BATTLETECH |
BATTLETECH |
V nedávnom preview z Gamescomu na Star Wars Battlefront II som spomínal vlastné rebríčky, ktoré si v hlavách po podobných výstavách zostavujú prakticky všetci. A keď som napísal, že Battlefront II bol rozhodne najkrajšou hrou výstavy, tak pripravovaný BattleTech od Paradoxu a Harebrained Schemes bol hrou, ktorá si ma najviac získala svojou hrateľnosťou. A to je niečo, čo by som pri zhruba 40 hrách za 3 dni nečakal,. No už stretnutie v Paradoxe začalo príjemne. Privítal nás Mitch Gitelman - meno, ktoré som dovtedy priamo nepoznal. Spýtal sa na to, či poznáme BattleTech a keď som odpovedal, že viac-menej len z MechWarriorov z prelomu tisícročí a Mech Commanderov, pochválil sa tým, že pracoval práve na Mech Commander 2. Vtedy som vedel, že som na správnom mieste.
Dokonca sa aj trošku hanbím za to, že len tieto dve série už pred takmer 20 rokmi boli mojím jediným kontaktom s univerzom BattleTech. Je to totiž značka, ktorá je na svete známa už viac ako 30 rokov a má siahodlhú históriu, ktorú síce začali písať stolové hry, no postupne sa to rozrástlo na niečo oveľa väčšie. Dopad hry na popkultúru bol široký a názov BattleTech časom dobyl knihy, komiksy, televíziu a, samozrejme, hry. A teraz sa chcú vrátiť autori tej najnovšej niekde na začiatok – k vernému zážitku s poriadnou taktikou a zaujímavým sci-fi svetom.
A aj keď sa to môže zdať divné vzhľadom na to, že je tu s nami BattleTech od roku 1984, toto je prvá videoherná adaptácia, ktorá je ťahová. Zaujímavé na nej tiež je, že jej vzniku pomohol Kickstarter, kde hra úspešne prešla kampaňou a autori teda blízko spolupracujú s komunitou na jej formovaní. Aj keď je pravda, že zatiaľ sa komunita môže vyjadrovať len k PvP multiplayeru, ktorý je dostupný v bete pre podporovateľov z Kickstarteru. Okrem neho ale hra pri vydaní začiatkom roka 2018 ponúkne aj samostatné súboje a tiež príbehovú kampaň.
Ťaženie nás vás zavedie do roku 3025, kedy je galaxia chytená do víru nekonečnej vojny. A ste do nej zapletení aj vy ako veliteľ skupiny žoldnierov. Riadite tak pilotov a aj ich bojové stroje. Kampaň možno nebude príbehovo to najlepšie, čo ste kedy videli, autori sa totiž snažia o vytvorenie akejsi otvorenej kampane v mercenary štýle. Budete teda bojovať v bitkách ako žoldnieri, za čo budete dostávať odmeny a budete si tiež môcť boje vyberať. Navyše sa pre hru pripravuje dostatok obsahu a pri takomto štýle hrania sa tam budete mať stále k čomu vracať aj v prípade, že prejdete samotný príbeh.
BattleTech bude z veľkej často aj o manažmente, čo v prípade ťahoviek nie je síce nič také netradičné, ale rozhodne to rozširuje herné možnosti. Už som to naznačil vyššie, vy budete veliteľom jednotky žoldnierov. Tých musíte najímať, vytrénovať a aj platiť. Podobne to platí aj pre vaše bojové stroje, ktoré môžete získať, pričom budete mať k dispozícii aj možnosti ich úprav a vývoja. K dispozícii tiež budete mať personál, ktorý sa o mnohé z týchto vecí stará a hra celkovo ponúkne viac ako 30 Battle Mechov v rôznych variáciách a podobách. Nehovoriac o zbraniach a schopnostiach, ktorými ich viete vybaviť, aby vám v bojoch slúžili čo najlepšie. Rovnako aj ich piloti majú rôzne schopnosti, ktoré viete v boji využiť.
Väčšina času nášho stretnutia v Paradoxe bola vyhradená na singleplayerové demo hry, z ktorého sme priniesli aj nezostrihané gameplay video. Práve v ňom si môžete pozrieť súboj so štyrmi rôznymi pilotmi v rôznorodých mechoch, kde má každý iné schopnosti, čo musíte vedieť vhodne využiť v boji, či už sú to zbrane na väčšie vzdialenosti, alebo útoky zblízka. Vo videu si môžete všimnúť skôr pasívne pasáže, kedy nám autori predstavili a porozprávali o ďalších vlastnostiach hry, ktoré sme si mohli neskôr vyskúšať. Konkrétne sme sa dozvedeli o troch základných pilieroch, na ktorých vystavali súboje a tým pádom aj veľkú časť hrateľnosti.
