Gamescom 2018: The Elder Scrolls: Blades ponúkne zážitok verný veľkým súrodencom |
Mohli sme si na vlastnej koži vyskúšať demo z mobilného spin-offu známej RPG série The Elder Scrolls
V Bethesde som bol najmä kvôli Rage 2 (dojmy čoskoro), no keď už ponúkli stretnutie k The Elder Scrolls: Blades. Na mieste ma však prekvapilo, že reálne tu stretnutie s autormi nie je, ale v stánku mali len pár kusov iPhone X, na ktorých bežala raná verzia hry s mnohými chýbajúcimi vecami, čo nebolo úplne to, čo som si predstavoval. Bol tu ale aj bar s fajn jedlom a pitím a miesto naozaj len pri stolíkoch s telefónmi. Mal som veľa času, tak som si niečo objednal a sadol k telefónu, kde sa dalo pokojne najesť. Zvedavosť ale vyhrala, tak som trošku poťukal po obrazovke, že ako to vlastne vyzerá.
Úvodné obrazovky predstavili princípy a vyzerali dobre. Ani som sa nenazdal a už som popri jedení žemle v jednej ruke hral hru druhou. Jednak sa to dalo a ovládanie hry dokonca jedným prstom je veľmi dobre odladené, no taktiež ma to tak chytilo. Môžete hru ovládať dvomi klasickými virtuálnymi joystickmi, ale tiež ťukaním do displeja. Kam ťuknete (a je tam cesta), tak príde postava. Ťuknutím tiež spúšťate interakciu a boj prebieha kruhom, ktorý znázorňuje silu/presnosť útoku. Keď je zlatý, tak máte útočiť. Nájdete tu tiež dve tlačidlá na aktívne schopnosti, takže môžete nepriateľov spomaliť mrazom, či na nich zaútočiť fireballom. V každom súboji sa schopností chargujú odznova, takže ak napríklad jeden súboj skončíte s obomi schopnosťami nabitými, v ďalšom musíte čakať, kým bude ukazovateľ plný.
Áno, stále je to len mobilné hranie, ale práve na mobilné pomery je to zábavné a chytľavé. Môžete takto prelomiť blok súpera a nájsť v ňom otvorenie na svoj útok. Dovtedy môžete naopak vy blokovať jeho. Boj je tak pomalší, možno taktickejší (ak nebudete blokovať, budete mať problémy). V deme boli na výber dve prostredia. bol tu les, ktorý sa dal možno trošku viac skúmať a potom typický hrad. V oboch sme čelili klasickým žánrovým nepriateľov, či to boli obrovské pavúky, kostlivci, vojaci, alebo potkany.
Z tradičných žánrových prvkov nechýbal inventár a ani štatistiky. Moc sme si z toho však neužili, keďže demo bolo naozaj len na cestu prostredím a boje, takže v iných oblastiach toho veľa nebolo. Jasné ale je, že inventár bude obmedzený hmotnosťou, takže si na svojich potulkách budete musieť strážiť, koľko toho na sebe vlastne vláčite. Inventár je spracovaný jednoducho a prehľadne, ideálne na mobily, aby ste len klikli do ľavého horného rohu a rýchlo si ťukli na to, čo potrebujete.
Ako som už v úvode písal, demo bežalo na iPhone X a je teda pochopiteľné, že ho poháňal aktuálny mobilný hi-end. Nevieme teda, ako bude vyzerať na iných zariadeniach, no myslím si, že na mobilné pomery vyzerá hra perfektne. Hrad je krásny, exteriéry boli trošku slabšie. Len zvuky boli zatiaľ nedotiahnuté a možno z veľkej časti aj placeholdery. Prekvapilo ma však, ako dobre sa podarilo preniesť ducha a atmosféru klasických TES na mobily, aj keď s veľmi zjednodušenou hrateľnosťou.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Nvidia predstavila RTX 5070, RTX 5070ti, RTX 5080 a RTX 5090 grafické karty 295
- Mega zľavy začínajú 39
- Hry v roku 2025 88
- Objavil sa záber z preview verzie GTA VI priamo z kancelárií Rockstaru 23
- Spotreba RTX 5080 a RTX 5090 upresnená 196
- Fanúšikovský NFS Underground 2 remake na Unreal engine 5 dostal demo 46
- Čínska firma predstavila dosku s 1500W 50-pinom, aby PC nepotrebovalo žiadne káblo 33
- Filmy a seriály v roku 2025 44
- Január do PlayStation Plus prinesie veľké mená 43
- Prvý pohľad na RTX 5090 grafickú kartu 124 zobraziť viac článkov >