Phil Spencer hovoril o Minecraft filme, Indiana Jonesovi, Game Passe, ale aj Switchi 2 |
Minecraft film výrazne zviditeľnil Xbox a Phil dáva jedno interview za druhým.
Po úspechu filmu Minecraft sa Microsoft opäť dostáva do centra pozornosti pri diskusii o tom, ako herné značky prenikajú do sveta filmu a televízie. Nové interview s Philom Spencerom tieto oblasti približuje. Pre Microsoft bol film istá miera rizika, najmä po zrušení seriálu Halo na Paramount+ či zmiešaných reakciách na iné herné adaptácie. No šéf Microsoft Gaming Phil Spencer hovorí, že k projektu pristupovali s rešpektom ku komunite a s dôrazom na kvalitu.
Hovorí, že najdôležitejšie je, ako adaptácia pôsobí na samotných hráčov – či majú pocit, že film zachoval ducha hry:
Minecraft je taká veľká komunita hráčov a tvorcov... takže keď robíme niečo takéto, ide nám o to, aby sa hráči cítili hrdí. Aby videli niečo, do čoho investovali svoj čas, a čo teraz funguje aj na veľkom plátne. To je pre mňa najdôležitejšie: cíti sa komunita rešpektovaná? Rešpektuje to značku?
Spencer zároveň hovorí, že film by mal pomôcť aj hernej časti – zvýšiť záujem o Minecraft naprieč platformami, čo sa následne premietne aj do výkonu samotnej hry. Preto bol celý projekt starostlivo pripravovaný s dôrazom na výber správnych partnerov a tvorcov.
Podobne hodnotí aj skúsenosti s inými adaptáciami. Kým seriál Fallout sa ukázal ako výrazne úspešnejší, Halo bolo podľa neho dôležitou lekciou. Učí sa z každého projektu a hovorí, že záujem médií o herné značky rastie:
Veľmi som hrdý na to, že herný priemysel sa dnes vníma ako miesto, kde vznikajú hlboké príbehy a postavy. Dosť hlboké na to, aby mohli byť prenesené do filmu či televízie.
Spomenul aj hru Indiana Jones and the Great Circle, ktorá vyšla ešte v decembri a čoskoro sa dostane aj na PlayStation. Spencer potvrdil spokojnosť s prijatím a naznačil, že značka má ďalší potenciál:
Poviem to takto: s Indym sme veľmi spokojní — s hráčmi aj s prijatím. Myslíme si, že táto značka má potenciál pokračovať, a tým by som to zatiaľ uzavrel. Vydanie na PlayStation je už čoskoro, a myslím, že to bude pekný moment. Bol som naozaj inšpirovaný tým, ako Machine Games zobrali cudziu značku a vytvorili niečo také jedinečné, a som zvedavý, čo tento tím dokáže ďalej. Niektorí ľudia trochu tlačili na to, či má hra byť z pohľadu prvej alebo tretej osoby. Myslím, že keď si ju človek zahrá, uvedomí si, že ty si Indy.
Do budúcna však chcem tímom umožniť vytvárať aj vlastné hry a vlastné značky. Máme veľký priestor na rozprávanie nových príbehov a chcem, aby to bola pre nás reálna možnosť.
Podobne sa Microsoft pozerá aj na budúcu podporu konzol od Nintenda. Nová konzola Switch 2 je na ceste a Spencer vidí zmysel v tom, aby ich značky boli dostupné aj mimo ekosystému Xboxu a PC:
Podporovali sme pôvodný Switch a chceme podporovať aj Switch 2. Nintendo je pre nás skvelý partner. Myslíme si, že je to jedinečný spôsob, ako osloviť hráčov, ktorí nehrajú na PC alebo Xboxe. Umožňuje nám to ďalej rozširovať komunitu ľudí, ktorým záleží na našich značkách, a to je pre nás naozaj dôležité — chceme ďalej investovať do našich hier. Veľmi verím v to, čo Nintendo znamená pre tento priemysel, a v dôležitosť našej pokračujúcej podpory ich platforiem aj do budúcna.
Z herného pohľadu Spencer vyzdvihol rast na PC a v cloude. Konzoly podľa neho už nie sú rastúcim segmentom, no Game Pass zostáva dôležitou súčasťou ponuky – najmä ako alternatíva pre určitých hráčov:
Začnem tým, koľko ľudí dnes hrá hry. Vždy som vnímal Game Pass ako len jednu z možností pre niekoho, kto chce hrať. Máme viacero obchodných modelov — od free-to-play, cez kupovanie hier, zľavnené nákupy až po Game Pass. Keď sa pozerám na Game Pass, zaujíma ma, aby počet hodín hrania rástol, aby ho noví hráči vnímali ako spôsob, ako si budovať knižnicu hier, a aby sme sa naďalej sústredili na tento cieľ.
Najväčší rast aktuálne vidíme na PC a v cloude, čo dáva zmysel, keďže konzoly sú síce dobrý a zavedený segment, ale už nie sú segmentom, ktorý v rámci herného priemyslu rastie. Takže PC a cloud nám rastú — čo sa týka používateľov aj odhraných hodín. Konzola je stále zdravou súčasťou Game Passu, no Game Pass nemusí byť jedinou cestou, ako ľudia hrajú. Ak by si všetci predplatitelia Game Passu namiesto toho kúpili hry, aj to je pre biznis v poriadku.
Pre mňa je Game Pass zdravou voľbou pre niektorých hráčov. Nie je pre každého. Ak si niekto ročne zahrá jednu-dve hry, tak Game Pass asi nie je ideálny model — v tom prípade si tie dve hry môže rovno kúpiť, a dáva to úplný zmysel. Ale ide o to, aby hráč mal na výber. Zostávame teda zameraní na to, aby všetky hry dostupné v Game Passe boli aj na predaj. Navyše ich sprístupňujeme na viacerých platformách.
Dodáva, že sleduje počet hodín, ktorý hráči strávia hraním na Xboxe a v ich hrách a je to číslo, ktoré rastie, je to hlavný ukazovateľ úspechu, ktorý sleduje. Zároveň Game Pass je súčasťou, aj keď nie je samostatným cieľom. Je súčasťou toho, ako oslovujú nových hráčov.
Dotkol sa aj ponuky na tento rok, kde majú ešte neohlásené vec.
Pre nás a zvyšok tohto kalendárneho roka mám z výberu hier naozaj skvelý pocit. Práve nám vyšlo „Avowed“ a musím ísť dozadu a povedať, že Obsidian pokračuje v skvelej práci. Očividne sme hovorili o „The Outer Worlds 2“, „South of Midnight“, „Doom“. Je tu viac vecí, niektoré veci sú neohlásené a ja sa prechádzam v hlave, aby som sa uistil, že nič neprezradím.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Nové zľavy v Alza dňoch 44
- Vivat Slovakia práve vyšla v plnej verzii 100
- Aký výkon v testoch ukázala RTX 5060 Ti karta? 99
- Zabudnite na štvorkolky, Kawasaki posúva offroad mobilitu vpred 43
- RECENZIA: Chains of Freedom 0
- PS6 portable vraj nebude taký výkonný ako PS5 65
- RECENZIA: Tempest Rising 33
- Článok: Samsung Galaxy A56 5G 15
- GeForce RTX 50: Technológie novej generácie predstavené na Half-Life 2 RTX Remix 28
- Vydanie Elder Scroll Oblivion Remastered je blízko, už sa objavili prvé zábery 64 zobraziť viac článkov >