Gamescom 2017: Veľte armádam svojich predkov v historickej RTS Ancestors |
S armádou Vikingov sme sa vydali budovať dejiny v demo ukážke z pripravovanej poľskej RTS
Tomasz Gop (Zaklínač 2, Lords of The Fallen) mi toho pri stretnutí o hre povedal veľa, no jedna vec vo mne zarezonovala najviac – „toto je niečo úplne iné ako Hatred.“ Hra, ktorou sa štúdio Destructive Creations dostalo do povedomia, sa snažila zaujať kontroverziou, no nevyšlo to. Teraz sa snažia zaujať hlavne kvalitami na rôznych frontoch a to je už niečo, čomu môžem fandiť. Zvlášť po tom, čo som si stratégiu Ancestors vyskúšal na vlastnej koži.
Čo sa týka RTS žánru, vyrastal som na ňom, mám ho rád od čias Duny a považujem sa za puristu v tom ohľade, že si myslím, že by sa až na menšie výrazne upravené výnimky žáner nemal objavovať na konzolách, ak sa tam nemá ovládať pomocou myšky. V deň stretnutia ma už ale strašne boleli nohy a keď sa ma Tomasz spýtal, či si chcem vyskúšať PC verziu (státie pri stojane), alebo Xbox verziu (na gauči), zvolil som tú pohodlnejšiu verziu.
A nezvolil som zle. Dočkal som sa totiž veľmi príjemného prekvapenia. Ancestors sa na gamepade ovládalo príjemne. Nebola to myška, ale aj rôzne skratky (dve-tri tlačidlá naraz na jednu funkciu) rýchlo prešli do krvi. Pritom hra nepôsobí nijako orezane oproti tomu, čo poznáte z RTS hier na PC. Na skratky boli namapované aj rôzne výbery, schopnosti a akcie. A aj keď je pravda, že pohyb analógom bol pomalší ako s myškou, samotné prideľovanie rozkazov a ďalšie akcie mi išli od ruky.
Tomasz mi neskôr vysvetlil dôvod. Podľa neho sú dve skupiny hráčov Ancestors. Tí, ktorí stratégie nehrávajú na PC, majú problém zvyknúť si na ovládanie. Hráči, ktorí RTS na PC hrávajú, si zvyknú rýchlo. Schému a systém skratiek sa snažili vytvoriť tak, aby to pôsobilo organicky, rozumne a aj povedome. Možno si myslíte, že je to tým, ako hru prispôsobili a orezali o niektoré elementy, no z dema si dovolím tvrdiť, že nie. Ponúklo totiž 3 misie, každú inú. Prvá bola príbehová a trvala 15 minút. Stredná stealth misia s pár jednotkami a kradnutím jedla zabrala 30 minút. Posledná misia ponúkla manažment základne a trvala 45 minút.
Naše stretnutie však trvalo len polhodinu, Tomasz ale trval na tom, aby som si odohral z každej aspoň trochu. Dôvod je jednoduchý – každá ukázala inú vrstvu hrateľnosti a chcú takto odprezentovať, že hre nič nechýba. Kompromisy tu nájdete, no vôbec nie sú veľké. Menšie počty jednotiek vás naučia princípy, stealth misie zas dokážu, že to ide aj bez krviprelievania (hra je opäť dosť krvavá) a nájdete tu aj misiu, kde riadite základňu a väčšie armády.
Ancestors nie je ako Hatred aj v tom ohľade, že chce rozprávať príbeh. Ten sa snaží byť historicky presný, sleduje štvoricu národov v stredoveku a kombinuje reálne postavy a udalosti s fiktívnymi. V deme som si zahral za Vikingov, no plná hra navyše ponúkne aj Slovanov, Anglo-Sasov a Germánov. Každý národ ponúkne desiatku misií, takže ich v hre bude 40 a príbehovú kampaň tiež doplní multiplayer. Herný príbeh budú rozprávať napríklad aj cut-scény v engine, ktoré nevyzerajú najhoršie.
V deme bolo badať ešte nejaké chyby, no do vydania na PC a Xbox One v druhom štvrťroku 2018 majú autori dosť času, aby ich opravili. Pathfinding sa javil dobre, no tu a tam sa niektoré jednotky zasekli. Osobne som sa však nestal fanúšikom grafického zobrazovania situácií. Hra totiž slovami na obraze popisuje, čo sa deje. Ak prekvapíte nepriateľov, priamo nad súbojom sa objavia nápisy ako „Flanked!“, „Outnumbered!“ a podobne. Ak sa to bude dať vypnúť, pre mňa osobne len plus. Aj tak sa ale Ancestors javí veľmi zaujímavo. Nielenže ma presvedčila, že sa dá hrať RTS na gamepade, ale môže byť kvalitnou hrou bez ohľadu na platformu. Ak ste vždy túžili viesť armády našich predkov, toto je hra, ktorú by ste v najbližšom roku mali sledovať.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Nové výpredaje spustené 29
- RTX 5070 Ti bude mať 16GB pamäte 241
- Postavu Ciri bude v The Witcher 4 hrať Ciara Berkeley 93
- Far Cry 7 je v príprave, príde aj Far Cry extrakčná akcia 76
- The Witcher 4 bude začiatkom novej trilógie s Ciri 174
- RECENZIA: The Thing: Remastered 20
- Testy novej Intel Arc B580 grafiky ukazujú výkon nad RTX 4060 71
- Nvidia zrejme pripravuje neurálne renderovanie do RTX 50 grafík 78
- RTX 5060 Ti má dostať 16GB pamäte, ale RTX 5060 zostane pri 8GB 133
- Stalker 2 dostal veľký patch 1.1, vylepšuje A-life 111 zobraziť viac článkov >
PC
PS4 Xbox One Vývoj: 1C / Destructive Creations Štýl: Stratégia / Realtime Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|