DESYNC |
DESYNC |
Film Tron v 80. rokoch znamenal pre mnohých definíciu vnímania virtuálneho sveta. Veľa z nás si ešte živo pamätá na nevšedný vizuál, ktorý vtedy uchvacoval ľudí v kinách po celom svete. Tento jedinečný, dnes už old-school vizuál, sa znovu derie na svetlo sveta. Začína opätovne prevládať vo viacerých hrách s cieľom vyvolať u hráčov pocity nostalgie. Tomuto trendu podľahol aj titul Desync, ktorý ponúka rýchlu prestrelku založenú na vlnách nepriateľov odohrávajúcu sa v tmavých sci - fi prostrediach, žiariacich za pomoci neónových farieb veľmi pripomínajúcich atmosféru a vizuál Trona. Ste teda pripravení čeliť vlnám vražedných polygónov, ktoré po vás bez milosti pôjdu v každej úrovni?
V prvom rade treba povedať, že v Desync nie je žiadny príbeh a ak hľadáte prestrelku, ktorá vás strhne svojím rozprávaním, môžete sa rovno otočiť a ísť ako sa vraví o DOOM ďalej. Príbehová stránka by sa totiž dala prirovnať práve k novému Doomu, aj keď v Desync je toho príbehu možno ešte trošku menej. Hrať to na filmový príbeh v tomto prípade však od začiatku ani nebol zámer vývojárov z Adult Swim Games. Ale akonáhle sa ocitnete vo svete, ktorý vám hra naservíruje, začnete páliť do nepriateľov a počujete nadupaný soundtrack, na žiadny príbeh si v tom momente ani len nespomeniete.
Desync je tu skôr pre tých, ktorým stačí svižná akcia, kde si môžu schuti zastrieľať a neobmedzuje ich žiadny príbeh či zdĺhavé tutoriály. Hra totiž ide rovno na vec a už po pár sekundách sa ocitáte v miestnosti so zbraňou, kde na vás nabieha prvá vlna vražedných nepriateľov. Vašou najväčšou zbraňou sa tak stáva prax, ktorú ste mohli nazbierať pri tituloch, ako už spomínaný DOOM, Quake alebo Serious Sam.
Čo sa však týka hrateľnosti, aj keď sa možno bavíme o hre, ktorá chce silou mocou vyvolať old-school pocity starých akcií, nenájdete tu žiadne lekárničky ani muníciu, ktorú by ste pracne zberali. To znamená, že ak budete hrať dobre, vaša munícia, zbrane a zdravie vám v hre vydrží dlhšie. Ak však často miniete, popletiete svoje pohyby alebo skrátka hráte zle z akéhokoľvek iného dôvodu, vrátane vašich slabších streleckých schopností, vaša munícia a zbrane budú vyčerpané v priebehu pár sekúnd.
Samotné úrovne nie sú dlhé a ich trvanie je zvolené naozaj ideálne. Hra sa vám uloží automaticky po každej vlne protivníkov. Autori však možno mohli zapracovať do hry procedurálne generovanie oponentov, pretože akonáhle zomriete, nepriatelia sa po vašom respawne začínajú objavovať na tých istých miestach a vy už presne viete, čo máte robiť. Aj keď to hru celkovo až tak rapídne nezľahčuje, samotné úrovne by s náhodným generovaním nepriateľov boli určite zaujímavejšie a nepredvídateľné. Tiež by ste sa vďaka tomu zbavili pocitu frustrácie, keď sa šikovne prestrieľate vlnami nepriateľov až k poslednej, ktorú niekoľkokrát za sebou pokazíte a musíte hrať znovu prakticky to isté.
Čo sa týka sortimentu nepriateľov, nabiehajú na vás rôzne tvory a polygóny, ktoré nemajú iné než vražedné úmysly. Každá vlna spočiatku začína pomerne jednoducho. Hra vám predkladá len ľahkých nepriateľov, ktorých skolíte jednou ranou. Neskôr sa však stupňuje ich náročnosť a počty, takže posledné vlny vás často potrápia. Tvory sú postupom času tiež obrnené, dokážu robiť vysoké skoky, teleportovať sa či rýchlo behať, čo ešte viac prispieva k celkovej rýchlosti hry, kde sa musíte neustále pohybovať a manévrovať, inak vás nepriatelia prevalcujú. Samozrejme, pomáhať vám pritom budú vaše zbrane, rôzne vylepšenia a tiež možnosť rýchleho pohybu. Pri stlačení shift získa vaša chôdza na chvíľku turbo režim, ktorý pôsobí, ako keby ste sa prudko odrazili dopredu. Tieto „odrazy“ vám teda značne spríjemňujú celkový gameplay a rozširujú vaše možnosti. Jednotlivé bojiská sú ešte rozdelené na časti, ktoré sa odomykajú po úspešnom zvládnutí vlny nepriateľov a potom môžete pokračovať ďalej. V hre nechýbajú ani súboje s bossmi, kde vás v malej aréne potrápi veľký protivník.
