Režisér filmu Kong: Skull Island odkazuje F*ck všetkým, ktorí sa dokážu opýtať, či môžu byť hry považované za umenie |
Jordan Vogt-Roberts pripravuje nový Metal Gear film a miluje umeleckú hodnotu v hrách. Preto nechápe, keď v nich ostatní nevidia formu umenia.
Diskusia o tom, či môžu byť hry považované za umenie alebo nie, bola obohatená o veľmi vášnivý názor režiséra Jordana Vogt-Robertsa, ktorý je zodpovedný za nedávno uvedený film Kong: Skull Island. Ten v najnovšom rozhovore hovoril o príprave filmu Metal Gear po boku Hidea Kojimu a tiež priznal veľkú lásku k hrám až do takej miery, že estetický pocit z hier ovplyvnil aj jeho nedávno uvedeného Konga.
Vogt-Roberts vysvetlil, že vždy hľadá v hrách mimoriadne zážitky, kde spomenul tituly ako Zelda, Ico, The Last Guardian, Kojimove hry a tiež indie záležitosti Firewatch, Inside, Journey a Gone Home. Tiež dodal, že absolútne nepochybuje o tom, že takéto hry sú skutočným umením.
„Chcem vidieť len veci, ktoré prinášajú niečo nové. Je pre mňa naozaj ťažké vyzdvihnúť Call of Duty alebo niečo podobné a proste to hrať. Milujem Arkham Asylum, ale je pre mňa ťažké vyzdvihnúť pokračovanie niečoho, pri čom máte pocit, že to neprinieslo nič nové, aj keď sa priznám, že vždy vyzdvihujem novú Zeldu a nový Metroid. Zatiaľ som nehral Breath of the Wild, pretože som to časovo nestíhal a potrebujem si zaobstarať Switch, no v mojom živote sú určité veci, ktoré považujem za dôležité, pričom staré Nintendo záležitosti spadajú do tejto kategórie - Zelda a Metroid obzvlášť.
Vždy tieto kúsky vyzdvihnem, no inak je pre mňa naozaj ťažké venovať veľa času niečomu, pri čom mám pocit, že svoju formu umenia neposúva žiadnym spôsobom dopredu. Od Ica, cez Shadow of the Colossus, až po The Last Guardian ma teší fakt, že takéto hry môžeme považovať za umenie hneď od ich úvodu. Dúfam, že tieto hry prinášajú dostatočný zisk a že spoločnosti vidia ich skutočnú hodnotu v zábavnom priemysle, ktorá presadzuje ich umeleckú formu a tlačí ju vpred.
Vždy mám obavy, pretože často pri každom úspešnom príbehu počujete hromadu hororových správ o nezávislej indie spoločnosti, ktorá krachla skôr, než svoju nádejnú hru stihla vôbec vydať. Skutočnosť, že sa niekto dokáže vôbec opýtať, či môžeme považovať hry za umenie, ma zaráža. Vtedy sa chcem na toho človeka pozrieť a reagovať slovami - Na*er si, na*er si za to, že si sa to vôbec dokázal opýtať,“ hovorí Jordan Vogt-Roberts.
Čo sa týka Metal Gear filmu, zatiaľ nemáme veľa nových informácií ani podrobností, no vieme, že Solid Snake a jeho odkaz sú pre režiséra Konga skutočne dôležité. V prípade nových podrobností vás budeme, samozrejme, informovať.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Alza spustila nové zľavy 29
- Elon Musk podvádzal v Path of Exile 2 hre, a keď ho Asmongold odhalil, reagoval ak 96
- Prvý pohľad na Nintendo Switch 2 153
- Dizajn PS6 čipu je vraj už hotový 183
- TikTok bol v USA vypnutý 201
- Článok: Najlepšie hry roka 2024 42
- DOJMY: Sid Meier’s Civilization VII 22
- Ako Crysis zadefinoval nároky na grafiku? 93
- AMD RX 9070 a RX 9070 XT karty sa objavili v ďalšom obchode aj s cenami 43
- Aké hry roka sme na Sectore vybrali od roku 1999 do roku 2024? 38 zobraziť viac článkov >