BLASTER MASTER ZERO |
BLASTER MASTER ZERO |
Reboot, čo vzdáva poctu hre, ktorá vzdávala poctu legende. Asi takto by sa dal jednoducho zhrnúť titul Blaster Master Zero. Keď sa pozriete na obrázky naokolo, mohlo by sa javiť, že je to len ďalší z radu titulov, ktoré sa inšpirovali v minulosti a chcú zaujať pixelart spracovaním a retro dojmom. A je to síce pravda, ale len sčasti. Aj keď vám názov Blaster Master možno nič nehovorí, verte, že to je jedna z NES klasík, ktorú v roku 1988 priniesol Sunsoft a hrou vzdával hold vtedy relatívne čerstvému hernému konceptu, čo predstavil Metroid od Nintenda, ktorý vyšiel 2 roky predtým.
Sunsoft a Inti Creates sa spojili, aby po takmer 30 rokoch už zabudnutú značku vzkriesili v trošku modernejšom, no stále poriadne retro reboote, ktorý si zachováva mnoho z toho pôvodného kúzla, no prináša aj niekoľko noviniek a vylepšení. Ak si nebodaj pôvodnú hru pamätáte, budete tu ako doma. No keďže takých hráčov bude asi ako šafránu, pre väčšinu je Blaster Master Zero úplnou novinkou. Ako som však už spomínal, vychádza z dobre známych základov a Metroid z hry aj napriek niektorým výrazným rozdielom žiari takmer neustále.
Hra sa zo začiatku javí ako tradičná rolovacia 2D akcia podobne ako práve Metroid, no tam to nekončí. Príbeh vás zavedie do ďalekej budúcnosti. Hlavným hrdinom je vedec Jason. Novú dobu ľadovú ľudstvo prežilo len tak, že sa uchýlilo do podzemných komplexov. Odtiaľ sa po stáročiach dostáva opäť na povrch sveta a tam Jason objavuje žabiaka Freda. Ten mu ale utečie a cesta za jeho polapením pred vami a Jasonom otvorí nečakané obzory. Obrovský svet je hodný preskúmania, no tiež plný nástrah. A ako postupne zisťujete, ponúkne viac rôznorodých tvárí, ako sa na prvý pohľad zdá.
Cestu za nájdením Freda vám spestrujú dve veci. Tou prvou je vozidlo nazvané Sophia, ktoré sa stane vaším hlavným dopravným prostriedkom v tomto svete. V rolovaích pasážach sa väčšinou pohybujete práve v ňom, aj keď môžete aj vystúpiť. Sophiu postupne vybavujete lepšími zbraňami a tiež schopnosťami, ktoré vám otvárajú cestu vpred do predtým nedostupných miest a lokalít. Tou druhou vecou je Eva, tajomná žena, na ktorú neskôr v príbehu hry narazíte a posunie vás v ňom ďalej.
Blaster Master Zero ponúka 9 rôznych zón. Každá je zasadená do iného prostredia, pričom čím ďalej sa dostanete, tým pestrejšie sú a zvlášť tú poslednú si užijete. Týmito zónami neprechádzate lineárne. Každá z nich má mnoho rôznych zákutí, do ktorých môžete, ale nemusíte zavítať. Záleží teda len na vás, ako veľmi hru chcete skúmať s novými možnosťami. Odmenou sú lepšie zbrane pre vašu postavu a podobne. Dokonca sa sem-tam musíte vrátiť do zóny, ktorú ste už prešli. Najmä vertikálne sú bohato členené, našťastie si môžete vyvolať mapu a orientovať sa v nich podľa nej.
V niektorých častiach týchto máp môžete nájsť jaskyne, alebo ak chcete, pokojne aj bludiská. V nich sa mení perspektíva a z rolovacej akcie je zrazu top-down akcia, pri ktorej nazeráte bližšie na svojho hrdinu a taktiež máte lepší a detailnejší pohľad na bojisko. Tu totiž dochádza k ešte intenzívnejším stretom s nepriateľmi rôznych druhov a zväčša sa týmto prostredím pohybujete za účelom získania konkrétneho vylepšenia či prostriedku na to, aby ste sa dostali ďalej. Môže to tak byť nový útok, ktorý vám prerazí cestu vpred či nejaký iný „kľúč“.
Tieto pasáže sú naozaj podstatne akčnejšie, no aj zábavnejšie a náročnejšie. K dispozícii máte primárnu a sekundárnu zbraň, pričom neskôr si môžete vyberať medzi niekoľkými druhmi. Súperov tak môžete oslepiť a potom ich likvidovať, keď sa dočasne nehýbu. Musíte však zbierať aj náboje a život. A hlavne tu narazíte na súboje s rôznymi nápaditými bossmi. Napríklad s krabom. Začína to však klasicky a hneď v úvode proti vám stojí Motherbrain. Na každého bossa platí trošku iná taktika, aj keď do nich vždy musíte vysypať toľko olova, koľko sa do nich zmestí. Je ich ale veľa a každý je iný.
Vizuálne je hra čistokrvná stará škola. Predstavuje však pixelart grafiku v najlepšej forme a ak si porovnáte rovnaké prostredia v pôvodnej hre a v Zero, ihneď si všimnete, aké množstvo rôznych pekných detailov tu pribudlo, vďaka čomu je celý herný svet krajší a živší. Hra tak nečakane dobre prezentuje progres od pôvodnej 8-bitovej grafiky k modernému pixelartu, ktorý sa ňou inšpiruje. Rovnako je na tom aj hudba, ktorá sa tiež snaží napodobniť herné soundtracky minulosti, no znie sviežo a dobre, pričom veľmi pekne dokresľuje hru a nezačne vás otravovať počas celej doby hrania. A tá je veru veľmi slušná.
V Blaster Master Zero pokojne dokážete stráviť aj nejakých 7-8 hodín a všetko záleží len na tom, ako poctivo budete hru skúmať. Ak by ste ňou ale chceli len preletieť, aj tak to nezvládnete pod 5 hodín. Čo je spolu s veľmi sympatickou cenou ďalším plusom. Hra ukazuje retro silu a zábavnú hrateľnosť, no predsa len tiež nie je bez chýb. Väčšinu času je veľmi jednoduchá a zomriete často len kvôli vlastným chybám. Taktiež zamrzí, že na 3DS hra absolútne vôbec nepodporuje 3D zobrazenie (aspoň na hĺbku zadnej vrstvy by mohla). A tiež by to chcelo pridať niečo svieže. Takto príliš hrá na istotu a cítiť z nej, že chce len pripomenúť zabudnutú klasiku predtým, než sa ju autori pokúsia plnohodnotne oživiť.
RECENZIE HRÁČOV |
Switch Vývoj: Inti Creates / Inti Creates Štýl: Akcia / Arkáda | |
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|