Microsoft ukázal experimentálne ovládače virtuálnej reality so spätnou odozvou |
Vibrovanie ovládačov nestačí, mali by simulovať rôzne tvary a klásť odpor aspoň jednému prstu.
Microsoft Research nám ukazuje dva modely špecializovaných ovládačov k headsetom virtuálnej reality. Dostali mená NormalTouch a TextureTouch a oba sú zamerané na haptickú, teda hmatovú odozvu. Haptické prvky ovládania sa objavili už v druhej polovici 90-tych rokov vo forme rôznych vibračných motorčekov, ktoré sa v herných ovládačoch zachovali dodnes. Niektoré mobilné zariadenia aj ovládače k VR headsetom HTC Vive a Oculus Touch majú pokročilejšiu technológiu, ale aj tak sa obmedzujú na vibrovanie. Výskumníci Microsoftu vymysleli niečo pokročilejšie, hoci iba pre jeden prst.
NormalTouch využíva tri motorčeky k ovládaniu naklonenia plôšky, na ktorej spočíva hráčov prst. Zmeny polohy plôšky v určitých miestach v priestore majú vyvolať dojem, že hráčov prst prechádza po určitých tvaroch objektov. Okrem tvarov sa dajú simulovať aj odlišné tvrdosti predmetov tým, že sa upravuje sila, ktorú je potrebné vyvinúť prstom, aby sa výška alebo pozícia plôšky zmenila. Na rovnakom princípe pracuje TextureTouch, ktorý ale má 16 malých motorčekov a každý ovláda jednu zo šestnástich mini-plôšok spojených do tvaru štvorca (4x4). Vďaka tomu môže TextureTouch detailnejšie simulovať tvary predmetov pod prstom.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- RECENZIA: Dragon Age: The Veilguard 226
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 44
- RECENZIA: Call of Duty: Black Ops 6 102
- Za akú cenu poskladáte herné PC s novými Intel Ultra procesorom? 159
- Novembrové hry 27
- Aké boli najpredávanejšie hry v USA za posledných zhruba 20 rokov? 89
- DOJMY: Indiana Jones and The Great Circle 42
- Google dostalo v Rusku pokutu väčšiu ako celosvetové HDP 88
- Očakávaný procesor Ryzen 7 9800X3D bol oficiálne predstavený 187
- GTA San Andreas má 20 rokov, technický riaditeľ spomína na pôvodné plány hry 101 zobraziť viac článkov >