povedať, že to má svoj efekt a je to funkčné. Aj keď pár chýb by sa našlo. Napríklad zaseknutie sa nejeden raz medzi objektmi. Stalo sa mi to počas jednej výpravy drona. Pomohlo jediné, odpojiť sa z drona a tým som stratil drahocennú šancu nájsť nové potrebné diely.
Ďalšou prekážkou môže byť ovládanie, ktoré je buď iba myšou (to odporúčajú autori), alebo klávesnicou. Musím s nimi súhlasiť. Pritom ani ovládanie myšou nie je žiadna sláva a putovanie s dronom nie je príliš záživné. Aj stret s anomáliou je väčšinou dôsledkom nie príliš pohodlného ovládania.
Hudba je príjemne oddychová a futuristická, dobre dopĺňajúca atmosféru beznádeje. Po dlhšom čase síce postupne stráca na sile, ale to je skôr subjektívny dojem. Svojím štýlom mi jemne pripomínala hudbu z hry S.T.A.L.K.E.R. Aj to bol v podstate survival titul.
Breached je zaujímavá hra, ktorej je dobré dať šancu. Čistý herný čas pri jednom zahraní je približne dve hodiny, avšak myslím si, že každý bude hrať minimálne dva razy. Sci-fi titul, v ktorom sa ocitnete spolu s hlavným hrdinom na pokraji prežitia, obsahuje survival prvky, dekódovanie denníka a vo svojej podstate aj celkovo zaujímavý, jednoduchý príbeh. Ak vás oslovil film Marťan (najmä svojou atmosférou) a ste fanúšikom survival hier a sci-fi, tak s Breached určite nešliapnete vedľa.
RECENZIE HRÁČOV |
PC
Vývoj: Nkidu Games / Drama Drifters Štýl: Adventúra
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|