Saboteur 2 bol svojho času vo vývoji |
Pandemic Studios pracovalo na pokračovaní tejto kultovej hry z roku 2009. Aké boli dôvody toho, že sme sa pokračovania nikdy nedočkali ?
Štúdio Pandemic naozaj začalo pracovať na pokračovaní tejto vydarenej hry z roku 2009, na ktoré sa mnohí pýtajú do dnes. Existuje mnoho smutných príbehov, ktoré hovoria o globálnej finančnej kríze, ktorá mala veľký vplyv na Austrálsku developersku scénu, z ktorej pochádzajú aj samotní tvorcovia hry The Saboteur.
Takmer každé veľké herné štúdio bolo v tej dobe zavreté, čo predstavovalo naozaj veľké škody pre herný priemysel. Informácie o zrušených hrách sa množia a už teraz vieme, že zánik postihol aj hry ako Whore of the Orient či X-Wing vs. TIE-Fighter HD remake. The Saboteur 2 je teda len ďalšou hrou zo zoznamu, ktorý obsahuje oveľa viac titulov.
V roku 2008 veterán Austrálskeho herného priemyslu Morgan Jaffit, pracoval ako kreatívny riaditeľ a vedúci návrhár v Brisbanskej kancelárii štúdia Pandemic. Štúdio bolo v tom čase naozaj zaneprázdnené prácou na niekoľkých tituloch, medzi ktoré patrili dve Star Wars: Battlefront hry, Destroy All Humans! a Mercenaries 2: World in Flames. EA však štúdio na Vianoce toho istého roku zavrelo.
Jaffit v jednom interview prezradil, čo sa v osudnú noc vlastne stalo. Tu je jeho odpoveď:
Existuje nejaký dôvod, prečo ste zostali v Austrálii aj po zatvorení štúdia Pandemic alebo ako predpokladáme vrátili ste sa späť do štátov ?
„Nuž, Los Angelské sídlo štúdia mi ponúklo prácu v prvej polovici roku 2009, takže som sa tam vrátil a pracoval u nich asi týždeň, no cítil som, že to nie je to isté a štúdio nefunguje až tak dobre ako to v Austrálii. Po týždni som tú prácu teda odmietol. Ako kreatívny riaditeľ som mal pracovať na DLC obsahu pre hru The Saboteur a neskôr som sa mal presunúť k regulérnej dvojke.
Ponúkli mi to preto, aby som mal znovu hlavu hore a zahodil negatívne pocity zo zrušenia Austrálskeho štúdia, či prehliadol to, že toto štúdio nepracuje tak kvalitne ako to Austrálske. Ak chcem, aby bola odvedená najlepšia práca, mám svoje kritériá. Ľudia, ktorí rozhodujú o dôležitých detailoch k projektu musia byť tí, ktorí sú k týmto detailom najbližšie.
Takže si môžete zvoliť vedúci pohľad na vrchol projektu, ale nemali by ste zasahovať do detailov. Tie by mal mať na starosti len ten, kto s nimi pracuje. To pochádza z mojej skúsenosti s prácou v štúdiu, kde ľudia (vedenie), ktorí neboli spojení s detailami robili hlúpe rozhodnutia, čím strpčovali prácu iným a zdržiavali celý projekt.
Musíte si teda nastaviť víziu a potom na nej pracovať s ľuďmi, ktorí sú zodpovední a vedia čo je pre časť projektu na ktorej pracujú najlepšie. Keď som pôsobil v Pandemic LA uvedomil som si, že celé štúdio je zničené rozhodnutiami EA a ľudia v ňom nie sú schopní robiť podstatné rozhodnutia. Bolo tu viacero konverzácií, ktoré končili slovami- nuž, musím toto rozhodnutie prebrať s kreatívnym riaditeľom.
Ten to zas musel prebrať s inými nadriadenými a celý proces sa negatívne podpísal na celkovom výsledku. Rovnako aj marketing a Frank Gibeau (prezident EA) pôsobili ako banda zbytočných, no zároveň pre projekt nebezpečných idiotov, nakoľko od nich záviselo mnoho rozhodnutí. Takže týždeň sledovania tohto procesu a toho ako sa vyvíja ma ubezpečil v tom, že tu nebudem môcť hry robiť tým spôsobom, akým by som si prial.
Mojou úlohou ako vedúceho návrhára bolo posilniť ostatných ľudí, no v takto fungujúcej spoločnosti som to nevidel veľmi ružovo. Ľudia vzdialení od detailov projektu sa snažia váš projekt svojimi rozhodnutiami zhora posrať. Vašou úlohou je teda len zozbierať všetky tie sračky a spraviť z nich niečo fungujúce, no nechcete vynechať ani váš tím. Stále ich musíte ubezpečovať, že to na čom pracujú je iba pod ich a vašou kontrolou. To je jediný spôsob, ktorý podľa mňa prináša skutočné výsledky, no tu som sa ho držať nemohol.“
Na teraz nie je jasné v akej vývojovej fáze bol The Saboteur 2 v dobe, kedy Jaffit začal pracovať v LA, či na ňom pracoval alebo či na ňom ešte bude štúdio robiť niekedy v budúcnosti. Isté však je, že mnohí fanúšikovia a hráči by si dvojku určite priali.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- RECENZIA: Dragon Age: The Veilguard 226
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 44
- RECENZIA: Call of Duty: Black Ops 6 101
- Za akú cenu poskladáte herné PC s novými Intel Ultra procesorom? 159
- Aké boli najpredávanejšie hry v USA za posledných zhruba 20 rokov? 89
- DOJMY: Indiana Jones and The Great Circle 42
- Novembrové hry 27
- Google dostalo v Rusku pokutu väčšiu ako celosvetové HDP 88
- Očakávaný procesor Ryzen 7 9800X3D bol oficiálne predstavený 185
- GTA San Andreas má 20 rokov, technický riaditeľ spomína na pôvodné plány hry 101 zobraziť viac článkov >
PC
PS3 Xbox 360 Vývoj: EA / Pandemic studios Štýl: Akčná Adventúra Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|