Gamescom 2017: Ako sa hrá Talos Principle vo virtuálnej realite? |
Veľmi dobre známa puzzle adventúra sa taktiež chce presunúť do virtuálnej reality, tak bez ďalších zbytočných rečí, ako sa v nej hrá?
Talos Principle asi nikomu, kto sa v hrách aspoň trochu orientuje, nemusíme bližšie predstavovať. Veľmi kvalitná puzzle adventúra od chorvátskeho štúdia Croteam sa k nám dostala ešte v roku 2014, kedy vyšla pre PC, Mac a Linux, no neskôr sa ukázala aj na PlayStation 4. Tvorcovia si však k hre spravili taký vzťah, že sa rozhodli svoj obľúbený výtvor oživiť a priniesť ho aj do virtuálnej reality. Táto verzia hry je oznámená už nejaký ten čas, no aj napriek tomu sa nevie, kedy by sa približne mala dostať von. My sme sa však počas Gamescomu stretli s vývojármi, ktorí nám aktuálnu verziu hry umožnili zahrať. No a aby toho nebolo málo, zastavili sme sa aj v HTC Vive stánku, kde firma prezentovala exkluzívne demo, ktoré bolo vytvorené len pre danú príležitosť, a teda prezentáciu hrateľnosti.
Práve k verzii v HTC Vive stánku som sa dostal tak nejak náhodou, no hlavne som si ju zahral ešte pred dohodnutým stretnutím s Croteamom. Na stretnutie som sa teda vybral s tým, že si rovnakú ukážku zahrám ešte raz. Fakt, že tvorcovia spomínané demo ani neplánujú zapracovať do plnej verzie a vo svojom stánku majú už časť skutočnej hry ma teda potešila. Demo v Croteam stánku pozostávalo z troch hlavolamov, ktoré boli rozdelené štandardne, podľa obťažnosti. Tú som však neriešil a jednotlivé puzzle som riešil v poradí - tá, ktorá bola najbližšie. Rozoberať prvky hry by v tomto prípade bolo asi zbytočné, pretože ak ste hrali pôvodnú hru, tak VR verzia je úplne totožná. Jediný rozdiel oproti pôvodnej verzii je teda ten, že sa hrá už vo virtuálnej realite.
Autori ma pred samotným spustením hry oboznámili s dostupnými nastaveniami pre VR. Priamo v menu hry je naozaj veľké množstvo rôznych možností, ktorými si viete zážitok z virtuálnej reality upraviť podľa vašich predstáv. Ako totiž hovorí jeden z vývojárov, VR znáša každý trochu inak, a tak nedokážete hru nastaviť tak, aby vyhovovala všetkým. V Talos Principle sa totiž štandardne musíte pohybovať po mape, aby ste hlavolamy mohli riešiť. Toto ale môže predstavovať pre niektorých hráčov problém - pri hraní v skutočnosti stojíte/sedíte, hra sa pohybuje... dokonalá kombinácia k tomu, aby vám zostalo zle. Práve na takéto situácie mysleli, čiže si môžete nastaviť, či v hre budete normálne kráčať, alebo sa medzi miestami teleportovať. Ak zvolíte teleportovanie, viete si zase určiť, či pri prepínaní kamery má hra spraviť prechod do čiernej, prípadne ako dlho má trvať. Nastavenia sú naozaj rôzne.
Ja som teda siahol po teleportovaní a aj keď som nemal až tak veľa času k dispozícii, nechal som sa uniesť a vo svete Talos Principle som strávil celú polhodinu, kým som nedokončil všetky hlavolamy. Po asi dvadsiatich minútach som začal pociťovať nepríjemné stavy - no dokázal som sa cez ne preniesť a dohrať demo až do konca. Každopádne, možno pri dôkladnejšom nastavovaní by som hrou prešiel úplne bez problémov. No na druhú stranu, pri akejkoľvek hre, nielen VR, by ste si mali dávať aspoň menšie prestávky, takže ak sa vám jemne začne točiť hlava, aspoň viete, že by ste už mali prestať.
Hra sa však vo VR ovládala úplne bez problémov. Všetko išlo ako hodinky a okrem spomínaných menších problémov s kompatibilitou môjho organizmu a hry som nezaznamenal žiadne iné neduhy. Samozrejme, ide len o testovaciu verziu, takže drobné bugy som neriešil vôbec. Po dohraní, aj z dôvodu mojej dlhšej prítomnosti v inej realite, prišiel len rýchly priestor na otázky. Zatiaľ nie je v pláne verzia pre PlayStation VR, no za to sa mi pochválil inou verziou - vytiahol iPhone a spustil Talos Principle na iOS. Hra opäť vyzerá úplne totožne s pôvodnou hrou, bola maximálne plynulá - čo sa asi dalo očakávať, keďže išlo o jeden z novších modelov. Každopádne, podľa jeho slov hru skúšali spustiť aj na iPhone 5S, čo je minimum, a hra fungovala bez problémov.
Dostať Talos Principle na mobily bola zase výzva z pohľadu ovládania na dotykovej ploche. Hru môžete ovládať virtuálnymi analógmi, no taktiež štýlom point-and-click adventúr. Takéto ovládania je pritom vhodné na telefóny s väčším displejom, prípadne tablety, keďže vďaka tomuto je možné hru ovládať len jedným prstom. Druhou rukou si teda môžete pohodlne držať svoje zariadenie. Čo sa ale týka verzie pre Android, tak tá je momentálne tiež tabu (Talos Principle je síce dostupné na Android, no len pre NVIDIA Shield TV, NVIDIA Shield Tablet a Google Nexus 9).
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 286
- Half-Life 2 je k svojmu 20. výročiu zadarmo 84
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 95
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 80
- Chcete si zložiť herné PC s AMD Ryzen procesorom? 113
- Aký výkon má PS5 Pro oproti RTX 4070 v Alan Wake 2? 163
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Stalker 2 predstavil niektoré z artefaktov 67 zobraziť viac článkov >