SPACE HULK: DEATHWING

SPACE HULK: DEATHWING

Taktická akcia s koreňmi v stolovej hre

Posledné dva roky tu máme obrovskú vlnu titulov založených na značke Warhammer. Takýto boom to už roky nebol a nielenže je takýchto hier veľa, sú navyše aj kvalitné, čo nám ukázal napríklad Battlefleet Gothic: Armada, či End Times – Vermintide. A tento rok tu budeme mať ďalšie. Zmŕtvychvstanie zažije strategická séria Dawn of War (na trojku vám čoskoro prinesieme preview) a ukáže sa aj nový akčný Space Hulk, ktorý sa nám minulý rok predviedol parádnym trailerom a na Gamescome sme mali možnosť pozrieť sa bližšie na demo hry.

Space Hulk: Deathwing vzniká spoluprácou Streum On Studio, Cyanide a Focus Home Interactive, pričom hru vydajú na jeseň a pri jej tvorbe vychádzajú zo známej strategickej „stolovky". Teda podobný prípad ako nedávny Battlefleet Gothic, no z neho vznikla vesmírna RTS. Deathwing je taktickou tímovou akciou, ktorá sa zameriava na kooperáciu štvorice hráčov, ktorí spolu nastupujú na sériu misií, aby vyčistili sektor od Genestealerov. Hra však neponúkne lokálnu kooperáciu, ale výhradne online co-op. Ak poruke nebudete mať trojicu priateľov online, kontrolu nad vašimi kolegami v zbroji preberie umelá inteligencia.

V hre sa vžijete do úlohy jedného z knihovníkov - Librarianov, ktorý je s tímom vyslaný do vesmírneho sektoru plného trosiek lodí, asteroidov a iného vesmírneho odpadu. Z príbehu sme toho veľa nevideli, no hra bude vychádzať zo základov stolovej predlohy, a teda proti sebe postaví Terminátorov proti tyranidským Genestealerom. Každá mapa vo finálnej hre nás zavedie na inú stroskotanú či zničenú loď, čo zabezpečí, že každá mapa bude vyzerať úplne inak. Každá loď by totiž mala byť aj z rozdielnej doby a tým pádom ponúkne rozdielnu architektúru. Niektoré lode budú ešte „čerstvé“, iné zas už budú veľmi rozpadnuté.


Ako býva v taktických akciách zvykom, aj tu pred nástupom na misiu musíte absolvovať brífing a vybrať si vhodnú výzbroj a výstroj. Keďže hráte za knihovníka, nevyberáte si do boja len zbrane, ale aj psychické schopnosti, ktorými oplývate. A to čaká každého jedného hráča z vášho tímu. Ak hráte s umelou inteligenciou, musíte postavám vybrať vybavenie vy sami. Pritom ale treba mať na pamäti, že každá mapa môže obsahovať hneď niekoľko misií, a tak môžete často priamo počas plnenia úloh na mape meniť výbavu na vybraných bodoch. Splníte jednu úlohu, zmeníte pred ďalšou výzbroj a idete opäť do boja.

Ihneď po nasadení do misie sme si všimli naozaj unikátny vizuál titulu. Hra využíva Unreal Engine 4 a musím sa priznať, že nevyzerá úplne najlepšie a hneď niekoľko hier na rovnakom engine sa na Gamescome predviedlo v lepšom svetle. Aj tak si vás ale získa a to najmä vďaka tomu, že ponúka netradičný výtvarný štýl, ktorý je naozaj surový a taký trochu špinavý. Je to ako keď si porovnáte nejaké staršie sci-fi, ako Votrelci či Event Horizon so sterilným vizuálom moderných filmov. Navyše hra stavia aj na tradičných Warhammer trópoch, v ktorých sa mieša gotika so sci-fi. Jednoducho sa na hru pozerá naozaj veľmi dobre. Škoda, že zatiaľ zvuky zbraní zneli skôr slabšie a menej výrazne, ako by sa patrilo.

Väčšinou sa pozeráte cez hlaveň svojej zbrane či čepeľ svojho meča, no keďže prichádzate do zničeného nepriateľského prostredia, je vhodné mať vždy pripravenú svoju baterku, s ktorou si posvietite aj na tie najtemnejšie kúty. To ešte viac pomáha budovaniu naozaj hutnej atmosféry, ktorá sa dá v momentoch útokov Genestealerov krájať. Nemôžete sa vtedy spoľahnúť ani na svoj radar, ktorý vám neukazuje počet a rozmiestnenie nepriateľov, ale len smer, odkiaľ prídu. A musíte počítať aj s tým, že sú vždy v presile. Kým z väčšej vzdialenosti si s nimi ešte dokážete poradiť, keď sa dostanú priamo k vám, vedia už spôsobiť slušné problémy.

