Galactic Junk League vyletel so Slovákmi do vesmíru |
Vesmírne súboje lákajú najmä slovenským pôvodom, no taktiež možnosťou vytvoriť si vlastnú bojovú loď úplne od základov. A zadarmo.
Ďalšia nádejná hra slovenského štúdia Pixel Federation, Galactic Junk League, sa nám predstavila vôbec po prvýkrát ešte minulý rok, kedy sa však medzi hráčov dostala nielen informáciami či obrázkami, ale taktiež aj uzatvorenou alfou, ktorá celý koncept hry potenciálnym hráčom priblížila oveľa lepšie. Ostrý test je však vždy najlepšou skúškou a takýmto testovaním hra prechádzala jeden celý rok. Potom vyšla v plnej verzii. Po vydaní je ale Galactic Junk League stále dostupný zadarmo - Pixel Federation si vybrali možnosť vydať titul ako klasickú free-to-play hru, v ktorej, pochopiteľne, nájdete aj mikrotransakcie, čím ho chceli dostať k čo najväčšej skupine hráčov.
Ide o vesmírny sandbox, v ktorom nerobíte nič iné, len bojujete. Takto na prvé počutie to môže znieť nudne, no faktor, ktorý celý titul robí výrazne zaujímavejším, je možnosť stavby vlastných lodí, a to úplne od základov. Celý systém je postavený na blokoch, z ktorých si postupne vytvoríte ideálnu vesmírnu loď na ničenie všetkého lietajúceho presne podľa vašich predstáv. Pre čo najjednoduchšie vysvetlenie sa dá tento systém prirovnať napríklad k stavbe svetov v Minecrafte. K dispozícii máte desiatky blokov, z ktorých môžete postaviť ako kostru lode, tak aj jej obranné prvky, vrátane mechanických štítov či silných zbraní. Najdôležitejším prvkom celej lode je ale jej jadro, ktoré je najcitlivejšie. Preto stačí, ak sa váš nepriateľ prestrieľa priamo k jadru a pár ranami vás odpraví na druhý svet.
Každú stavbu lode je treba vopred veľmi dobre zvážiť. Štandardne máte pri spustení hry k dispozícii aj niekoľko vopred zostavených plavidiel, no aj tie môžete ľubovoľne upravovať. Ďalej tu však nájdete voľné sloty práve pre vaše výtvory. Pri stavbe si môžete zvoliť, aký typ lode si chcete postaviť. Môže ísť teda o fregatu, útočnú alebo obrannú loď či ďalšie typy, pričom pri každom z nich nájdete už niekoľko vopred pripravených trupov, ktoré vám môžu pomôcť pri stavbe. Samozrejme, nemusíte si vybrať žiadny z nich a môžete sa rovno pustiť do stavby úplne od základov, teda od už spomínaného jadra.
Pri stavbe máte len jedno dôležité obmedzenie, ktoré vás drží na uzde. Každý typ lode má maximálny počet takzvaných CPU, čo je počet jednotiek, ktoré môžete na loď umiestniť. Rôzne súčiastky pritom zaberajú rôzne množstvo CPU, takže taktické zmýšľanie sa vám tu jednoznačne hodí. Jednotlivé bloky môžete stavať ľubovoľne na seba, no konkrétne funkčné súčiastky už napríklad nemôžete umiestniť na pancier, ale iba na holý blok, a podobne. Zaujímavé sú súčiastky, ktoré vašej lodi dodajú špeciálne schopnosti. Na pár sekúnd môžete vypeckovať vaše motory a získať vyššiu rýchlosť, premiestniť sa o dva kilometre vedľa či zapnúť štít, ktorý pohltí isté množstvo poškodenia a následne ho odrazí späť. Takéto súčiastky je vhodné schovať niekde dnu, pretože ak ich umiestnite niekde na povrch a nepriateľ vám ich zasiahne, prichádzate o výhody.
