Ako sa hrá Playerunknown's Battlegrounds na Xbox One X? |
PUBG vyšiel v early access už aj na Xbox One a pozrime sa akú verziu hry vlastne ponúka a akej kvalite.
Playerunknown's Battlegrounds sa už dostal v early access formáte aj na Xbox One a to aj s vylepšeniami na Xbox One X. Konzolová verzia je podobná PC verzii, ale nie je to čistým portom PC verzie a minimálne teraz zo začiatku ide svojou cestou. Znamená to to, že má niektoré vylepšenia z finálnej PC verzie, ale niektoré iné ešte chýbajú. Presnejšie Xbox One verzia má už zapracované preliezanie prekážok, nové ovládanie áut, ale nemá finálne optimalizácie, ktoré PC verzia teraz dostala na testovacích serveroch a zatiaľ nemá ani púštnu mapu.
Xbox One verzia tak začína z originálnou mapou ostrova, na ktorom si rovnako ako na PC verzii môže zahrať 100 hráčov v boji do posledného. Teda Battle Royale mod, ktorý PUBG masívne spopularizoval. Ak ste ho ešte nehrali, čakajte skok z lietadla a následne 5-45 minútové zbieranie vecí a občasné zabitie niekoho, prípadne zabitie niekým. Nie je to príliš akčná hra, ani príliš rýchla, je to pomalá, viac taktická hra kde si musíte dávať pozor na všetko. Môžete tam prežiť schovávaním a čakaním na svoju príležitosť, alebo budete behať od domu k domu, hľadať stále lepšie zbrane, doplnky na zbrane, vybavenie a naháňať každého koho uvidíte. Rátať treba s tým, že bojová oblasť sa stále zmenšuje až nakoniec sa poslední hráči stretnú vo finálnom boji.
Ovládanie je na gamepad nastavené dobre aj keď tlačidlá sú pridelené jednotlivým funkciám mierne komplikovane. Musíte si zvykať a často zisťovať, kde sa čo robí a ako čo funguje. Hlavne preto, lebo niektoré veci idú na dlhšie podržanie tlačidla, iné na krátke stlačenie, plus niekedy na prvý krát nezareaguje (hlavne pri zozbieraní vecí), nakoniec rôzne základné veci sa tu robia inak ako v ostatných tituloch. Po pár hrách to dostanete do ruky, aj keď mohli by to vyriešiť jednoduchšie. Ak by ste po spustení nevedeli čo a ako, ukážku nastavenia gamepadu nájdete v options, ktoré sa zobrazia po dlhšom podržaní menu tlačidla.
Dôležité je, že pohyb, zameriavanie funguje dobre, bojuje sa dobre, rovnako s ovládaním áut nie je problém. Jeden detail čo by mali doriešiť je pohyb kamery vo vnútorných priestoroch, kde ak sa kamera za váš chrbát pri stene nezmestí, nastaví sa za vás a zacláňate si svojim telom pri streľbe. Telo si síce viete vypnúť, ale pri náhlych stretnutiach v budovách to môže byť osudné.
Keďže je to early access a zároveň po skúsenostiach z PC verzie sme od optimalizácie sme veľa nečakali a ani sme veľa nedostali. Na PC už optimalizácie prichádzajú a potiahli framerate o 30-40% vyššie, ale Xbox vo svojej prvej verzii ešte má problémy s framerate. Hlavne v úvodnom lobby a skoku z lietadla, kde sa môže framerate pohybovať aj medzi 10-20 fps. Zjavne si tieto oblasti nedali autori ako prioritu, keďže aj textúra povrchu letiskovej dráhy na ktorej sa ocitnete je dosť zlá a nevytvára dobrý prvý dojem. Pritom prakticky všetky ostatné textúry sú aspoň v priemernom štandarde (stále ďaleko od napríklad Assassins Creed Origins alebo Ghost Recon Wildlands).
Na druhej strane, akonáhle ste už na zemi na Xbox One X ide hra oveľa lepšie. Presnejšie ide v 4K väčšinou 30 fps s občasnými prepadmi, na Xbox One je to slabšie, je tam 1080p rozlíšenie tiež so snahou 30 fps, ale náhodne tam často klesá aj na 20 fps. Zrejme je to záťažou procesora, ktorý následne brzdí grafiku. Uvidíme ako to dotiahnu do finálnej verzie, ak by išli po vzore PC verzie majú tam priestor na zvýšenie 30 fps aj na slabšej verzii konzoly. Pohrať by sa mali aj s načítavaním detailov objektov a textúr, ktoré sa často načítavajú príliš blízko vás. Možno je škoda, že použili Unreal engine, ktorý s týmto má problémy v každej podobnej early access hre. Čo sa týka rozdielov medzi obomi konzolami, okrem rozlíšenia Xbox One X pridáva aj vyššie textúry a vykresľovanie vegetácie.
Osobne som hral na Xbox One X a ak si nerátam spomalené lobby a samotný výskok s padákom, tak na early access to nie je vôbec zlé, hrateľnosť funguje dobre, všetko ide bez väčších problémov, bez zasekávania alebo padania hry. Vidieť tam ten trištvrte rok práce na PC verzii. Ostáva im hlavne popracovať na optimalizácii a dotiahnutí enginu.
Na čo si ešte treba pri hraní dať pozor je výber serverov. Hra ponúka servery v EU, NA a Ázii. Odsledujte si aký sa vám vyberie na úvodnej obrazovke. Niekedy si hra automaticky vyberie NA, prepnite si ho vtedy na EU, aby ste mali stabilnejšie spojenie. Aj tak sa vám môže stať, že niekedy na obrazovke zabliká výpadok spojenia. V prvý deň sa to stávalo často, teraz v druhý sa to už zdá stabilnejšie. Zrejme postupne optimalizujú záťaž serverov.
PUBG teraz čaká 20. decembra vydanie PC verzie, kde už budú optimalizácie z test serverov a obe mapy. Po jej vydaní sa tieto veci dostanú aj do Xbox verzie s tým, že do finálnej verzie prejde niekedy budúci rok. V určitom bode sa potom obe verzie stretnú na rovnakom stave vývoja a budú pokračovať spoločne. Popritom budú autori robiť na tretej mape do hry, plus pravidelne budú pridávať ďalšie doplnky.
Ak rozmýšľate, či do hry na Xboxe ísť už teraz, povedal by som, že na Xbox One X kľudne, je v hrateľnom stave a s väčšinou plynulým framerate, na starej Xbox One konzole by som možno počkal aspoň do prvých patchov, v ktorých dúfajme zoptimalizujú framerate.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 403
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 98
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 87
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Porovnanie vizuálu Stalkera 2 a skutočnosti 22
- Filmová recenzia: Gladiátor II 55
- Stalker 2 naplánoval svoje zajtrajšie vydanie 75
- Prichádza aj remaster Tomb Raider: Legend trilógie 28 zobraziť viac článkov >
PC
PS4 Xbox One Free2play Vývoj: Bluehole / Pubg corp. Štýl: Akcia / Multiplayer
| |||||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|