Prečo Filip Fischer odišiel z veľkého štúdia a založil si vlastné? |
Filip Fischer je známe meno slovenskej gamedev scény, nedávno vydal prvú hru svojho nového štúdia Charged Monkey a pri tejto príležitosti sme ho krátko vyspovedali
Filip Fischer je známe meno slovenskej gamedev scény. Zakladal Pixel Federation, GameDevHub a neskôr aj vlastné menšie štúdio Charged Monkey, v ktorom sa pustili do vývoja mobilného titulu What The Hen!. Ten vyšiel minulý mesiac pre mobilné platformy iOS a Android a pri tejto príležitosti sme ho krátko vyspovedali o tom, čo ho hnalo k vytvoreniu mobilné štúdia, ako sa mu podarilo dotiahnuť ľudí z Disney a čo hráčov What The Hen! ešte len čaká.
Robil si vo veľkom štúdiu. Čo ťa presvedčilo odísť, otvoriť si niečo nové a menšie a skúsiť to v mobiloch?
Je to nová výzva. Potrebujem sa hýbať dopredu, skúšať niečo nové, hľadať nové cestičky. S Charged Monkey bol jednak správny čas, ale aj fajn tím ľudí v Prahe ako základ, ktorí chceli ísť do toho. Tak sme vytvorili nové štúdio, doplnili sme to ďalšími ľuďmi, ktorých sme zohnali, s ktorými sme sa bavili aj rok, kým povedali, že do toho idú s nami a presvedčili sme ich vlastne našou prácou. Ja som taký ten kameň, čo sa potrebuje stále valiť ďalej a ďalej dopredu.
Okrem teba je v štúdio aj veľa ďalších skúsených ľudí. Odkiaľ a ako sa ti ich podarilo priviesť?
Svojim spôsobom je to veľmi jednoduché, lebo ja verím v dlhodobé vzťahy, udržiavanie dlhodobých vzťahov a správať sa tak, aby som sa vedel pozrieť do zrkadla, a nezištne. Človek nikdy nevie, kedy sa mu vráti niečo, čo predtým spravil pre svoje okolie. Takže to je pre mňa základný princíp. S veľkou časťou týchto ľudí sa poznáme dlhé roky a tie naše životné dráhy sa v hernom biznise sa občas pretnú a je súper, keď sa pretnú v správny čas, že človek má šancu dostať ich k sebe do tímu, keďže je to založené na dôvere. Poznáme sa, vieme, čo chceme robiť a ako to robíme a je v tom súlad.
What The Hen! vyšlo len relatívne nedávno. Aké sú s hrou ďalšie plány?
Oficiálne sme vyšli, takže sme aj na AppStore, aj na Google Play, sme lokalizovaní asi do 14 jazykov, slovenčina tam ešte nie je, ale už je čiastočne hotová. Chceme teraz venovať intenzívne úsilie tomu, aby sme hru doladili, čo sa týka balansu. Naposledy sme do hry priniesli kopec zmien, aj keď s niektorými naši hráči neboli úplne spokojní, a potrebujeme to dotiahnuť tak, aby celkový zážitok bol špičkový. To je niečo, čo by sme chceli zvládnuť za najbližší mesiac, potom sa chceme oprieť do marketingu a hru dostať do celého sveta.
Tu na White Nights prezentujete hru, ale trošku inak, máte tu vlastný automat a na ňom aj turnaj. Uvažujete už o možnostiach multiplayeru, pracujete prípadne už na ňom v takejto forme „bojovky“?
Hej, máme v hre aktuálne asynchrónny multiplayer. Ten dôvod je jednoduchý, pre také menšie štúdio, ako sme my, by bolo náročné robiť synchrónny multiplayer. Aj technicky, aj z pohľadu potrebného počtu hráčov na to, aby to fungovalo z hľadiska herného zážitku na úrovni, takže zatiaľ sme si povedali, že budeme skromní. Určite ašpirujeme na to, že by sme tam chceli mať synchrónny multiplayer. Prvá predzvesť toho je náš build, ktorý sme nazvali What-the-Hen-omat, na ktorom to aj testujeme. Na telke hrajú dvaja hráči proti sebe v reálnom čase so zvlášť vytvorenými analógovými ovládačmi a je vidno, že to je zábavné, že hráčov baví hrať proti sebe, súperenie, emócie tam sú, čo je úplne super. Takže na toto sa chceme určite pozrieť v dohľadnej budúcnosti.
Ďakujem za rozhovor.
Ak si chcete What The Hen! od opičiakov vyskúšať na netradičnom automate na vlastnej koži, môžete prísť na AnimeShow a Game Expo 2017. Filip náš program obohatil o svoju prednášku a na ich stánku si budete môcť hru vyskúšať dokonca v turnaji.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 323
- Half-Life 2 je k svojmu 20. výročiu zadarmo 84
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 98
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 81
- Chcete si zložiť herné PC s AMD Ryzen procesorom? 113
- Aký výkon má PS5 Pro oproti RTX 4070 v Alan Wake 2? 163
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Stalker 2 predstavil niektoré z artefaktov 67 zobraziť viac článkov >