Hideo Kojima netúži vytvoriť ďalší horor, Death Stranding vyjde ešte na PS4 |
Vo svojom najnovšom rozhovore sa samotný Kojima zveril s tým, že sa v dohľadnej dobe nemá chuť vrátiť k tomuto žánru. Dôvodom je príliš veľký strach.
Hideo Kojima v minulosti ukázal, že dokáže vytvoriť naozaj slušný horor. Mnohí sa teda pýtali na to, či by si na hororový titul trúfol znova, niekedy v budúcnosti. Krátko predtým ako opustil Konami, pracoval Kojima na novom titule značky Silent Hill. Jeho demo P.T. ukázalo, že by mohlo ísť o naozaj solídnu a hrôzostrašnú záležitosť. Vo svojom najnovšom rozhovore sa však samotný Kojima zveril s tým, že sa v dohľadnej dobe nemá chuť vrátiť k tomuto žánru. Dôvodom je príliš veľký strach.
„Vydesím sa veľmi ľahko. V skutočnosti som rovnaký prípad ako Alfred Hitchcock alebo Steven Spielberg. Pretože sa ľahko vydesia, pretože sa ľahko vydesím ja, je pre nás v skutočnosti ľahké vydesiť iných, prípadne vytvoriť niečo desivé, pretože sme pochopili, čo je skutočným desom. Zatiaľčo ste v procese vytvárania hororu, neustále si predstavujete rôzne desivé situácie. Celé to končí tak, že vám to prinesie naozaj zlé sny. To je dôvod, prečo už nechcem robiť hororové hry,“ hovorí Kojima.
Aj napriek jeho nezáujmu o hororový žáner je však zrejmé, že má na horory talent. Preto pokračoval s tým, že vysvetlil, ako niekoho vydesiť a čo považuje za to pravé zdesenie:
„Myslím, že najefektívnejší spôsob ako niekoho vydesiť je ukázať mu niečo, čo je pre neho neobvyklé resp. neobyčajné. Niečo, čo je trochu mimo, ale na prvý pohľad nie je vidieť, čo sa za tým skrýva a prečo je to neobyčajné. Keď vytvoríte niečo ako toto, zmätiete myseľ a znervóznite človeka, ktorý to vidí. Rovnako, ako strach z neznámeho. Ak je tu niečo, o čom nič neviete, je to pre vás ešte desivejšie. Príkladom toho by mohol byť bungee jumping.
Ak ste ho zažili viac ako raz, nikdy to nie je také hrozné ako po prvý krát. V prípade, že ste ho nezažili ani raz a pocity s ním súvisiace sú pre vás neznáme, je to najhroznejšia vec. Dobrým príkladom toho by mohol byť pôvodný Alien. Všetci dnes poznajú jeho dizajn, slávny dizajn od H.R. Gigera, no v pôvodnom filme ste ho väčšinu stopáže nevideli. Videli ste iba niečo ako rýchle prestrihy, krátke scény a malé kúsky. To všetko tak, že ste nevideli jeho vzhľad.
Nemuseli ste poznať jeho presné rozmery ani líniu tela až dovtedy, kým ste ho nevideli na konci filmu. Vtedy to bolo ako "Oh, jeho črty sú ako ľudské. Niekto mal na sebe kostým, ktorý vyzeral ako maskot. Nie je to však desivé v tomto momente, ale v momentoch predtým, pretože bol pre vás Alien neznáma bytosť. Vtedy to bolo naozaj veľmi desivé.“
Okrem hororov prišla reč aj na jeho pripravovaný titul Death Stranding. Vzhľadom na to, že je Kojima tak trošku povestný svojim dlhým vývojovým cyklom sa mnoho ľudí obáva, že by hra mohla byť odsunutá až na PS5. Kojima však tieto obavy upokojil tým, že Death Stranding jednoznačne plánuje pre túto generáciu PlayStation. Dodal tiež, že dátum vydania hry už majú interne stanovený. Celé to nemusí znamenať veľa, nakoľko sa neznámy dátum môže presunúť bez toho, aby sme sa o tom dozvedeli, no toto vyhlásenie odhaľuje aspoň ambíciu priniesť titul v rozumnom čase od jeho oznámenia.
Už predtým sme sa dozvedeli, že by Death Stranding mohlo vyjsť už budúci rok v prípade, že by všetko išlo podľa plánu. V tom čase tu ešte rozhodne PS5 nebude a to hlavne po tom, čo Sony koncom minulého roka uviedlo do predaja PS4 Pro. Obavy fanúšikov teda pravdepodobne nie sú na mieste.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 403
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 98
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 87
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Porovnanie vizuálu Stalkera 2 a skutočnosti 22
- Filmová recenzia: Gladiátor II 55
- Stalker 2 naplánoval svoje zajtrajšie vydanie 75
- Prichádza aj remaster Tomb Raider: Legend trilógie 28 zobraziť viac článkov >