V Glitched budete starším kamarátom hlavného hrdinu |
Glitch mal na hlavného hrdinu tohto RPG zaujímavý vedľajší účinok, umožnil mu komunikovať priamo s hráčom.
Nie je bežné, aby hra vyrábaná s pomocou RPG Maker-u vyzbierala na Kickstarteri takmer 69 tisíc amerických dolárov, ale Glitched od štúdia En House to dokázala. Čím sa jej podarilo osloviť podporovateľov? Pred pár dňami sme písali o úspechu RPG Undertale a zdá sa, že Glitched by malo mať niekoľko spoločných bodov s ňou aj so starším Earthbound. V jednoduchej 2D grafike má vzniknúť zaujímavý svet a v ňom zaujímavý príbeh a o detailoch i konci príbehu rozhodne hráč. Navyše, pokým niektoré scény z Undertale minimálne na obrázkoch naozaj nevyzerajú dobre, Glitched naopak občas vyzerá celkom k svetu.
Príbeh sa má začať ako pomerne obyčajné dobrodružstvo chlapca Gusa, ktorý sa za podivných okolností prvýkrát odvážil opustiť svoj domov. Objaví sa však glitch, ktorý zo sveta vymaže jeho kamaráta, pokým on vďaka nemu získa schopnosť komunikovať s vami, teda s hráčom. Ďalej budete spolu s Gusom postupovať ako kamarátska dvojica, pričom na vás bude ležať veľká časť zodpovednosti za osudy neskúseného hrdinu. Zaujímavý je aj systém morálky. Namiesto jednoduchých dobrých a zlých rozhodnutí budú rozhodnutia rozdelené do šiestich kategórií. Žiadna z farebne odlíšených ciest nebude dobrá ani zlá, skôr bude vypovedať o hráčovej osobnosti či ideách. Príklon k jednej z farieb ovplyvnia aj rozhovory medzi hráčom a Gusom a budú viditeľné na farbe pokrývky hlavy.
Dizajnových odlišností od bežných výsledkov tvorby hier v RPG Maker-i je ešte viac. Hlavný hrdina nebude levelovať ani zbierať skúsenosti a nebudú ho zdržiavať ani náhodné stretnutia s príšerami. Všetky boje budú zapadať do príbehu a hráč bude robiť voľby, ktoré môžu a nemusia viesť k boju. Prístup k bojom sa bude meniť podľa vybraných členov skupiny a výstroja. Súboj môže ukončiť zabitie príšery, ale aj jej ušetrenie či nájdenie nejakej tretej alternatívy, čo tiež bude mať vplyv na príbeh.
Autori už ponúkli demo vo verziách pre Windows aj Mac, majitelia Linuxu musia čakať na finálnu hru. Šikovným krokom bolo umiestnenie prefinancovania portu na PS Vita medzi vedľajšie ciele kampane. Handheld od Sony by tak mal aj v roku 2018 dostať minimálne jednu novú hru a prefinancované boli aj porty na PS4, PS3 a Xbox One a drobnosti ako animované tváre a nepriatelia, New Game +, systém vzťahov medzi vedľajšími členmi partie a denný/nočný cyklus.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 325
- Half-Life 2 je k svojmu 20. výročiu zadarmo 84
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 98
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 81
- Chcete si zložiť herné PC s AMD Ryzen procesorom? 113
- Aký výkon má PS5 Pro oproti RTX 4070 v Alan Wake 2? 163
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Stalker 2 predstavil niektoré z artefaktov 67 zobraziť viac článkov >
PC
PS3 PS4 Xbox One Vývoj: En House Studios Štýl: RPG Web: domovská stránka hry | |
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|