Gamescom 2018: The Elder Scrolls: Blades ponúkne zážitok verný veľkým súrodencom |
Mohli sme si na vlastnej koži vyskúšať demo z mobilného spin-offu známej RPG série The Elder Scrolls
V Bethesde som bol najmä kvôli Rage 2 (dojmy čoskoro), no keď už ponúkli stretnutie k The Elder Scrolls: Blades. Na mieste ma však prekvapilo, že reálne tu stretnutie s autormi nie je, ale v stánku mali len pár kusov iPhone X, na ktorých bežala raná verzia hry s mnohými chýbajúcimi vecami, čo nebolo úplne to, čo som si predstavoval. Bol tu ale aj bar s fajn jedlom a pitím a miesto naozaj len pri stolíkoch s telefónmi. Mal som veľa času, tak som si niečo objednal a sadol k telefónu, kde sa dalo pokojne najesť. Zvedavosť ale vyhrala, tak som trošku poťukal po obrazovke, že ako to vlastne vyzerá.
Úvodné obrazovky predstavili princípy a vyzerali dobre. Ani som sa nenazdal a už som popri jedení žemle v jednej ruke hral hru druhou. Jednak sa to dalo a ovládanie hry dokonca jedným prstom je veľmi dobre odladené, no taktiež ma to tak chytilo. Môžete hru ovládať dvomi klasickými virtuálnymi joystickmi, ale tiež ťukaním do displeja. Kam ťuknete (a je tam cesta), tak príde postava. Ťuknutím tiež spúšťate interakciu a boj prebieha kruhom, ktorý znázorňuje silu/presnosť útoku. Keď je zlatý, tak máte útočiť. Nájdete tu tiež dve tlačidlá na aktívne schopnosti, takže môžete nepriateľov spomaliť mrazom, či na nich zaútočiť fireballom. V každom súboji sa schopností chargujú odznova, takže ak napríklad jeden súboj skončíte s obomi schopnosťami nabitými, v ďalšom musíte čakať, kým bude ukazovateľ plný.
Áno, stále je to len mobilné hranie, ale práve na mobilné pomery je to zábavné a chytľavé. Môžete takto prelomiť blok súpera a nájsť v ňom otvorenie na svoj útok. Dovtedy môžete naopak vy blokovať jeho. Boj je tak pomalší, možno taktickejší (ak nebudete blokovať, budete mať problémy). V deme boli na výber dve prostredia. bol tu les, ktorý sa dal možno trošku viac skúmať a potom typický hrad. V oboch sme čelili klasickým žánrovým nepriateľov, či to boli obrovské pavúky, kostlivci, vojaci, alebo potkany.
Z tradičných žánrových prvkov nechýbal inventár a ani štatistiky. Moc sme si z toho však neužili, keďže demo bolo naozaj len na cestu prostredím a boje, takže v iných oblastiach toho veľa nebolo. Jasné ale je, že inventár bude obmedzený hmotnosťou, takže si na svojich potulkách budete musieť strážiť, koľko toho na sebe vlastne vláčite. Inventár je spracovaný jednoducho a prehľadne, ideálne na mobily, aby ste len klikli do ľavého horného rohu a rýchlo si ťukli na to, čo potrebujete.
Ako som už v úvode písal, demo bežalo na iPhone X a je teda pochopiteľné, že ho poháňal aktuálny mobilný hi-end. Nevieme teda, ako bude vyzerať na iných zariadeniach, no myslím si, že na mobilné pomery vyzerá hra perfektne. Hrad je krásny, exteriéry boli trošku slabšie. Len zvuky boli zatiaľ nedotiahnuté a možno z veľkej časti aj placeholdery. Prekvapilo ma však, ako dobre sa podarilo preniesť ducha a atmosféru klasických TES na mobily, aj keď s veľmi zjednodušenou hrateľnosťou.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 358
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 98
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 84
- Chcete si zložiť herné PC s AMD Ryzen procesorom? 113
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Stalker 2 predstavil niektoré z artefaktov 67
- Filmová recenzia: Gladiátor II 55
- Stalker 2 naplánoval svoje zajtrajšie vydanie 75 zobraziť viac článkov >