HYRULE WARRIORS: DEFINITIVE EDITION |
HYRULE WARRIORS: DEFINITIVE EDITION |
Hyrule Warriors zažívajú príchod na tretiu platformu a podobne ako Donkey Kong Country: Tropical Freeze aj pri nich sa dá krásne sledovať, ako sa na hre podpisuje isté starnutie. Zatiaľ čo Tropical Freeze nemá toľko konkurencie ani portov, Hyrule Warriors má náročnejšiu úlohu. Nielenže ho Nintendo poslalo už aj na 3DS, kde sa najmä staršie kúsky zapotili (New 3DS obstál dobre), ale zvýšila sa konkurencia vo Warriors žánri. Nielen Koei Tecmo, ale samotné Nintendo už angažuje do tohto štýlu ďalšie značky a na Switch najprv dorazili Fire Emblem Warriors a až teraz prichádzajú Hyrule Warriors. Jasné, pred štyrmi rokmi mala hra na Wii U úplne inú pozíciu, bol to svieži nápad, kde etablovaný herný štýl išiel vyskúšať šťastie v ešte výraznejšej značke. No teraz sa nároky čiastočne zvyšujú a hráči porovnávajú.
Lenže ruku na srdce, Nintendo sa o starnutie hier a trvanlivosť jednotlivých dielov stará pedantne. Nie sú to rýchlokvasené tituly, na ktoré po roku zabúdate, lebo príde ďalší s vyššou číslovkou. Fanúšikovia ich navyše podržia a niektorí sa neboja zavítať do iných štýlov – i keď paralelne treba rátať s časťou, čo experimentovať nechce. To je zase daň za cross-over: puristi nechcú miešať iné prvky a najradšej by dodnes aj vo svete Zeldy vymetali bludiská v štýle Ocarina of Time, zatiaľ čo revolucionári sú už unavení a prahnú po novinkách, takže určite im imponuje všetko z Breath of the Wild.
Séria Warriors je známa nekonečnými iteráciami a súčasne pútavým herným štýlom, ak ste ochotní naň pristúpiť. Našinci v nej vidia obyčajnú sekačku, kde nejaký mýtický ázijský búchač kosí armády nepriateľov po tisíckach a tušia, že po 10 minútach to prestane baviť – silný úder, slabý úder, ešte nejaký bonus a všetci ľahnú ako muchy. No v skutočnosti sú Warriors skôr taktickou akciou, respektíve už balansujú na pomedzí akčnej stratégie, lenže sa na svet pozeráte z pohľadu third-person kamery. Váš generál je persona no.1, často silný, nebojácny, ale nie všemohúci. O tom sa rýchlo presvedčíte, keď sa na mape vyroja šíky nepriateľov na viacerých miestach, ktoré nestačíte udržať a utrpíte porážku...
Samotný hrdina je tentokrát dobre známy. Link z Legend of Zelda prichádza do kráľovstva, kde zbadá Zeldu, no rýchlo je povolaný do akcie na bojisko proti armádam. Hrdina ošatený v zelenom má silné i slabé údery, naučí sa používať bomby a zvládať strategické povely i kľúčové miesta na mape. Prvá misia vás učí všetko potrebné – pohyb, akciu, príkazy. Potom sa môžete začať riešiť väčšie výzvy. Sám hrdina dokáže zvládnuť veľa a máte ho pod palcom neustále, pričom striedavo sledujete, koľko ešte treba hlušiť vojakov a kedy už poškuľovať po minimape i sledovať situácie v iných rohoch.
Mapa je rozdelená na viaceré strategické body a ako to už vo Warriors býva, každý generuje nových vojakov alebo umožní ovládať kúsok územia. Čím viac ich máte, tým lepšie. Na druhej strane AI si generuje nové posily dookola a valí ich na vás neustále, takže potrebujete mať solídne ošetrené body, aby ste o ne priebežne neprichádzali. Naopak vašou úlohou je neraz invázia na obsadenú mapu, kde sa snažíte zajať čo najviac. Spravidla v tretine či polovici misie sa rozdeľujú sily a možnosti, ak budete šikovní a volíte dobrú cestu, začnú sa misky váh prevažovať na vašu stranu – ak zaváhate, asi už nie.
Keď si myslíte po prvých misiách, že ste už dostatočne vyzreli na systém, prídu nové výzvy. Náplň sa totiž líši a navyše misie majú rozmanité úlohy: nielen hlavné (dané vopred), ale najmä vedľajšie, ktoré sa často objavujú popri akcii a vy neraz dostávate na výber, čo môžete urobiť. Pochodovať na opačnú stranu mapy a pokúsiť sa získať pevnosť v rohu? Alebo to skúsiť skôr v strede? A čo takto posilniť morálku celej armády tým, že začnete stavať na počte bojovníkov? A, prirodzene, vedľajšie úlohy šité na mieru fanúšikov série: ktorý fanúšik by odolal možnosti zobrať ďalšiu Skulltulu? Nech sa páči, no na zisk je potrebné splniť istú podmienku – a neraz tu tróni časový limit úlohy či misie.
