MOTHERGUNSHIP |
MOTHERGUNSHIP |
Pražskí vývojári Grip Digital stvorili monštrum, ktoré vy teraz musíte zničiť. Ohrozuje totiž Zem a viete, ako to chodí - keď nevyriešite situáciu a nezabojujete, všetko bude stratené. A aj keď je to zas len ten istý príbeh, ktorý sme s malými odchýlkami počuli a hrali už toľko ráz, oplatí sa vziať na svoje bedrá osud ľudstva a poriadne to našiť do agresívnych robotov.
Budete teda ničiť plechových nepriateľov rôzneho druhu - sondy, veže vyzbrojené raketami, drony, malé a veľké kráčajúce a poletujúce stroje rôzneho druhu. Ste členom hnutia odporu a musíte zlikvidovať hlavnú základňu robotov - Mothergunship, ale tam sa dostanete až po eliminácii menších lodí, čo vám stoja v ceste. Nejedná sa však o letecké bitky, ale prestrelky vo vašom bojovom obleku po transportovaní na palubu jednotlivých nepriateľských raketoplánov.
Každá loď predstavuje jednu misiu. Tie hlavné musíte splniť, aby ste sa dostali k nasledujúcim, kde vás čakajú ďalšie série miestností preplnených robotmi. Každá komora predstavuje určitú výzvu, ale ako čoskoro zistíte, väčšinu nástrah, ktoré tam číhajú, môžete ignorovať a len sa prebojujete k východu. V deliacej chodbe si chvíľku odpočiniete, na stene vidíte vašu doterajšiu bilanciu s počtom zabití či vypálených striel a po krátkom nahrávaní sa vám otvorí brána do novej miestnosti. V závere už väčšinou číha nejaký boss alebo robotická ochranka, ktorú musíte eliminovať. A potom vypínač s autodeštrukciou alebo posledná brána, ktorou opustíte pokorenú loď.
Jednotlivé miestnosti vás spočiatku zaujmú nápaditým dizajnom aj vizuálom. Ocitnete sa v rozmanitých priestoroch, menších komnatách s plošinami aj obrovských halách s lávou, generátormi a efektnými odrážacími plochami. Priesvitné kruhy či tabule vás vystrelia do vzduchu cez prekážky, na vyššie poschodia alebo k vstupom do pokročilých úsekov lode. Len je škoda, že sa neskôr miestnosti náhodne opakujú, aj keď medzi tými známymi sa priebežne vyskytujú aj nové a unikátne. Prakticky všetky misie sa teda veľmi podobajú, čo sa týka ich spracovania aj zadaní. V prvých hodinách vám to však nebude prekážať.
Dôvodom, prečo bez reptania znesiete aj repete na lodiach, je unikátny systém používania a konštrukcie vašich zbraní. Pri chôdzi a boji z pohľadu prvej osoby vidíte svoje ramená a výzbroj umiestnenú v pravej a ľavej ruke. Lenže to nemusí byť len jedna brokovnica a nejaký raketomet. Môžete si totiž pripraviť mix hneď niekoľkých poprepájaných zbraní, ktoré dokážu strieľať hoci aj všetky naraz.
Základom sú vaše oceľové päste s krátkym dosahom, ale napriek tomu slušným účinkom. No hneď v úvode misie môžete vstúpiť do postrannej konštrukčnej miestnosti, kde si nastavíte pokročilú výzbroj, a to na každú ruku zvlášť. V jednoduchom menu si tam vyberáte z troch druhov komponentov, ktoré potom ľubovoľne kombinujete. Okrem samotných zbraní (brokovnice, raketomety, píly, míny, lasery, míny, guľomety..) sú to konektory, teda predĺžené konštrukčné časti a nástavce, vďaka ktorým si na ramená pripevníte viac palebnej sily a v rôznych polohách. A napokon k tomu môžete pridať aj doplnky, ktoré prinášajú rôzne bonusy, ako je presnosť, upravený rozptyl či kritický zásah.
Komponenty môžete získať viacerými spôsobmi. Konkrétne kúpou na základni, kde sa pripravujete pred misiou a potom si aj vyberiete niekoľko kúskov, ktoré beriete so sebou. Ďalej plnením nepovinných misií na menších lodiach, ktoré sú zamerané práve na zabezpečenie zbraní, ale aj peňazí a extra skúseností. Najčastejšie však kupujete nové komponenty popri boji, keď vstúpite do miestností označených nákupným košíkom. Spravidla sa však otvoria až vtedy, keď je zabezpečené okolie. Potom, ak ste nazbierali dosť peňazí zo zničených robotov, si vyberiete predmety položené na stojanoch (vrátane malých doplnkov života)a hneď vedľa si ich môžete aj namontovať na svoje ramená.
