EA tvrdí, že Battlefront 2 je jedna z najlepších hier, akú kedy vyrobili, kontroverzia okolo speňaženia si však vybrala svoju daň |
Pre EA je druhý Battlefront veľkým potešením, aj keď sa zdá, že kauza okolo lootboxov prispela k výraznému zníženiu ceny akcií.
Život v Electronic Arts sa stále točí okolo kontroverzného Star Wars Battlefront II, no tentokrát ide o chválu, aj napriek tomu, že pochádza z vlastných radov, teda z úst samotného vydavateľa. Tvrdí, že Battlefront II je najlepšou hrou, akú kedy vytvorili. Chválou nešetria ani na Frostbite engine, ktorý zažiaril najmä v kampani pre jedného hráča.
Na adresu technológii sa vyjadril režisér hry Mark Thompson:
„Áno, technológia Frostbite engine je skvelá a naozaj silná. Pri jej použití sme neboli limitovaní tým, čo by sme v hre mohli použiť a ponúkla nám prakticky neobmedzené možnosti. To, že sme tento engine vytvorili my, nám veľmi pomohlo k dosiahnutiu našej vízie pri Star Wars Battlefront II. Samozrejme sa ho snažíme rozvíjať. Ukázalo sa, že je naozaj skvelý v prestrihových scénach. Veci, ktoré robíme, vyzerajú naozaj fantasticky.
EA má skvelú dispozíciu pre zachytenie tvárí a iné technológie. Prácou s hercami sme získali výborné výkony. Pracovali sme tiež so skvelým výkonným režisérom, ktorý má výnimočný štýl vedenia. Veľmi dobre spolupracoval s hercami a režíroval celý projekt skoro ako v divadle. Divadle s tisíckami kamier, zachytávajúc všetky mikro pohyby, na veľmi minimalistických súboroch. Videl som niekoľko minimalistických divadelných predstavení a je to veľmi podobné.
Z hercov sme dostali veľmi prirodzené výkony, ktoré boli dôležité pre to, čo sme chceli robiť. Celý projekt potreboval vášeň, dušu, charakter a ľudskosť. Takže keď sa dostanete na digitálnu stranu, ktorá bude vyzerať realisticky a filmovo, všetky spomínané aspekty od vášne až po ľudskosť sa v nej museli nachádzať.“
Thompson sa vyjadril dokonca aj na margo zrušeného Star Wars projektu, ktorý viedla Amy Henning a o ktorom tiež vieme, že sa presunul pod krídla EA Montreal, kde bude prepracovaný:
„Máme tím v Montreale, ktorý robí novú akčnú značku, pravdepodobne pre náš fiškálny rok 2021, ktorý z hľadiska hier tiež vyzerá fantasticky a veľmi vzrušujúco. Bude to nová hra, s množstvom nových a zaujímavých gameplay prvkov, ktoré ste ešte nikdy predtým nevideli.“
Ku kvalite Battlefront II sa vyjadril aj finančný riaditeľ EA, Blake Jorgensen. Ten tvrdí, že ide podľa neho o jednu z najlepších hier, akú kedy vyrobili pričom dodal, že táto spätná väzba je rovnaká aj u hráčov:
„Skvelá správa je, že Battlefront II je jednou z najlepších hier, akú sme kedy vyrobili. Rovnaký názor počujeme aj od hráčov, ktorí ju práve hrajú a postupne ich vťahuje. Hĺbka tej hry je neuveriteľná. Jej veľkosť je neuveriteľná a počas ďalších týždňov do nej pridáme viac obsahu, než sme kedy pridali do akejkoľvek inej našej hry.“
Jorgensen pokračoval tým, že nový obsah sa objaví po vydaní filmu Star Wars: The Last Jedi, na ktorý bude zameraný s celým radom noviniek. Podľa jeho slov sa pokúšajú vybudovať hru, do ktorej sa budú hráči zapájať mnoho rokov. Nevyhol sa ani kontroverzii a musel odpovedať na otázku ohľadne lootboxov a mikrotransakcií. Na jej margo dodal, že spoločnosť počúva svojich hráčov a neustále sa učia.
Tento krok si však vybral svoju daň. Pôvodne mala exkluzívna zmluva EA a Disney pretaviť hry založené na Star Wars v bohatstvo, no skutočnosť je taká, že došlo k zníženiu akcií o 3 miliardy dolárov. Toto zníženie dokonca môže mať výrazný vplyv na celé budúce smerovanie EA. Pokles akcií je na úrovní 8,5%. Keď to porovnáme s inými spoločnosťami, Take - Two si prilepšilo o 5% a Activision o 0,7% v tom istom období. V prípade EA je však aktuálna úroveň akcií stále o 39% vyššia než v porovnaní s minulým rokom. Na druhú stranu však ide o výrazný pokles, ktorý sa nedeje len tak pre nič za nič.
Reakcia hráčov na lootboxy zjavne zapálila požiar a aj po rozhodnutí EA o ich dočasnom vypnutí sa to odrazilo aj na úvodných predajoch. Ale EA nevidí problém v Battlefront II. Väčší problém je podľa nich FIFA Ultimate Team časť, ktorá je založená na mikrotransakciách. Po aktuálnom hromadnom odmietaní mikrotransakcii sa aj tam znížil počet hráčov, ktorí Ultimate Team využívali. Podľa slov Jorgensena si však EA všetky problémy uvedomuje, načúva fanúšikom a prehodnocuje svoje postupy.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 279
- Half-Life 2 je k svojmu 20. výročiu zadarmo 84
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 94
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 80
- Chcete si zložiť herné PC s AMD Ryzen procesorom? 113
- Aký výkon má PS5 Pro oproti RTX 4070 v Alan Wake 2? 163
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Stalker 2 predstavil niektoré z artefaktov 67 zobraziť viac článkov >
PC
PS4 Xbox One Vývoj: EA / DICE Štýl: Akcia / Multiplayer
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|