Rýchlo zistíte, že Hyrule Warriors nie je sekačka ani jednotvárna akčná stratégia s Linkovou taktikou. Tu nastupuje sila sveta a série The Legend of Zelda, ktorá navyše dodáva parádnu atmosféru, grafiku a všetko potrebné. Zbierate rupie, máte srdiečka, vidíte prostredia, kde ste už raz zavítali. Hyrule Warriors nemajú celistvú dejovú a svetovú líniu ako samostatné diely Zeldy, ale slúžia ako cross-over naprieč viacerými verziami: Wind Waker, Skyward Sword či Ocarina of Time a Twilight Princess. Z každého si zahráte pár misií na samostatných mapách, ktorých prostredia sú vám dobre známe. Sčasti možno brať Hyrule Warriors ako ultimátnu verziu pre fanúšikov, kde môžu spomínať a užívať si to známe. Napriek tomu sa sem podarilo vložiť solídny príbehový tmel, ktorý sa oplatí sledovať, a to nielen pre pekné predelové scény, ale reálne aj kvôli náplni. Neurazí, poteší, nie je to len mastenica.
Všetko v novom nasadení, už známe postavy či kostýmy sú zasadené do odlišného kontextu. To, že sa objaví niekde Skulltula, známy protivník alebo najtuhší bossovia slúžia ako fináloví protivníci, ešte neznamená, že nebudete musieť taktizovať ako vo Warriors. Práveže áno, ale môžete si vypomôcť tou znalosťou slabín nepriateľov z minulých hier. Ibaže namiesto malých bludísk či chodieb sa treba porátať so súperom na veľkej ploche, čo znamená hneď iné možnosti. Keď si to tak sčítate, Hyrule Warriors sú veľkou poctou a službou pre fanúšikov, ktorí to so sériou ťahajú aspoň 20 rokov...
Naozaj by som rád videl aj pri tomto treťom pokuse rýdzich Warriors hráčov a ich herné reakcie. Sú ochotní akceptovať architektúru máp a svetov? Prečo nie, striedajú sa často, niekoľko misií v jednom a už upaľujete inam. Nestačia sa opozerať a sú odlišné aj atmosférou. Hrateľnosť nie je zjednodušená v prospech nováčikov, ale dôkladne prepracovaná, ibaže v inom šate. A bohatá história slúži skôr ako plus, lebo stále má čo ponúknuť. Nehovoriac o celom pelotóne postáv: 29 bojovníkov sa hlási o vašu priazeň v boji – okrem Linka si zahráte za Zeldu, Midnu a iných známych.
Vypnúť taktické mozgové závity môžete medzi misiami, kde sa budete venovať tvorbe zbraní vďaka vyzbieraným materiálom v misiách. Žiadna minihra a la Atelier, ale poctivá práca a tvorba vecí, čo vám dajú nové schopnosti či lepšie vlastnosti. Je možné, že materiálov nebudete mať dosť po prvom zdolaní misie, no hra ráta s tým, že si ju zahráte znova s inou postavou alebo s túžbou plniť iné úlohy. Tým pádom nejde o bežný grind, ale uvedomelé repete, kde si chcete užiť obsah a dostať potrebnú odmenu.
Hyrule Warriors ponúkajú v Definitive Edition viaceré módy. Je tu príbehová porcia s niekoľkými stupňami obťažností, ktoré môžete opáčiť v snahe vyhnúť sa opakovaniu rovnakých nasadení. Mapy sú však výborne navrhnuté pre opakované hranie, takže sa netreba zdráhať a dva-tri razy ich zdolať. Ak ste hrali pôvodnú hru na Wii U a zmeškali 3DS verziu, dočkáte sa aj nových misií a počet stúpol na 32. No núka sa aj takzvaný Adventure Mode, ktorý berie mapu pôvodnej Zeldy a delí ju na 128 častí, pričom každá dáva inú úlohu či pravidlo (ničiť istým spôsobom, časový limit na nepriateľov) atď. Je to oveľa lepší štýl pre tých, čo nechcú 30 až 60 minút behať po jednej mape a sú tu dobré odmeny v podobe srdiečok, rupií i predmetov pre postavy.
Switch verzia ponúka po novom multiplayer na delenej obrazovke, čo je síce pekná možnosť a ak sa zídu dvaja hráči pri jednej TV, dá sa vyskúšať, no celú hru v ňom asi nikto prechádzať nebude. Interface v tomto móde už nie je ani taký prehľadný a Switch hardvér má aj celkom čo robiť, aby ho utiahol. Mierne lepšia grafika je pri Switch očakávaná, no až taký obrovský skok oproti Wii U nečakajte. No ak sa tu objaví hráč, čo zdolal iba Legends verziu na 3DS a chcel by konečne hrať v lepšej grafike, nech sa páči...
Hyrule Warriors: Definite Edition je presne tou verziou, ktorú chcete hrať, ak ste ešte tento spin-off neokúsili a dostanete plnú porciu misií i postáv v najlepšej dostupnej grafike. Hrať v handheld móde je pasia a hocikedy si vypnúť misiu tiež, pri 30 až 60-minútových bitkách si chcete občas oddýchnuť. Je však zaujímavé sledovať, že napriek náporu mnohých nových Warriors hier (Dragon Quest Heroes, One Piece: Pirate Warriors či naposledy Fire Emblem Warriors) majú Hyrule Warriors stále jednu z top pozícií v kontexte obsahu a najlepších produkcií. Na tom sa nič nemení ani v roku 2018, hoci niektorí môžu namietať, že vlaňajší Fire Emblem už predstavuje silnú konkurenciu. Fanúšikovia Zeldy v tom majú jasno – nič sa prekonávať nebude, iba kvalita série sama osebe.
RECENZIE HRÁČOV |
Switch Vývoj: Nintendo / Omega Force Štýl: Akcia
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|