Gamescom 2016: Hororová strieľačka aj fantasy RPG - čo nám nám predviedli autori z Bigmoon? |
Na Gamescome sme sa zastavili aj v stánku štúdia Bigmoon Entertainment, ktoré nám predstavilo hneď niekoľko svojich hier
O štúdiu Bigmoon Entertainment ste toho možno ešte veľa nepočuli, no na poli tvorby hier sa nejedná o žiadnych nováčikov. Podieľali sa na tvorbe viacerých menších aj väčších hier, pričom išlo väčšinou o zakázky od iných firiem. V ich minulosti nájdeme dosť racing titulov, napríklad WRC III, či MotoGP 14, no nájdeme tu aj hry iných žánrov - napríklad akčnú RPG Lichdom: Battlemage. Teraz sa chcú stať nezávislými a pracovať na vlastných tituloch. Vytýčili si cieľ stať sa do približne desiatich rokov známym herným štúdiom a jedným z ich prvých krokov je príprava hneď dvoch hier naraz.
My sme mali na Gamescome príležitosť sa na ne pozrieť bližšie a zároveň sa aj opýtať, prečo sa vlastne rozhodli pre vývoj dvoch titulov súčasne. Odpovedali nám, že ide o ich spôsob práce, kedy ak sa na niečo čaká pri jednom titule, môže zatiaľ zvyšok tímu pracovať na tom druhom. Vskutku netradičný prístup, o ktorého efektívnosti nie sme práve predsvedčení. Nás ale koniec koncov zaujímajú hlavne samotné hry a nechajme teda tie, aby hovorili za prácu autorov.
Začnime hrou Syndrome, ktorá má predstavovať hororovú sci-fi strieľačku. Koncept je známy - ocitáte sa na vesmírnej lodi plnej nejakých mutantov a snažíte sa prežiť. Presúvate sa medzi palubami, dostávate rady od neznámej osoby skrz vysielačku a kosíte všetko živé. Podľa autorov má byť na hre výnimočný zvuk, ktorý je spracovaný do detailu a hru si užijete najmä v nočných hodinách na kvalitnom headsete. Práve ten má spoločne s kvalitným soundtrackom navodiť tú správnu mrazivú atmosféru, ktorú má viesť taktiež kvalitný príbeh. Podobné hry sme tu už ale mali, menovite Dead Space, z časti aj Alien, možno trocha System Shocku a aj menej známy Dead Effect. A to som vymenoval len zopár, ktoré mi práve napadli - určite sa ich nájde viac. Sme teda naozaj zvedaví, či sa dokáže presadiť.
Ďalšou hrou je Demons Age, na ktorú vám neskôr prinesieme aj kompletné dojmy. Ide o tradičné RPG s pohľadom z vrchu a ťahovým bojom. Hra je inšpirovaná univerzom Dungens and Dragons a hrami ako Baldur’s Gate, no má priniesť vlastný zaujímavý svet, príbeh a nápady. Smrť postáv bude permanentná a obzvlášť nepríjemná bude zrada, pričom vás vaši spoločníci budú môcť zradiť aj priamo v boji. Ako asi súdite aj z okolitých záberov, vizuálne hra nie je najkrajšia, no to v tomto žánri nie je vždy prvoradé.
Aká teda bude budúcnosť tohto portugalského štúdia a na koľko dokážu ich hry zaujať? To sa dozvieme už čoskoro, konkrétne pri Syndrome to má byť už koncom tohto roka a pri Demons Age začiatkom toho budúceho. No a ukrátený by nemal byť majiteľ žiadneho systému, keďže majú prísť na PC, Xbox One, aj PS4.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- História Call of Duty série 417
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 82
- Ako je to s výkonom grafiky v PS5 Pro verzii konzoly? Má 33TFlops? 295
- Článok: PlayStation 5 Pro 142
- Red Dead Redemption má niektoré veci lepšie ako dvojka 33
- PS5 Pro už bola rozobraná 215
- Novembrové filmy a seriály 12
- GTA VI misie budú znovu lepšie, Rockstar vraj zdvihol latku v realizme a AI 73
- RECENZIA: Red Dead Redemption & Undead Nightmare (PC) 45
- Takto vyzerá balenie PS5 Pro 157 zobraziť viac článkov >