Gamescom 2018: Na akej hre pracuje hlavný dizajnér Red Dead Redemption? |
Tony Gowland pracoval v Rockstare, no na nezávislej scéne sa pustil do trošku inej produkcie, ktorá však stále dokáže zaujať.
Kým vo filmovom svete je bežné, že režiséri z nezávislých sfér prechádzajú do hollywoodskeho mainstreamu, v hrách je to často naopak a aj známi tvorcovia z veľkých hier často prechádzajú do indie sféry, kde sa môžu viac realizovať. Takým prípadom je aj Tony Gowland, ktorý pracoval v Rockstare a figuroval aj ako hlavný dizajnér na Red Dead Redemption. To už však bolo dávno, teraz je na nezávislej dráhe a na Gamescome sme sa s ním stretli, aby nám predviedol svoj nový titul.
Ten sa volá Dead End Job a už na prvý pohľad badať, že Tony miluje popkultúru 80. a 90. rokov. Hra z nej totiž vo veľkom čerpá a asi nemusíte dlho pozerať na obrázky okolo, aby ste si všimli, že najväčšou inšpiráciou boli kultoví Krotitelia duchov. Hra je totiž twin-stick shooter, v ktorom preberiete práve úlohu jedného „krotiteľa“. V štýle hrateľnosti známej napríklad z The Binding of Isaac sa pohybujete po procedurálne generovaných leveloch, kde po duchoch najskôr strieľate a potom máte krátke okno na to, aby ste ich „povysávali“. Musíte si však dať pozor na prehrievanie zbrane.
Menších odkazov tam nájdete množstvo, no Tonymu ide v prvom rade o to, aby ste sa pri hraní bavili a aj smiali. Aj preto tu nenájdete úplne tradičných duchov, ale všimnete si napríklad ducha v podobe kornútu so zmrzlinou a iné šialené podoby. Zároveň nechce, aby bola hra čisto vnímaná ako roguelike, takže tu máte aj nejaké menšie možnosti pokračovania po smrti v kampani. Počas jej prechádzania sa levelujete a vyberáte si po každej úrovni jeden z trojice upgradov. A aby ste to mali v boji ešte zaujímavejšie, v leveloch nachádzate rôzne predmety, ktoré môžete použiť.
Zároveň je hra určená aj na streamovanie po internete, takže v priebehu hrania dokáže ponúknuť aj negatívne power-upy, ktoré môže hráčovi vybrať publikum. Ak zase radi hráte spoločne s niekým za jednou obrazovkou, Dead End Job ponúkne asymetrickú kooperáciu, kde jeden hráč stále loví duchov a druhý preberie ducha – spoločníka. Zaujímavo je riešená znovuhrateľnosť, kedy pri opätovnom prechádzaní postavy vedia, že hráč hru ide znova a aj na túto skutočnosť vtipne poukazujú, hra tak nie je len opäť v tej istej slučke.
Vydanie hry je zatiaľ naplánované na budúci rok, no bez konkrétneho dátumu. Dočkať by sme sa mali na PC, Xbox One, PS4 a Nintendo Switch. Demo bolo síce len krátke, no veľmi zaujímavé a aj zábavné. Ak si udrží svoju chytľavú hrateľnosť a vtipného ducha, môže to byť príjemné malé prekvapenie.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Alza spustila nové zľavy 29
- Elon Musk podvádzal v Path of Exile 2 hre, a keď ho Asmongold odhalil, reagoval ak 96
- Prvý pohľad na Nintendo Switch 2 153
- Aké sú vylepšenia výkonu RTX50 grafík oproti RTX40 generácii bez frame generation? 179
- Dizajn PS6 čipu je vraj už hotový 183
- TikTok bol v USA vypnutý 201
- Článok: Najlepšie hry roka 2024 42
- DOJMY: Sid Meier’s Civilization VII 22
- Ako Crysis zadefinoval nároky na grafiku? 93
- AMD RX 9070 a RX 9070 XT karty sa objavili v ďalšom obchode aj s cenami 43 zobraziť viac článkov >
PC
PS4 Xbox One Switch Vývoj: Headup Games / Ant Workshop Štýl: Akcia Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|