Pri súbojoch je teda nutné skutočne mieriť na cieľ. Presnou streľbou dokážete nepriateľskú loď zbaviť jej výzbroje a zostane napospas osudu. Prípadne ak sa trafíte do motorov, veľmi ľahko môžete nepriateľovi obmedziť schopnosti pohybu. No triafať jadro je najdôležitejšie. Život lode, jej palebná sila, rýchlosť a ďalšie vlastnosti sú odvodené od toho, ako loď postavíte. Nedokážete si teda ľahko postaviť plavidlo, ktoré bude mať všetky atribúty na maximum. Jediné že môžete je ich vyvážiť, prípadne sa zamerať na to, aby dokázala nepriateľom poriadne prevetrať konštrukciu ostrými nábojmi, aby rýchlo dokázala reagovať na zmenu smeru či mala všeobecne veľký život. Ten je počítaný súčtom života všetkých súčiastok, z ktorých ste loď postavili.
Spomínaný maximálny počet CPU na loď si môžete zvýšiť, a to jednoducho hraním a zvyšovaním levelu. Rovnako tak si môžete vylepšovať všetko, z čoho je vaša loď postavená. Za získaný šrot z hrania si viete zlepšiť všetko, od blokov, cez panciere až po výkony motorov či silu zbraní. Získavanie hernej meny je ďalšia vec, ktorá vás motivuje k ďalšiemu hraniu. Každopádne, nie všetko si viete v hre „vyhrať" a zarobiť hraním. Takzvané vesmírne kredity si kúpite len za reálne peniaze a slúžia na kúpu už kompletných lodí, balíkov skinov či iných textúr a doplnkov pre vaše lode. Nejakú extra veľkú výhodu vám teda míňanie reálnych peňazí v hre neprinesie, jediné výraznejšie plus je možnosť zakúpiť si licenciu galaktického pilota, s ktorou získate dvojnásobný počet získaného šrotu a skúseností z bojov.
Galactic Junk League obsahuje len jeden herný režim, čo je asi najväčšou slabinou tejto hry, kedže riziko príchodu nudy je potencionálne veľmi vysoké. Jedná sa o klasické obsadzovanie bodov na mape. Hra sa zapne, na jednej strane tím modrých, na druhej tím červených a body A, B, C sú pripravené na obsadzovanie. Súboje sú však veľmi rýchle a majú stále veľmi dobré tempo. Ak vás nepriateľ zabije, o pár sekúnd sa respwanete a hráte znova. Jednotlivcom hra počíta body za obsadzovanie bodov, ich obranu či za priame zničenie súpera. Ovládanie je navyše veľmi príjemné a prakticky vôbec si naň nemusíte zvykať. Stačí pár minút strávených v hre a nemáte s ničím problém.
Galactic Junk League sa hrá veľmi dobre. Ponúka zábavné súboje doplnené o stavanie vlastných lodí, vďaka čomu sú hráči sami zodpovední za to, čo ich výtvor dokáže. No aj napriek tomu, že je hra v plnej verzii, ponúka málo obsahu - len jeden herný režim, ktorý môže hráčov veľmi rýchlo omrzieť. Občas tiež nepoteší, ak na pripojenie do hry musíte čakať aj tri minúty. A keďže podľa aktuálnych informácií už firma zrejme v dôsledku málopočetnej komunity nebude hru ďalej podporovať, nemôžeme očakávať ďalšie aktualizácie ani nový obsah. Každopádne hra stále funguje a navyše je zadarmo, tak neváhajte a skúste si vesmírne súboje na vlastnej koži.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Nové výpredaje spustené 30
- Postavu Ciri bude v The Witcher 4 hrať Ciara Berkeley 93
- Far Cry 7 je v príprave, príde aj Far Cry extrakčná akcia 77
- RECENZIA: The Thing: Remastered 20
- Nvidia zrejme pripravuje neurálne renderovanie do RTX 50 grafík 82
- Testy novej Intel Arc B580 grafiky ukazujú výkon nad RTX 4060 71
- RTX 5060 Ti má dostať 16GB pamäte, ale RTX 5060 zostane pri 8GB 133
- Stalker 2 dostal veľký patch 1.1, vylepšuje A-life 112
- EA spustilo odmeny pre predplatiteľov EA Play a Xbox Game Pass Ultimate 16
- Steam spustil zimný výpredaj a hlasovanie o hru roka 61 zobraziť viac článkov >
PC
Slovenské hry Vývoj: Pixel Federation / Pixel Federation Štýl: Akcia / MMO
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|