UMBRELLA CORPS |
UMBRELLA CORPS |
Varovali ma, ale neveril som. Neveril som, že nejaká hra môže byť až taká zlá, hlavne keď sa pod ňu podpíše renomovaná firma, akou je Capcom. Ale Umbrella Corps je skutočne zlá hra. Nepamätám si, kedy som naposledy musel tráviť čas s niečím takým nezáživným a odfláknutým, ako je práve UC. Odtrpel som si svoje a teraz vám zhrniem, prečo by ste nemali Umbrella Corps hrať a už vôbec nie kupovať.
V prvom rade túto hru nehrajte, aby ste si ušetrili peniaze. 30 „éčok" na Steame sa za štandardnú verziu nezdá až tak veľa, ale Umbrella Corps by neobstála ani ako f2p, dokonca by som povedal, že tvorcovia by mali platiť hráčom - za psychickú ujmu. Menu hry je nedbalé, ležérne, fádne - logá firiem, žiadne intro, nezaujímavý motív interiéru na pozadí s položkami, ktoré sa tvária, že majú čo ponúknuť. Opak je pravdou. Prihlasovať sa na Resident Evil.Net nepotrebujete a vlastne ani tutoriál, keďže výukové misie sú ako pre postihnutých a aj tak nie je veľmi čo vysvetľovať. Princípy hry sú také banálne, že ich pochopí každý, kto prvý raz v živote nevidí PC či konzolu. Ale ok, jednoduchá hrateľnosť ešte neznamená zlú hru. I keď v tomto prípade...
Možno sa budete chcieť oťukať v sólo režime, a tak sa vrhnete na položku Experiment. Zaskočí vás už samotná štruktúra tohto... no povedzme ťaženia - reťaz s bodmi, ktoré reprezentujú misie, čo sa postupne odomykajú. Pre každú je príznačný ledabolo napísaný brífing a okrem toho s výnimkou ukážky zbraní už nič, čo by stálo za pohľad. Ešte aj tie doplnkové obrazovky sú pri každej misii rovnaké a vyjadrujú...čo vlastne? Možno to, ako vývojári na hráčov z vysoka...Tomuto pocitu sa skutočne nedokážete ubrániť, keď hráte už štvrtú misiu a všade iba zbierate vzorky infikovanej DNA, navyše na tej istej mape - pardon, minimape, mapke, mapôčke, mapulienke...no dobre, asi v štyroch chodbách, kde beháte dookola a zbierate zvyšky zombíkov. Nič viac a nič menej.
Na prvej odbočke v „ťažení" dochádza k zmene. Teda stále potrebujete vzorky DNA v labáku, ale tentokrát ich musíte vyzbierať v troch kolách. Načo je to dobré, zrejme nevedia ani samotní vývojári. A ak vedia, mali by nám to prezradiť. Alebo radšej nie. Možno by sme zistili, že z nás účelovo robia debilov. Ďalšia misia - hurá, zmenila sa mapa, ale...stále sa zbierajú vzorky DNA...už ich mám až v topánkach a krku...respektíve po krk. Po X ďalších misách sa občas vymenili mapy, ktorým ku cti slúži len to, že pripomínajú lokality zo skutočných Resident Evil hier, odkiaľ si požičali aj nepriateľov a liečivé byliny. Všetky mapy sú však maličké, všade beháte dookola, ale už aspoň občas sa zmení zadanie - príležitostne treba vyhľadať a brániť kontrolné stanovištia, za ktoré pribúdajú body alebo pozbierať kufríky s dôležitým obsahom...žeby s DNA? Ok, titul sa orientuje na sieťovú hru, tvárme sa, že tento akože singleplayer na rozbeh stačí (alebo na žalúdočnú nevoľnosť) a poďme na multiplayer.
S nádejou som klikol na položku online, kde som vzápätí so stiahnutým hrdlom vybral jedinú dostupnú položku - team match. Voľba zbraní, ktoré sa dajú obmieňať, odomykať a pripraviť do desiatich vlastných setov (ó,aký komfort!) je v pohode, babranie sa s výzorom postavy, farbou helmy, odevu či nášivkami je malým rozptýlením, ktorého význam som pochopil pri hľadaní spoluhráčov v lobby. Ak totiž nemáte online priateľov, ktorých ste asi z pomsty prinútili kúpiť túto hru alebo si ju z nepochopiteľného dôvodu sami kúpili a ešte nepožiadali o vrátenie peňazí, Umbrella Corps jednoducho nie je s kým hrať.
Pri pokuse nájsť ďalších piatich hráčov potrebných na odštartovanie multiplayeru som strávil pár hodín. Nájsť partiu do verejného zápasu sa mi nepodarilo ani raz, ale potom som narazil na dobrú radu na internete a skúšal som to už iba v hodnotených rebríčkových zápasoch. A skutočne, ďalších piatich zúfalcov sa mi pošťastilo pozbierať ani nie po trištvrte hodine! Aj keď niektorí sa medzitým obmenili, lebo sa im tak dlho čakať nechcelo - nuž, kto nie je trpezlivý... Ale trpezlivosť aj napriek úspešnému štartu, z ktorého som bol nadšený asi ako ľudstvo pri prvom lete raketoplánu do vesmíru (je to tiež taká nevšedná udalosť), v tomto prípade nepriniesla povestné ruže.