Autori sa snažia navodiť atmosféru akéhosi krízového manažmentu. Umelá inteligencia Genestealerov má byť nepredvídateľná, čo sme v ukážke síce nevideli, no aj tak dali poriadne zabrať. Je ich naozaj na vás veľa a veľmi radi vás obkľučujú a útočia z rôznych smerov súčasne, takže musíte veľmi dobre zvládať aj útoky zblízka. A narazíte aj na situácie, v ktorých to už silou jednoducho nejde (jednu takú sme mali pred sebou). Musíte sa na chvíľku zastaviť a zavariť za sebou dvere, aby vás už ďalší protivníci nedokázali prenasledovať. V hre ale na podobné dvere často narazíte a potom je len na vás, či sa chcete vystaviť riziku, alebo sa vyberiete na prieskum a prípadne niečo získate.

Celkový pohľad na mapu a detailné informácie o nej vám poskytne taktické rozhranie, ktoré si viete kedykoľvek zapnúť. Dôležité je, že na ňom vidíte aj pozície členov tímu, keďže pri rozsiahlych mapách je pochopiteľné, ak sa tu a tam rozdelíte, či už kvôli prieskumu, alebo aj kvôli prežitiu. Ak nehráte v kooperácii ale s umelou inteligenciou, môžete kolegom zadávať jednoduché príkazy, aby ste v boji lepšie obstáli. Môžete im tak prikázať, aby niekde držali pozíciu a strážili, zadať im cieľ, či im dať pokyn k útoku.

Keďže narazíte naozaj na lode v rôznom stave „rozkladu“, jednotlivé ich systémy môžu byť ešte v určitom rozsahu funkčné. Podobný príklad sme videli, keď na palube lode ešte stále boli funkčné obranné systémy a tie vedia napáchať nemalé škody. No ak máte šťastie, budete ich vedieť využiť aj vo svoj prospech. Stačí sa vám potom nabúrať do lodných systémov a použiť lodnú obranu proti Genestealerom. Ako na záver dodali autori, Genestealeri budú jedinými nepriateľmi v hre, ale majú v rukáve schovaných ešte niekoľko kariet a prekvapení, takže by sme sa mali dočkať aj prekvapivých typov.


Nebolo by to Warhammer univerzum, keby neobsahovalo odkazy na rôzne známe relikvie. Niektoré z nich navyše v hre nájdete ako zberateľné predmety, pričom budú rozdelené na dve kategórie – menšie a významnejšie. Mali by byť naozaj raritou v hre a budete ich musieť poriadne pohľadať. Budú odmenou najmä pre fanúšikov univerza, no mohli by vám poskytnúť aj nejaké tie bonusy k hraniu. Aj na základe ich zbierania nakoniec získate bodové ohodnotenie po každej z misií.

Zaujímavým prvkom v hre sú vízie, alebo ak chcete, tak predpovede možných budúcností. Je to vec, ktorá vychádza náuky o knihovníkoch vo Warhammer 40K, kde to je jedna z ich schopností a budete ju vedieť využiť aj v hre, rovnako ako aj ich ďalšie schopnosti. Taktiež efektivita je veľmi zaujímavým prvkom. Brnenie a telo vašich postáv je rozdelené na niekoľko zón. Keď do nich dostávate rany, stávajú sa menej efektívne. Ideálnym príkladom je situácia, kedy vám nepriatelia veľmi zrania ruku. V nej potom už len ťažko dokážete udržať zbraň. Celkovo sú brnenia významným elementom hry. Napríklad vaši AI parťáci nedokážu zomrieť. Ak ich aj nepriatelia zlikvidujú, len sa im vypne power armor a vy ich musíte znova nakopnúť.

Za pár dní som na Gamescome osobne vyskúšal a zažil veľa hier, pričom som vyspovedal autorov mnohých ďalších titulov. Celkovo to bolo niekoľko desiatok hier. A medzi nimi sa Space Hulk: Deathwing ocitá ako jedna z tých najzaujímavejších. Nie je najkrajšia, demo malo aj niekoľko chýb a nedostatkov, no rozhodne hra ponúka veľký prísľub pre hráčov, ktorí majú radi kooperatívne hranie a taktické akcie. Ešte väčším prísľubom je pre fanúšikov Warhammer univerza. A v novembri by sme sa mali dozvedieť, či sa tento prísľub podarilo autorom úspešne zrealizovať.


napísal matus_ace 6.9.2016
Páči sa mi!
SPACE HULK: DEATHWING


PC
PS4
Xbox One

Vývoj: Focus Home Interactive / Streum On Studio
Štýl: Akcia
Dátum vydania: 14. december 2016
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Efootball (0)
Prosím vás hrávate niekto Efootball? Hľadám nejakú...
|Steam awards 2024 (2)
Sem môžete písať ako ste hlasovali na Steam Awards...
|Záchrana ranenej pc zostavy (12)
Ahojte, chcel by som Vás poprosiť, či by niekto ne...
|Gamepady (17)
vsetko ohladom a okolo gamepadov...
|Chodíte k lekárom? (11)
Stáva sa vám niekedy, že po intenzívnych hrách nem...
|Svet, ukrajina, vojny ... (29933)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk