Gamescom 2018: Stormdivers, Battle Royale z fínskej dielne |
Autorov z Housemarque môžete poznať hlavne vďaka ich arkádovým titulom ako Resogun alebo Nex Machina. Teraz to skúšajú s akciou nabitou battle royale sci-fi hrou.
Battle Royale… Žáner, o ktorom sme prednedávnom ešte ani len neutušili a aktuálne najväčší herný boom. Mali sme tu PUBG, ktoré totálne prekopalo štatistiky na Steame, len aby bolo po pár mesiacoh rozdrtené Fortnitom. No a potom máte ako novinár na Gamescome príležitosť pokecať pri minerálke s tvorcami ďalšieho podobného titulu. Všetky tieto hry navyše vznikajú nenápadne a ani samotný autori nemôžu zo začiatku tušiť, či náhodou práve ich dielo nebude ďalší megahit.
Presadiť sa na poli tohto žánru je ale každým týždňom ťažšie, pretože tie aktuálne sa stávajú kultmi a upevňujú svoju pozíciou. Vo veľkom tu rozhoduje čas a zároveň schopnosť byť originálny. Čím teda chce byť Stormdivers a čo nové chce žánru priniesť? No, tak v prvom rade majú autori z Housemarque dlhoročné skúsenosti s arkádovými hrami ako Resogun, či Nex Machina a niektoré aspekty z týchto titulov chcú zamiešať aj do battle royale. Aj z toho dôvodu sa rozhodli Stormdivers zasadiť do sci-fi prostredia, čo im umožňuje experimentovať s rôznymi štýlmi hrateľnosti. Súboje vo vzduchu a celkovo vertikálny pohyb pomocou jetpackov má byť dôležitým prvkom hry. Všetko má byť navyše veľmi dynamické, rýchle a vyžadovať značnú dávku skillu. Autori dokonca v oblasti zbraní a pohybu priznávajú aj určitú inšpiráciu titulom COD: Infinite Warfare.
Hra má byť zasadená asi 100-150 rokov v budúcnosti a dejiskom má byť ostrov, na ktorom vláda vykonávala experimenty s nanotechnológiami. Tie sa ale vymkli spod kontroly a nanoboti to tu zdevastovali a pretvorili všetko živé. Zároveň spôsobujú rôzne anomálie, ako aj napríklad masívne búrky. Na ostrov sa pokúšajú dostať kadejakí ľudia a získať tieto nanotechnológie, aby ich mohli využiť vo svoj prospech. Všetci na sebe majú super nadupané futuristické obleky, ktoré sa dajú ďalej týmito technológiami vylepšovať a hráč je práve jedným z nich.
I keď to nie je finálne, režim má byť určený pre 50-60 hráčov. Na ostrov sa dostanete pomocou vystreľovacieho modulu, ktorého dráhu budete môcť ovplyvniť a vyhliadnuť si tak miesto pristátia. Na začiatku každého kola si hráč bude môcť vybrať z ponuky tried, ktoré ovplyvnia štýl hrania a schopnosti. Následne svoj oblek vylepšujete objavenými augmentáciami a objavujete nové zbrane. Navyše ale počas hry plníte aj špeciálne úlohy a zbierate tajomnú esenciu storm anomaly, ktorá poskytuje buffy a po skončení kola odomyká nové kozmetické predmety. Po smrti hráča z neho nazbieraná storm anomaly spoločne s korisťou vypadne.
Mód budete môcť hrať osamote, alebo v skupine o 1-4 hráčoch. Hra má byť plná vrtkých, nepredvídateľných situácií, na ktoré si budete musieť dať pozor. Najvýraznejšou bude práve samotné oko búrkového tornáda, ktoré sa bude náhodne pohybovať po mape a bude mať taktiež variabilný tvar. Zmenšovanie mapy teda nebude také priamočiare ako v iných podobných tituloch, ale mapu si budete musieť omnoho viac sledovať a prispôsobovať sa dynamicky situácii. Hra bude náročná ako na hranie, tak aj na hardvér, pretože bude plná explózií a efektov, s ktorými majú autori dlhoročné skúsenosti. Tie nemajú byť len naoko, ale aj otvárať nové možnosti hrateľnosti. Môžeme tu tak napríklad naraziť na oblasti s veľkým množstvom zničiteľných prekážok, takže pri prestrelkách tu nastanú orgie s lietajúcimi úlomkami. Na záver dodávajú, že battle royale bude len začiatok, akási platforma na vyladenie hrateľnosti a ďalej budú pridávať a skúšať aj ďalšie režimy.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 292
- Half-Life 2 je k svojmu 20. výročiu zadarmo 84
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 95
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 80
- Chcete si zložiť herné PC s AMD Ryzen procesorom? 113
- Aký výkon má PS5 Pro oproti RTX 4070 v Alan Wake 2? 163
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Stalker 2 predstavil niektoré z artefaktov 67 zobraziť viac článkov >
PC
Vývoj: Housemarque Games Štýl: Akcia / Multiplayer | |
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|