Gamescom 2017: JCB Pioneer: Mars chce sprostredkovať originálny zážitok na Marse |
Prvotnú verziu hry, ktorá sa čoskoro dostane na Steam Early Access, sme si mohli vyskúšať počas Gamescomu na vlastnej koži s pomocou troch členov vývojárskeho tímu
JCB Pioneer: Mars sa na prvý pohľad nemusí zdať ako hra, ktorá by vás mala hneď osloviť. Najmä v čase, keď začala táto červená planéta oslovovať viac a viac herných vývojárov. Každopádne, ak sa na hru pozriete o niečo bližšie, začína sa odhaľovať jej veľmi zaujímavé pozadie. Štúdio Atomicom na hre pracuje už nejaký ten čas a už tento štvrtok sa dostane na Steam Early Access v hrateľnej verzii - my sme si ale túto ranú verziu hry mohli vyskúšať už minulý týždeň počas Gamescomu, pričom spoločnosť nám robili hneď traja členovia vývojárskemu tímu.
Po usadení za počítač sme dostali v skratke informácie, o čom hra je, aké je jej príbehové pozadie a čomu budeme musieť čeliť. V JCB Pioneer: Mars sa teda dostanete do kože kozmonauta, ktorý zostáva na Marse uväznený po nehode. Takáto nie celkom príjemná situácia vás jednoducho donúti hľadať spôsoby ako prežiť aj v tak nehostinnom prostredí. Samozrejme, k tomu vám pomôže kvalitná technika od skutočnej firmy, ktorá vyrába ťažkú techniku - JCB. No a keďže je daná firma uvedená aj v názve hry, tak práve oni sú veľkým sponzorom vývoja - na oplátku však pre ňu vytvorili niekoľko špeciálnych vozidiel, pri ktorých vývoji brali do úvahy všetky reálne faktory a podmienky na Marse. V skratke to teda znamená, že ak by niekedy podobné vozidlá vyrábali, vyzerali by približne rovnako. Na začiatku budete mať k dispozícii len jedno, no v hre budú dostupné ešte ďalšie štyri typy.
JCB Pioneer: Mars je sandbox, takže sa môžete ľubovoľne pohybovať po povrchu planéty. Na úvod sme sa teda ocitli v otvorenom priestore a museli sme splniť prvú úlohu - v takomto smere sa uberalo v podstate celé demo, ktoré nám predstavilo všetky možnosti hry v jej súčasnej podobe. Zatiaľ sme sa po Marse pohybovali po "vlastných", no pešo sme sa dostali k už spomínanému vozidlu od JCB, bez ktorého by ste v hre nemohli veľmi fungovať. Následne sme sa museli už spolu s ním doviezť späť k našej marťanskej základni, ktorá bola zatiaľ veľmi skromná - k dispozícii sme mali len základný modul a garáž. "Len zatiaľ" - pretože postupom v hre získate prístup k ďalším budovám, ktoré sú ale nevyhnuté pre život. Každopádne, garáž som len tak nemohol začať používať - bola totiž poškodená a najskôr som ju musel opraviť.
Ako mi ďalej poradil jeden z prítomných vývojárov - najdôležitejšie v hre bude zvládnuť začiatok, pretože sa musíte postarať o to, aby ste mali k dispozícii dostatok energie a vody. Všetko pritom budete môcť získavať v špeciálnej budove, ktorá vám bude získavať potrebné suroviny. Voda aj energia sa vám ale míňa veľmi pomaly, takže to sú suroviny, ktoré nebudete musieť až tak často dopĺňať, no je nutné mať ich k dispozícii stále dostatok, čiže aj preto by ste sa mali venovať ich zabezpečeniu a až potom ostatným veciam. Čo sa ale týka kyslíka, na ten si budete musieť dávať sakra pozor - vydrží vám len pár minút a neustále si budete musieť brať buď nové zásobníky z vašej základne, prípadne z inventára.
Autori ďalej zdôrazňovali, že sa celú hru snažia vytvárať veľmi vedecky presnú - čo je v súvislosti s Marsom dosť odvážny krok, no o to viac sa ich snaha cení. Jedným z týchto prejavov reálnosti má byť dynamicky meniace sa počasie, takže sa budete musieť pripraviť na silné prašné búrky, ale aj nejaké tie ďalšie prírodné hrozby. Pri prechádzaní sa po Marse, v rámci plnenia jednej misie pre získanie potrebného materiálu, som zablúdil do jednej z jaskýň, v ktorej sa objavila láva - automaticky z toho vzišla otázka, či aj v skutočnosti sa na Marse láva nachádza - odpoveď znela, že síce priame dôkazy na to nie sú, sú k dispozícii isté "vodítka", ktoré ich prítomnosť predpokladajú.
Prvotné dojmy z hry tak boli skôr pozitívne. Sandbox na Marse nie je niečo, s čím by ste sa stretávali každý deň, najmä ak ide o prežitie a autori si dávajú záležať na tom, aby bolo všetko čo možno najviac vedecky presné. Prežiť na neznámej planéte môže byť poriadna výzva a zatiaľ to vyzerá tak, že aj zábava, no celý úspech hry závisí od toho, ako ju hráči príjmu na Steame, kde teda vychádza už vo štvrtok.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- História Call of Duty série 417
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 82
- Ako je to s výkonom grafiky v PS5 Pro verzii konzoly? Má 33TFlops? 295
- Článok: PlayStation 5 Pro 142
- Red Dead Redemption má niektoré veci lepšie ako dvojka 33
- PS5 Pro už bola rozobraná 215
- Novembrové filmy a seriály 12
- GTA VI misie budú znovu lepšie, Rockstar vraj zdvihol latku v realizme a AI 73
- RECENZIA: Red Dead Redemption & Undead Nightmare (PC) 45
- Predaje Dragon Age: The Veilguard na Steame prekonávajú aj Call of Duty: Black Ops 115 zobraziť viac článkov >
PC
Vývoj: GamesCo / Atomicom Štýl: Akcia / Survival Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|