Gamescom 2016: Čo nám Microsoft prezradil o budúcnosti Xbox hrania na konzole aj PC? |
Microsoft nám za zatvorenými dverami prezradil niekoľko zaujímavých noviniek o blízkej budúcnosti hrania na Xbox One a PC
Gamescom je pre nás a aj pre vás najmä o hrách. Vydavatelia a štúdiá sa predháňajú v tom, kto oznámi horúcejšiu novinku, prichádza mnoho nových pohľadov na hry a tiež aj oznámení. Málokto sa ale venuje samotným platformám ako takým. Microsoft jednu z prezentácií aj tento rok opäť vyhradil novinkám Xboxu a tento rok sú o to zaujímavejšie, že Xbox už naozaj neznamená len konzolu, ale ekosystém naprieč PC s Windows 10, Xbox One a aj mobilné telefóny.
Úvod na Gamescome sa niesol v rovnakom duchu, v akom skončila E3. Tradičný pohľad na hráčov ich fragmentoval na platformy – konzoly, PC a mobily. Microsoft to chce so svojou novou politikou zmeniť a chce, aby hráči mohli hrať svoje milované hry kdekoľvek a s kýmkoľvek. Preto uviedli funkciu Play Anywhere, ktorá umožňuje jednu hru hrať na Xbox One aj PC s Windows 10. Hry tak získavajú ďalšiu hodnotu, navyše sa medzi platformami prenášajú uložené pozície, achievementy a ďalšie veci. Prvou podporovanou hrou bude ReCore, ktorý vychádza už budúci mesiac.
Ďalším krokom je crossplatform hranie, kedy budú môcť spolu (a aj proti sebe) hrať hráči na oboch týchto platformách. A opäť je to krok, ktorý dáva hráčom slobodu v rozhodovaní a možnosť voľby. Zahráte si tak už Forza Horizon 3, no aj Killer Instinct či dokonca 3rd party titul Rocket League. Každopádne, Play Anywhere nebude úplne bez obmedzení a novinári mali na zástupcov Microsoftu jednu zaujímavú otázku. Ak ste napríklad v rodine dvaja, jeden na Xboxe a druhý na PC a chcete spolu hrať tú istá hru, budete v takomto prípade potrebovať dve kópie. Nie je to úplne nečakané, ale je dobré vedieť, na čom budete.
Veľkých inovácií sa dočká aj služba Xbox Live, ktorú chcú naozaj priviesť k životu. Tá sa dokonca aj na iOS a Androide zhruba pred 2 mesiacmi dočkala veľkého updatu, no čakajú ju ešte väčšie zmeny, ktoré nám naznačili na E3. Každá hra bude mať svoj hub, ktorý poskytne všetky dôležité informácie o nej a aj o komunite. Zistíte tak napríklad, ktorí z priateľov ju hrajú, na čom ju hrajú, či sa budete môcť zapojiť do hlasového chatu bez ohľadu na platformu. Tak trošku sa v tomto prípade inšpirovali systémami, na ktorých fungujú veľké MMO hry.
Ďalšími novinkami v tomto ohľade budú Kluby, Aréna a Looking for group, pričom všetky nové funkcie majú za úlohu pomôcť komunite. Na jeseň prídu Kluby, ktoré umožňujú hráčom vytvárať vlastné komunity na základe spoločných preferencií. Kľúčom je práve spoločná záľuba, môžete tak vytvoriť klub v Minecrafte, ktorý chce postaviť Hviezdu smrti. Alebo len jednoducho vytvoriť klub ku hre, ktorú chcete hrať, či k svojmu hernému štýlu (ak napríklad všetko hráte ako Rambo), či vytvoríte klub hráčov z okolia svojho mesta alebo klub len pre pánov (alebo len dámy). Taktiež môžete zakladať privátne kluby a vo všetkých budete mať k dispozícii široké sociálne možnosti na PC aj Xbox One.
LFG je trošku inou časťou komunity. Môžete trošku viac špecificky hľadať hráčov v rámci nej, či si niekoho môžete nájsť. Takéto skupiny budú slúžiť na to, aby sa mohli spojiť hráči, ktorí sa chcú pustiť do nejakého raidu, či chcú splniť nejaký spoločný cieľ alebo skupinový achievement. Posty môžete pridávať do Hubov aj do Clubov a taktiež k nim môžete pridať nejaký konkrétny tag, ktorý umožní lepšie vyhľadať ďalších hráčov. Taktiež si môžete naplánovať časy, kedy sa bude hrať, nájsť si guildy, či dohodnúť, kto bude tank.
Arena je komunitná časť zameraná na sprístupnenie esportu. Je to platforma na PC a Xboxe, ktorá umožní jednoducho získať informácie o turnajoch, zaregistrovať sa tam a dostávať ďalšie informácie, pričom vás dokáže aj priamo v určitý čas pripájať do zápasov, do ktorých ste sa zapojili. Dokáže tiež automaticky rozposielať notifikácie a informovať o výsledkoch aj vašich priateľov. Na jednom mieste tak vidíte pravidlá a aj prizepool, pričom už teraz sa Microsoftu podarilo spojiť s ESL, MLG a Faceit. Poplatky za vstup do turnajov budú vždy závisieť od organizátora, ako aj ďalšie podrobnosti. Všetky tri tieto novinky prídu do preview a sú súčasťou stálej snahy inovovať systém na základe spätnej väzby od hráčov.
Nakoniec nám priblížili aj hardvérové novinky. Xbox One S je na trhu relatívne nedávno a okrem zjavných zmien priniesol aj niektoré menej zrejmé. Jednou z nich je podpora HDR, ktorú v hrách využijú napríklad Forza Horizon 3 či Gears of War 4. No taktiež aj aplikácie tretích strán, ktoré umožňujú natívny streaming obsahu v 4K. Ďalšie zmeny sa týkali bezdrôtového pripojenia periférií, ktoré je taktiež vylepšené a ponúka nižšiu latenciu. Oznámili navyše Xbox Wireless, čo je partnerstvo s niekoľkými výrobcami, ktorí priamo do svojich PC zabudjú možnosť bezdrôtovo pripojiť Xbox periférie ako ovládač a podobne. Nebudete tak potrebovať receiver. Prvým partnerom je Lenovo (a prvým PC je IdeaCentre Y710), no už teraz sa pracuje na dohodách s ďalšími ako Astro, PDP alebo Turtle Beach. Podporované zariadenia budú označené logom Xbox Wireless.
Sú to všetko smelé plány Microsoftu a uvidíme, nakoľko úspešne sa im ich podarí realizovať, no jedno sa im nedá uprieť. Vydali sa cestou, v ktorej chcú dať hráčom slobodu voľby medzi ich platformami a zatiaľ sa zdá, že tomu podriaďujú naozaj množstvo krokov v oblasti hier, softvéru a aj hardvéru.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 392
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 98
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 86
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Porovnanie vizuálu Stalkera 2 a skutočnosti 22
- Filmová recenzia: Gladiátor II 55
- Stalker 2 naplánoval svoje zajtrajšie vydanie 75
- V Rusku môžu zakázať S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 192 zobraziť viac článkov >