Príjmy z eSports majú ďalej rásť, do roku 2020 až na 1.5 miliardy dolárov |
Čoraz obľúbenejšia voľnočasová aktivita sa stáva lukratívnym biznisom pre mediálne spoločnosti.
Elektronické športy čaká v nasledujúcich rokoch ďalší rast. Túto predpoveď prináša analytická spoločnost so špecializáciou na eSports, Newzoo.
V roku 2016 stúpli príjmy v tejto oblasti z roka na rok o 51.7%, zatiaľ čo na rok 2017 je predpokladaný ročný rast 41.3%, na hodnotu 696 miliónov dolárov. V roku 2020 majú príjmy dosiahnuť až necelých 1.5 miliardy dolárov. V tejto sume sú zahrnuté príjmy z mediálnych práv, reklamy, sponzorov, reklamných predmetov, predaja lístkov a vydavateľských poplatkov. Bezpečným prepokladom je dominancia príjmov z Číny a Severnej Ameriky, ktoré spoločne zaznamenajú viac než polovicu celosvetových príjmov.
Peter Warman, CEO Newzoo vysvetľuje strmý nárast: "eSports nielenže rastú exponenicionálne ako samostatný biznis, ale umožňujú rýchle spájanie viacerých existujúcich odvetví zábavného priemyslu. Pre značky a médiá znamenajú elektronické športy príležitosť využiť obľúbenú voľnočasovú aktivitu digitálnej generácie mileniálov – hranie a sledovanie hier. S príchodom live streamov a turnajov sa hry dostali do neprebádaného vysielacieho priestoru. Mnohé spoločnosti tak môžu po prvýkrát svojimi reklamnými modelmi zacieliť nové publikum v unikátnom prostredí."
Toto publikum by malo v roku 2017 celosvetovo dosiahnuť 385 miliónov divákov, z toho 191 miliónov pravidelných a 194 miliónov občasných. Práve v kategórii skalných sa očakáva 50 percentný nárast do roku 2020.
Tento rast ide ruka v ruke so zvýšenými príjmami z individuálneho diváka. V roku 2017 by to malo byť 3.64 dolárov za fanúšika a vzhľadom na zvýšený počet menších turnajov, líg a mediálnych zmlúv by malo toto číslo v roku 2020 vzrásť na 5.20 dolárov. Aj táto hodnota je však podstatne nižšia, než pri fanúšikoch tradičných športov. Konkrétne trikrát nižšia než pri basketbale, a dokonca dvanásťkrát nižšia než pri najkomerčnejšom športe, americkom futbale.
Je o niečo ťažšie predpovedať, ktoré hry budú medzi eSports najúspešnejšie v budúcnosti, veľký podiel na ich úspechu však má výška peňažných výhier pre najlepších hráčov. Podľa E-Sports Earnings bola v roku 2016 Dota 2 hrou s najštedrejším balíkom peňazí pre víťazov (37 miliónov dolárov), na druhom mieste sa umiestnil Counter-Strike: Global Offensive (17 miliónov) a na treťom League of Legends (10 miliónov). Tieto metriky však skresľuje hodnota výhier v turnaji The International 2016, najväčšom turnaji v Dote 2. Valve pre TI6 vyhradili megalomanských 20 miliónov dolárov.
O najväčší kus diváckeho koláča na Twitchi počas turnajov každý mesiac bojujú práve tieto tri hry. Divácky populárne Hearthstone a Overwatch zatiaľ nelákajú profesionálnu scénu, aj keď v celkovom počte diváckych hodín pravidelne doťahujú na tretiu a štvrtú priečku. Všeobecná popularita hry teda nie je zárukou, že bude úspešná aj súťažne.
Čo myslíte, otrasie niekto v najbližších rokoch trojdominanciou Doty 2, Counter-Strike: GO a League of Legends?
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 351
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 98
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 84
- Chcete si zložiť herné PC s AMD Ryzen procesorom? 113
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Stalker 2 predstavil niektoré z artefaktov 67
- Stalker 2 naplánoval svoje zajtrajšie vydanie 75
- Filmová recenzia: Gladiátor II 46 zobraziť viac článkov >