Čo sa týka vylepšení, sú sústredené do niekoľkých terminálov mimo prostredia arén či miestností, kde bojujete. V týchto termináloch si za nazbierané body, respektíve fragmenty, môžete inštalovať napríklad väčšie poškodenie nepriateľom, rôzne kombo zabitia, vyššiu rýchlosť, zosilnenie zbraní, rýchlejšie dobíjanie života a podobne. Systém vylepšení je, samozrejme, vítaný, no tvorcovia ho mohli sústrediť do jedného a podstatne prehľadnejšieho terminálu. Ovládanie jednotlivých terminálov je totiž dosť ťažkopádne, zle sa v nich naviguje a hra tiež buď veľmi málo, veľmi stručne, alebo vôbec nevysvetľuje, čo jednotlivé upgrady robia a načo sú pre vás vhodné. Občas teda len klikáte naslepo a efekt vylepšení pocítite až v boji.
Hra okrem toho ponúka naozaj širokú ponuku zbraní, ktoré sú síce futuristické, no v praxi ide o rôzne brokovnice, pušky, pištole a podobne. Tie majú k dispozícii klasickú streľbu za pomoci ľavého tlačidla myši, pričom pravé tlačidlo je určené na špeciálny režim striel. Tieto strely sú podstatne silnejšie a spotrebujú zo zbraní viac energie. Ak sa vaša aktuálna zbraň vyčerpá, hra vám automaticky prepne zbraň na inú v poradí a nenechá vás strieľať naprázdno, čo je vítaný krok.
Jednotlivé prostredia bojísk, alebo ak chcete arén, sa snažia vyzerať odlišne, no miestami je vidieť, že autori si už s kombináciou neónových farieb nevedeli dať rady. Čakajú vás rôzne typy prostredí, kde narazíte na mosty, jamy, rozličné zákutia a pasce, kde dokážete nalákať svojich nepriateľov a následne si užívať pohľad na ich fatálnu deštrukciu. Znie to však lepšie, ako to naozaj funguje v praxi. Veľakrát sa mi totiž stalo, že som okolo pasce prechádzal pomerne ďaleko a aj tak ma zasiali ostne vyrážajúce zo steny, pričom mojich nepriateľov často naozaj ignorovali aj keď boli úplne blízko na plný zásah. Často bolo teda nutná interakcia z mojej strany a musel som použiť zbraň dostatočne silnú na to, aby môjho nepriateľa zásahom odhodila, pričom pasca zareagovala až vtedy.
V prípade samotných prostredí mi však chýbalo viac diverzity, aj keď celkový vizuálny štýl hry pôsobí naozaj zaujímavo. Ak vám sedí, hneď si ho zamilujete. Ak s ním však máte problémy, skôr vás od hry odradí. Mne nijako zvlášť nevadil a pripadal mi zaujímavý. Grafiku tu však razantne preráža nadupaný soundtrack, ktorý pri začiatku boja a objavení prvých nepriateľov mierne zosilnie. Tvoria ho výlučne elektro skladby, ktoré podčiarkujú celkový štýl hry a prinášajú krásne mäkké basy. Desync je u mňa teda po naozaj dlhej dobe hrou, kde audio stránka dokonale doplnila vizuál.
Ak ste boli nadšení z už spomínaných titulov, ako DOOM, Serious Sam či starý Quake, hľadáte niečo podobné a chcete znovu zažiť neopakovateľné old-school pocity, je Desync pre vás ideálnou voľbou. Ponúkne rýchlu akciu, zaujímavý vizuál doplnený o skvelý soundtrack a tú pravú hrateľnosť zo starej školy. Hra má okrem toho ešte aj veľký potenciál pre VR, nad čím by autori mohli pouvažovať. V prípade, že jej odpustíte chybičky, zvyknete si na nie práve ideálny systém vylepšení, sadne vám jej umelecký štýl a neodradí vás miestami frustrujúca obťažnosť, hra vás naozaj skvele pobaví.
RECENZIE HRÁČOV |
PC
Vývoj: Adult Swim Games / The Foregone Syndicate Štýl: Akcia Web: domovská stránka hry | |
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|