Xbox One X je odpoveďou na to, čo chcú fanúšikovia, nie na konkurenciu |
Phil Spencer prezradil niekoľko plánov, ktoré sa týkajú smerovania Xboxu v najbližšej dobe. S One X sa chceli vrátiť k prísľubu výkonnej konzoly a mali by sme sa dočkať aj viac exkluzivít.
Bol Xbox One X reaktívnym produktom, teda reakciou na kritiku fanúšikov? Z konzoly je totiž cítiť, že bola navrhnutá a urobená ako priama odpoveď na všetku kritiku a spätnú väzbu, ktorú Microsoft získal pri pôvodnom Xbox One. Od dizajnu, cez výkon, až po pomerne jednoduchý názov, všetko sa zdá byť navrhnuté tak, aby to bolo schopné čeliť kritike pôvodnej konzoly. Na tieto úvahy reagoval Phil Spencer, teda šéf Xbox divízie, ktorý povedal nasledovné:
„Do určitej miery je veľa toho, čo sa pokúšame robiť s Xboxom reaktívne, pretože dostávame spätnú väzbu. Som celkom aktívny na sociálnych komunitách, ktoré sa týkajú hrania, používam môj Twitter účet, Xbox Live účet... Som tam a nesnažím sa skrývať za veci. Keď tam dostanem spätnú väzbu, ktorú vezmem a snažím sa s ňou niečo urobiť myslím, že je to reaktívne. Ale myslím, že reagujem na to, čo ľudia žiadajú.
Poviem to v súvislosti s Xbox One X. Od pôvodného Xboxu som si pamätal, že ľudia majú z tejto značky pocit, že ide o skutočne výkonnú konzolu. Dokonca keď robíme výskum okolo značky Xbox ešte dnes, výkon je slovo, ktoré sa v ňom často objavuje. Chcel som teda všetkých ubezpečiť, že budeme žiť podľa prísľubu značky, ktorý sa týka toho, čo od nás ľudia očakávajú, teda výkonu. Keď sme navrhovali Xbox One X, v tej dobe som ešte nevedel, na čom pracuje konkurencia. Nevedel som, že by sme mohli predávať novú konzolu ešte skôr, než by sa dopredala stará. Nevedel som, že aj konkurencia pracuje na vylepšeniach. Vývoj Xboxu One X teda nebol spôsobený tým, že by sme chceli dohnať konkurenciu, pretože sme o tom, čo robí, proste nevedeli.“
Keď teda mnohí predpokladajú, že Xbox One X bol reakciou na PS4 Pro, Spencer ubezpečuje, že tomu tak nie je. Z ich pohľadu išlo teda len o to, aby reagovali na veci, ktoré chcú fanúšikovia, nie o to, aby súťažili s konkurenciou, teda povedzme so Sony. Počúvať spätnú väzbu sa tak ukazuje ako dobrý spôsob, ako robiť veci lepšie. Nová konzola od Microsoftu však nie je pre každého. Účelom Xboxu One X je, že by mal uspokojiť tých, ktorí chcú najvýkonnejšiu konzolu a prémiový zážitok, s čím je rovnako spojený aj ovládač Elite Controller.
„Niektorí z vás chcú len zobrať do ruky svoj štandardný ovládač a hrať hry, ktoré máte vo svojej knižnici. Preto si veľa z vás zvolí Xbox One S. Uvedomujeme si, že budeme predávať viac modelov One S ako One X, pretože cenový bod je pre ľudí veľmi dôležitý. Na druhú stranu sú tu aj ľudia, ktorí kupujú Titan X karty a dávajú si ich do svojich PC pre špecifické dôvody. Takíto ľudia sú rovnako aj na strane konzol. Ide o tých, ktorí si kupujú PS4 Pro alebo Elite ovládač a chcú to najlepšie, čo im konzolový ekosystém dokáže ponúknuť. Chcel som sa uistiť, že Xbox uspokojí aj tých, ktorí hľadajú to najlepšie práve pri konzolách," hovorí Spencer.
Keď sme už pri tom, čo ľudia od Xboxu chcú, nedala sa vynechať téma týkajúca sa AAA exkluzivít. Konferencia Microsoftu na E3 síce ukázala veľa titulov, no problém je v tom, že výlučne AAA exkluzivity, teda jedny z možných dôvodov, prečo si kúpiť Xbox, by sa dali spočítať na prstoch jednej ruky. Tento fakt sa pochopiteľne nepáči mnohým fanúšikom, no tých Spencer ubezpečil, že sa nemusia báť, pretože Microsoft na nich myslí a vie, čo chcú.
Šéf Xboxu na margo toho hovorí, že sa fanúšikovia naozaj nemusia báť, pretože Microsoft investoval do niekoľkých nových projektov a uzavrel zaujímavé obchody. Vedenie s novinkami na fanúšikov však nechce ísť tým spôsobom, že ukážu niečo, čo má od svojho vydania ešte roky ďaleko. Spencer tvrdí, že z hľadiska styku s verejnosťou by bolo pre neho veľmi jednoduché, keby na pripravované novinky jednoducho ukázali trailery alebo aspoň krátke teasery. Ale keď vie, že hra, ktorú ukazujú, nevyjde ešte 2 či 3 roky, nechce to robiť týmto štýlom.
„Dôvera je pre nás rovnako dôležitá, ako samotná platforma. Od generálneho riaditeľa až po najslabšie miesta spoločnosti. Keby ste hovorili so Satyom (aktuálny šéf Microsoftu), povie vám, že plne chápe, že musíme investovať do nových značiek a do nového obsahu v hernom priemysle. Prosby na veľké AAA hry sú to, čo počúvam často a zaväzujem sa k tomu. Na E3 2017 som chcel hovoriť o veciach, ktoré si budete môcť zahrať v prípade, že máte našu konzolu, ale budem radšej pokračovať v práci prinášania týchto hier. Pracovali sme na hardvéri, pracovali sme na platforme, pracovali sme na spätnej kompatibilite a to isté budeme robiť aj s first-party hrami. Je to pre nás veľmi dôležité,“ dodáva Spencer.
Čo si o názoroch šéfa Xboxu myslíte vy? Presvedčil vás Xbox One X o svojej kúpe? Chýbajú vám exkluzivity?
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- RECENZIA: Dragon Age: The Veilguard 227
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 46
- RECENZIA: Call of Duty: Black Ops 6 102
- Novembrové hry 28
- Za akú cenu poskladáte herné PC s novými Intel Ultra procesorom? 159
- Aké boli najpredávanejšie hry v USA za posledných zhruba 20 rokov? 89
- DOJMY: Indiana Jones and The Great Circle 43
- Google dostalo v Rusku pokutu väčšiu ako celosvetové HDP 88
- Očakávaný procesor Ryzen 7 9800X3D bol oficiálne predstavený 190
- GTA San Andreas má 20 rokov, technický riaditeľ spomína na pôvodné plány hry 101 zobraziť viac článkov >