Autori BattleTech nezaháľali a už pripravujú beta-test |
BattleTech je v pokročilom štádiu vývoja, autori prezradili veľa z hrateľnosti aj príbehu.
Už prešiel rok a dva mesiace odkedy sme vás informovali, že kampaň BattleTechu na Kickstarteri skončila veľkým úspechom, vyzbieralo sa takmer 2.8 milióna amerických dolárov. Crowdfunding týmto ale neskončil a prostredníctvom Backerkitu sa vyzbieralo ešte vyše 300 tisíc. Autori z Harebrained Schemes v čele s Jordanom Weismanom, tvorcom sveta BattleTech, sa potom pustili do vývoja a zmizli z radaru väčšiny herných médií. Podporovatelia z KickStarteru sa ale počas roka dozvedeli veľa o pripravovaných mechanizmoch, hrateľnosti i príbehu a minulý mesiac boli oboznámení s kontaktnými útokmi mechov.
Z viacerých možností sa štúdio rozhodlo pre tú najjednoduchšiu, jediný kontaktný útok. Jednak tak budú môcť byť boje rôzne veľkých mechov vizuálne lepšie a jednak sa už nebude komplikovať systém zbraní a útokov. Zaútočiť bez zbrane bude môcť každý mech, ale s rôznym výsledkom v závislosti od jeho dizajnu a hmotnosti. Pri veľkej prevahe je dobrá šanca zložiť súpera jednou alebo dvoma ranami k zemi a získať tak veľkú výhodu. Tiež sa tu uplatnia menšie zbrane, napríklad lasery a plameňomety, ktoré ešte po kontaktnom útoku dostanú príležitosť vystreliť. Je to cesta, ako spraviť aj z veľkých mechov s množstvom malých zbraní konkurencieschopné stroje, keďže úder môže nepriateľovi narušiť pancierovanie a malé zbrane potom spôsobia o to väčšie škody. Výnimku dostal ikonický útok Death From Above, teda doskočenie na svojho súpera, ktorý bude ako zvláštna schopnosť.
Vďaka Kickstarteru sa skupina žoldnierov ubytuje na vesmírnej lodi, ktorú bude hráč rozvíjať ako svoju základňu. Kontrakty sa budú prijímať z veliaceho centra, cestovanie z mostíka, v hlavnej časti sa budú opravovať, upravovať a vylepšovať mechy a možno aj záchranné a podporné vozidlá. Miesto zostane aj pre časť pre posádku a najímanie jej nových členov, kapitánovu kajutu a miestnosť inžinierov schopných loď vylepšiť kozmeticky ale hlavne funkčne.
Zaujímavo je vyriešený ťahový systém. Každé kolo bude rozdelené na 5 fáz podľa iniciatívy. Prvá bude iba pre extrémne skúsených mechwarriorov v ľahkých mechoch, trieda assault bude hrať až v poslednej. V rámci fázy sa budú hráči (alebo hráč a UI) striedať. Dôležité je, že ľahké mechy budú môcť svoju akciu odložiť až do poslednej fázy a potom prísť na rad opäť hneď na začiatku ďalšieho kola, čo im dá potrebnú výhodu oproti lepšie ozbrojeným pomalším mechom.
Autori sa tiež pochválili, ako starostlivo vybrali miesto, kde sa bude kampaň odohrávať. Zasadenie do roka 3025, teda do obdobia Succession Wars, bolo oznámené už počas crowdfundingovej kampane. Keď ale chceli pridať ďalší príbeh, ktorý by sa nevylučoval s už napísanými, potrebovali ho umiestniť na nové miesto, lenže sa zároveň nechceli vzdialiť od Inner Sphere. Zozbieraním snáď všetkých máp z rôznych zdrojov objavili malé biele miesto s pár sústavami, ale takmer bez histórie. Hráčov teda zavedú na miesta kde sa nachádza Fronc Reaches, ale to vzniklo až o pár desaťročí neskôr. V roku 3025 tu nájdeme divokú časť vesmíru opustenú frakciami Magistracy of Canopus, Taurian Concordat aj Capellan Confederation, pretože počas vojen všetky tri potrebovali svoju vojenskú moc využiť k bráneniu dôležitejších systémov, alebo k útokom na ne.
Niekedy medzi koncom januára a začiatkom marca by mala byť spustená "Backer Beta", teda beta-test pre podporovateľov z Kickstarteru. Bude obsahovať Skirmish Mode a neskôr aj PvP multiplayer, ale nie všetkých mechov, mechwarriorov, mapy a prostredia a ani kampaň.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 291
- Half-Life 2 je k svojmu 20. výročiu zadarmo 84
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 98
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 80
- Chcete si zložiť herné PC s AMD Ryzen procesorom? 113
- Aký výkon má PS5 Pro oproti RTX 4070 v Alan Wake 2? 163
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Stalker 2 predstavil niektoré z artefaktov 67 zobraziť viac článkov >
PC
Vývoj: Harebrained Schemes Štýl: Stratégia / Taktická Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|