Je to paráda, keď z vašich paží naraz vystreľujú rakety, lúče či lávové gule a sú ešte ničivejšie s nejakým posilnením. Len si pritom treba všímať aj množstvo energie, ktoré spotrebúvajú. Tá sa síce dobíja, ale môže sa stať, že budete dlhšie čakať na jej regeneráciu a to sa vám stane osudným. Pri konštrukcii a úpravách teda treba myslieť aj na parametre zbraní, ich kadenciu a spotrebu energie, aby ste dosiahli optimálnu palebnú silu a nezostali každú chvíľu nasucho.
Je naozaj škoda, že napriek takejto mega výzbroji budete mať po čase tendenciu miestnosťami len prebehnúť a prestanete sa snažiť o ich kompletné vyčistenie. Dvere do ďalších priestorov sa vám totiž otvoria takmer vždy bez ohľadu na hrozbu naokolo a vy nemáte dôvod zdržiavať sa. Nemusíte všetko vystrieľať. Máte z toho síce nejaké peniaze a skúsenosti navyše, ale spravidla aj prídete o dosť veľa cenného zdravia, ktoré by vám vo finálnej miestnosti mohlo chýbať. Budete riskovať reštart celej misie a permanentnú stratu zbraní, ktoré ste mali so sebou? Spočiatku možno áno, neskôr určite nie. Aj keď sa vás snažia motivovať aspoň niektoré miestnosti s bonusovými výzvami (zabi x nepriateľov do 5 minút, vydrž určitý čas bez zranení, nestrieľaj, kým neuplynie daný limit).
Po každej úspešnej aj neúspešnej misii sa vraciate na svoju malú základňu, kde môžete niečo prikúpiť alebo si zvolíte ďalší cieľ na hviezdnej mape. V neposlednom rade si tam však v zbrojnici vylepšíte svoj bojový oblek. Nazbierané skúsenosti viete investovať do niekoľkých oblastí, ktoré vám potom permanentne a viacnásobne navýšia život a energiu - aj urýchlia jej regeneráciu, vylepšia rýchlosť pohybu či odolnosť voči okolitým nástrahám. Takže budete lepšie pripravení na ďalšie boje.
Pomerne jednotvárny postup v hre je osviežený dialógmi postáv z vášho tímu a základne. Mnohé z týchto rozhovorov budete neskôr už len mechanicky odklikávať, ale chvíľami vás pobavia a rozosmejú - podobne ako vybrané situácie v hre. Napríklad keď uvidíte tlačidlo autodeštrukcie a je pri ňom nápis, že to rozhodne a ani náhodou nie je autodeštrukčné zariadenie. Alebo keď robotický systém oklamete vyhlásením, že ste prišli so zásielkou pizze. Či keď uvidíte oslavu s párty konfetami a hračkami po príchode na vašu základňu. Naopak s postupom času je otravné, že musíte stále odznova vytvárať svoju superzbraň, pretože sa po každej misii zresetuje.
Tvorcom slúži ku cti aj avizované pridávanie ďalších súčastí, ktoré budú bezplatné a sľubujú atraktívny obsah. Napríklad už teraz v auguste to má byť kooperácia, ktorá bude určite veľkým prínosom. Prestrelky po boku kamaráta sľubujú ešte intenzívnejšiu akciu plnú výbuchov a projektilov poletujúcich zo všetkých strán. Prihovárame sa aj za vituálnu realitu, pre ktorú je táto hra veľmi vhodná.
Grafika hry je pekná, vydarený dizajn miestností sme už chválili, ale pripomíname aj to, že sa opakujú a pred vstupom do každej z nich vás čaká nahrávanie, hoci nie príliš dlhé. Explózie si užijete do sýtosti aj ozvučenie je na slušnej úrovni, rovnako ako anglický dabing. Je však škoda, že hra nemá českú jazykovú podporu aspoň vo forme titulkov, keďže jej autori sú z Prahy, a pritom je tam zahrnutá napríklad aj ruština a poľština.
Mothergunship je veľmi dobrá akcia na odreagovanie, ktorá vyniká svojím systémom skladania zbraní. Môžete sa k nej vracať na krátke posedenia - vyčistenie jednej lode vám totiž zaberie pár desiatok minút - a čoskoro už aj v kooperácii. Hra zaujme aj svojím dizajnom miestností, ibaže sa pomerne často opakujú. Spočiatku pôsobí veľmi osviežujúco, neskoršie je už dosť jednotvárna, zanechá však skôr pozitívny dojem a nenudí. Vedeli by sme si ju predstaviť s podporou VR, kde by to naozaj mohol byť fantastický zážitok v trojrozmernom priestore.
RECENZIE HRÁČOV |
PC
Vývoj: Grip Digital / Terrible Posture Games Štýl: Akcia
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|