Zmieril som sa s tým, že v ponuke sú len dva režimy - s jedným životom, kde hráč po prvom skonaní čaká v úlohe pozorovateľa na elimináciu niektorého tímu a štart ďalšieho kola (systém Counter Strike) a multimisie s náhodným brífingom. Vždy bojujú traja proti trom a ani v nehodnotenom zápase sa nedajú hráči nahradiť botmi, aby sa nemuselo pol dňa na niekoho čakať. Bol som však frustrovaný, pretože hra lagovala ako sviňa, nepriatelia sa toporne pohybovali (to mohlo byť spôsobené aj príšernými animáciami) alebo sa zjavovali a mizli. Našťastie toto utrpenie veľmi rýchlo skončilo - pripomínam, že mapy sú maličké, navyše je daný limit 3-5 minút na kolo, čo ale vzhľadom na rozlohu minilokalít paradoxne stačí.
Za zmienku stojí možnosť v multiplayeri komunikovať so spolubojovníkmi prostredníctvom kruhového menu a prítomnosť neutrálnych zombíkov, ktorí by mohli spestriť prestrelky hráčov, keď sa im pletú pod nohy. Ibaže to by AI nemohla byť tupá ako tágo a nemŕtvi by museli prejaviť aspoň trošku, maličkú trošíčku života. No správajú sa horšie ako v singleplayeri, kde sa síce zasekávali o objekty, ale dokázali zaútočiť na hráča, keď im vliezol do cesty, prípadne sa rovno pri ňom respawnovali a zhmotnili zo slizu na zemi. Na multiplayeri som nepochopil hlavne to, kde vzali niektorí hráči level 50 či dokonca 90, keď sieťovú hru dokopy skutočne nik nehrá. Ale možno obetovali všetkých svojich kamarátov a keďže vďaka tomu sa ich priateľstvo skončilo, už nezostalo nič iné, len hľadať zvyšných zúfalcov a zvedavcov z radov širokej verejnosti, ktorí neverili, že táto hra môže byť naozaj taká zlá, a tak ju vyskúšali. Ale možno len treba byť online v nejakom konkrétnom čase a šestica sa nazbiera o niečo skôr. Ale prečo vlastne? Prečo hrať tento paškvil, ktorý nespĺňa ani základné štandardy akčnej hry? Na to sa budete pýtať často - teda ak hru po prvom dávení bleskovo neodinštalujete.
Neviem či treba pripomínať, ako sa to vlastne hrá, keďže sa to aj tak hrá zle, ale tak pre istotu... V boji máte spravidla primárnu zbraň - najčastejšie nejaký samopal, sekundárnu - pištoľ a môžete mlátiť zombíkov a iných hráčov aj pekne zblízka. Týmto štýlom som sa pokúšal hrať v sólo režime, ktorý tak mal aspoň trochu šťavy, keď som počas permanentného pohybu mlátil do lebky nemŕtvych, čo sa priplietli do cesty. Okrem toho sa v hre môžete skrčiť a plaziť, preliezť cez okno, vykopnúť dvere, kryť sa za označenou plochou steny a strieľať zo zákrytu. Trochu bezpečia v oblasti poskytuje zombie rušička. A keby boli lepšie mapy a zaujímavejšia náplň v single a multiplayeri, mohlo to stačiť na prijateľnú zábavu. Ale v tomto prípade to ani náhodou nestačí.
Hra neohúri ani grafikou. Fešné obrázky, ktorými nás kŕmil distribútor pred vydaním, ani náhodou nezodpovedajú realite. Už som spomínal, že Umbrella Corps neponúka žiadne predelové scény a postavy v pohybe sú hrozné. Zombíkom sa to dá ešte odpustiť, predsa len, nemŕtvi, ale keď sa iní hráči v úlohách vojakov pohybujú, akoby prehltli pravítko a smiešne skackajú, už to bije do očí. Lokality sú síce povedomé, ale veľmi biedne spracované, modely zombíkov sa opakujú, sú škaredé, pripomínajú tituly spred niekoľkých rokov. Zvuk je úbohý, ale aspoň hudba sa zúfalo, ale márne, pokúša zachrániť atmosféru hry, ktorá vlastne nemá s Resident Evil nič spoločné, hoci sa o to veľmi (nešikovne) snaží.
Som hráč, ktorý sa na každej hre snaží nájsť niečo pozitívne, ale v prípade Umbrella Corps je to takmer nemožné. Dokonca aj môj antivírus akoby ma chcel pred pochybnou zlátaninou zachrániť a bránil tomu, aby som tento nepodarok spustil na mojom PC (AVG som musel dočasne vypnúť). Umbrella Corps po každej stránke zlyháva a je to podpriemerný titul. Ponúka prihlúple misie v singleplayeri a na kosť orezaný multiplayer, ktorý nikto nehrá (hlavne, že má nášivky a iné hlúposti a kopu jazykových verzií) - čo je u online akcie dosť zásadný problém a klinec do rakvy. A presne to je aj údel tohto nepodarku - zakopať, zahrabať, pochovať, nikdy sa k nemu nevracať a zabudnúť na to, že niečo takéto pošpinilo takú skvelú sériu, akou je Resident Evil / Biohazard.
RECENZIE HRÁČOV |
PC
PS4 Vývoj: Capcom / Capcom Štýl: Akcia / Multiplayer Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|