Gamescom 2018: Koho popravíte a koho necháte žiť vo We. The Revolution? |
Zahrali sme si nové demo pripravovanej poľskej hry zasadenej do obdobia francúzskej revolúcie
Najmocnejší ľudia tohto sveta sú tí, ktorí rozhodujú o živote a smrti ostatných. Moc má aj človek, ktorý na vás mieri zbraňou, no skutočnú moc má niekto, kto pošle na smrť stovky ľudí a ostáva bez viny, či dokonca je za svoje rozhodnutia oslavovaný. Aká je hranica medzi spravodlivosťou a manipuláciou si overíte v hre We. The Revolution, ktorá vás postaví do úlohy sudcu počas temného obdobia Francúzskej revolúcie. Budete konať v prospech ľudu? Alebo budete radšej hľadať možnosti, z ktorých budete mať čo najväčší profit?
Poľské štúdio Polyslash nám pripravilo ochutnávku ich ambiciózneho projektu, v ktorej sme mali možnosť vydať rozsudky nad niekoľkými obžalovanými a ovplyvniť tak vývoj Revolúcie. Kým hra sa nesnaží byť úplne historicky presná, autori prízvukujú dôležitosť vašich rozhodnutí, ktoré môžu revolúciu nasmerovať iným spôsobom, aký poznáme z učebníc histórie. V betaverzii hry sme odhalili osudy niekoľkých mužov obžalovaných z násilníctva, podvodu, podporovania revolúcie či vlastizrady. Každý z nich zohrával väčšiu či menšiu úlohu veľkého scenára, ktorý svojimi rozsudkami pomáhate písať.
Príbehy samotných obžalovaných nie sú príliš relevantné, omnoho dôležitejší je dopad verdiktu na porotu a frakcie revolúcie. Ak od hry očakávate, že podobne ako detektív výsluchom preukážete vinu či nevinu obžalovaných, musíme vás sklamať. Vašou úlohou totiž nie je vyšetrovať, ale súdiť. Otázky, ktoré kladiete, majú predovšetkým silu ovplyvniť porotu a ak ich budete klásť správne, podarí sa vám ich zmanipulovať spôsobom, aký vám bude vyhovovať. Aj keď je konečné rozhodnutie na vás, nesúhlas občanov či zainteresovaných strán môže viesť k nepokojom, alebo mať priame dôsledky na vašu postavu a rodinu.
Mechanizmus celého súdneho procesu spočíva v naštudovaní dokumentov a svedectiev, ktoré obsahujú isté kľúčové slová, ktoré naznačujú pozadie, vlastnosti obžalovaného či okolnosti skutku. Tieto kľúčové prvky následne spájate do dvojíc, čím sa vám odomknú otázky pre obžalovaného. Hra však netoleruje viac ako jeden omyl pri každom fakte, preto treba zapojiť intuíciu aj logiku, aby ste ich správne spárovali. Ak však budete klásť všetky otázky, v súdnej sieni začne vrieť atmosféra, čo sa odzrkadlí na vašom hodnotení. Ako sudca si musíte neustále budovať reputáciu a hlavne body vplyvu, ktoré použijete pri uľahčení riešenia procesu, ovplyvnení výsledkov súdu či konfliktov v hierarchii vplyvných občanov Paríža. Pred podpísaním verdiktu nesmiete zabudnúť vypísať report, ktorý overí, či ste skutočne dávali počas procesu pozor a poznáte všetky okolnosti prípadu.
V hre si môžete vyberať svojich spojencov vďaka konfliktom medzi najdôležitejšími osobnosťami revolúcie. Svojim vplyvom sa môžete postaviť na stranu jedného zo zúčastnených a znovu tak ovplyvniť vývoj revolúcie. Body vplyvu získavate na samostatnej obrazovke mapy Paríža. Podobne ako v stolovej hre posúvate svojich spojencov po dištriktoch, získavate územia vplyvu, bojujete o územie a špehujete ostatných. Okrem toho sa zúčastníte verejných vystúpení, kde pomocou správne zvoleného tónu prejavu môžete nakloniť publikum na svoju stranu. Okrem verejnosti zohrá svoju úlohu aj vaša rodina a spoločníci, ktorých názory si vypočujete na večeriach vo vašom dome.
We. The Revolution okrem svojho konceptu hrateľnosti zaujme aj výraznou vizuálnou stránkou. 2D grafika a rozprávanie v štýle komiksových okienok výborne vykresľuje celkovú pochmúrnu atmosféru Paríža v 18. storočí. Zatiaľ hru sprevádza len ticho súdnej siene, no autori by chceli vo finálnej verzii ponúknuť okrem hudby aj francúzsky dabing postáv, ktorý by ešte viac podtrhol zasadenie príbehu. Zatiaľ sú v pláne len poľské a anglické titulky, čo môže byť pre mnohých hráčov veľmi podstatným faktorom, nakoľko čítanie dokumentov pri procese vyžaduje od hráča plné porozumenie textu.
Prípady štyroch obvinených, ktorých sme mali možnosť súdiť, nás utvrdili v tom, že hra nie je o hľadaní pravdy. Ani po položený všetkých otázok a vypočutí svedkov nás nič nedokázalo presvedčiť o definitívnej vine či nevine a všetko závisí len na vašej intuícii a ochote manipulovať. Aj keď mali naše rozhodnutia istý vplyv, ani raz neprišiel pocit zadosťučinenia, že sme poslali pokriveného zločinca za mreže, či sme oslobodili nevinného človeka. Všetko pôsobilo ako chladná partia šachu, v ktorej sú všetci figúrky. Autori budú musieť popracovať na emocionálnej stránke prípadov, pretože inak hráč začne pristupovať k práci sudcu mechanicky, čím sa vytratí radosť z riešenia problémov. Aj keď má hra zaujímavý koncept a prepracované nápady, ukážkové prípady nás nedokázali vtiahnuť do deja. Ak sa nedokážete vcítiť do postáv, z hry sa stáva akýsi manager ľudských osudov, kedy ste odtrhnutí od príbehu a postupujete strategicky pre dosiahnutie pozitívnych čísiel a výsledkov.
We. The Revolution sa ukazuje ako veľmi prepracovaný koncept, ktorý však potrebuje jednotlivé nápady pospájať istým prvkom návykovosti, ktorý hre zatiaľ chýba. Ak autori neočakávajú, že sa z nás stanú najkrutejšie postavy Francúzskej revolúcie, budú musieť naozaj zapracovať na jednotlivých prípadoch, aby sa z nich nestala nudná povinnosť. Dúfame, že ďalšie procesy budú o niečo zábavnejšie tým, že nás donútia viac sa angažovať do odhalenia viny či neviny obžalovaných. Aj keď je hra zasadená v krutej dobe, je potrebné v hráčovi zanechať aspoň plamienok nádeje, aby neupadol do depresie a mal motiváciu pokračovať.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 292
- Half-Life 2 je k svojmu 20. výročiu zadarmo 84
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 95
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 80
- Chcete si zložiť herné PC s AMD Ryzen procesorom? 113
- Aký výkon má PS5 Pro oproti RTX 4070 v Alan Wake 2? 163
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Stalker 2 predstavil niektoré z artefaktov 67 zobraziť viac článkov >
PC
PS4 Xbox One Switch Vývoj: PlayWay / Polyslash Štýl: Akčná Adventúra Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|