Trojicu pilierov tvorí štít, interná štruktúra mechov a dôležité komponenty. Keď si túto trojku osvojíte, dokážete v boji nielen poriadne zavariť nepriateľom, ale tiež sa môžete pokúsiť minimalizovať škody na vašich jednotkách. Napríklad štít sa na mechoch nachádza na 9 miestach a je tam práve preto, aby chránil citlivú internú štruktúru a dôležité komponenty. Ak ho prestrelíte, môžete zasiahnuť nejaké tepelné vedenie, čo dokáže spôsobiť prehriatie nepriateľa (teplo je celkovo v súbojoch výrazným faktorom) a prehriatie následne dokáže dočasne vypnúť mecha. A to je vec, ktorú chcete dosiahnuť pri súperoch, no rozhodne sa jej chcete vyhnúť s vašimi bojovníkmi.
V súbojoch ale veľmi záleží aj na tom, ako je stroj otočený. A to ako ten váš, tak aj ten nepriateľský. Môžete tak získať výhodu krásnej čistej strely, ak dobre vidíte, no taktiež vám pri inej polohe hrozí, že zasiahnete len štíty a aj keď ich poškodíte, samotnému nepriateľovi veľa škody nenapáchate. Zaujímavým faktorom je stabilita. Tá síce nezohráva takú veľkú úlohu ako teplo, ale tiež vám vie v hre pomôcť aj uškodiť. Záleží len na tom, na ktorej strane je ten nestabilný Battle Mech. V súbojoch tiež musíte dávať pozor na svoju rýchlosť. Pri behu totiž nedokážete útočiť, to dokážete len pri chôdzi.
Viac už viete vyčítať zo samotného gameplay videa vyššie. Základné princípy sú vám, pravdepodobne, hneď zrejmé. Mechmi hýbete na ťahy, pričom sa striedate s nepriateľmi. Nie každý typ sa dokáže pohnúť na rovnakú vzdialenosť, pričom niektoré modely dokážu dokonca na krátku vzdialenosť aj letieť. Pri pohybe vidíte zorný uhol, teda čo všetko dokážete pred sebou vidieť a prípadne na to aj zaútočiť, ak je to nepriateľ. No a nesmiete tiež zabudnúť na to, že by ste mali vždy počítať aj s prípadným krytím, na čo slúžia kopce, prípadne budovy. Priamo v súbojoch vidíte šancu na zásah, prípadne pri dobrej pozícii viete aj pekne zacieliť na miesto, kam chcete trafiť. Môžete sa tak pokúsiť zasiahnuť dôležité systémy, či kritické miesta, kde súperovi odpálite ruku, alebo mu zneškodníte časť zbraňových systémov, čo pekne vidíte aj s rôznymi dôležitými údajmi.
Ako môžete vidieť aj vo videu, v boji môžu nastať naozaj rôzne situácie, v ktorých sa musíte vedieť vynájsť a správne zareagovať. Niekedy tak možno obetujete jedného zo svojich pilotov, lebo ho zbytočne vystavíte útokom, no naplánujete mu útok zblízka tak, že perfektne zasiahne súpera, ktorého potom vypne. Môžete sa skryť v piesočnej búrke, odkiaľ nenápadne zaútočíte. Možností je tu naozaj veľa, pričom pribúdajú ako so zbraňami a vybavením, tak aj prostredím, v ktorom sa nachádzate. Dokonca to, ako sa vám pošťastí nepriateľov poškodiť, môže priniesť nové možnosti a celé to pôsobí veľmi dobre. Mám veľmi rád film Robot Jox, je to moje guilty pleasure práve kvôli súbojom a tu som si ich zamiloval hneď, lebo aj vďaka kamerám pôsobia veľmi podobne, čo budí parádny dojem.
Graficky je BattleTech relatívne jednoduchou hrou, no nemôžem povedať, že by vyzerala zle. Nepatrila medzi najkrajšie hry na výstave, ale všimnete si tu veľké množstvo pekných menších detailov, napríklad keď s Battle Mechom pochodujete pomedzi budovy, či už spomínané piesočné búrky. Prekvapivo dobre tu pôsobí HUD. Rozhranie poskytuje všetky dôležité info, no stále necháva vyniknúť hernú grafiku a nezavadzia. Zvuk taktiež nie je zlý. Hlasy pilotov sú dabované a ani hudba nie je na zahodenie, aj keď nie je práve unikátna. K hre sa však dobre hodí.
Na vydanie hry si budeme musieť počkať až do začiatku roka 2018, pričom treba počítať s tým, že ju pomáha formovať komunita. A ak tá nebude s niečím spokojná, môže prísť na rad aj nejaký odklad. Autori chcú totiž priniesť naozaj kvalitnú hru, s ktorou budú najmä hráči spokojní. Snáď to ale dosiahnu čo najskôr, lebo BattleTech je jedno z najväčších lákadiel budúceho roka a je to titul, ktorý by hráčom ťahoviek a fanúšikom BattleTech nemal ujsť. A ak sa len radi pozeráte na to, ako sa v zničenom svete tlčú piloti v obrovských mechoch za použitia rakiet, laserov, plameňometov a ďalších, aj vy by ste na túto hru mali zamerať svoju pozornosť.
PC
Vývoj: Harebrained Schemes Štýl: Stratégia / Taktická Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|