TOTAL WAR: THREE KINGDOMS

TOTAL WAR: THREE KINGDOMS

Skúška hrdinov troch kráľovstiev

Dojmy

Keď máte na Gamescome popri prezentáciach príležitosť priamo si zahrať nejaký titul, tak to má svoje výhody aj nevýhody. Na jednej strane môžete hru sami preskúmať, no na druhej si možno nevšimnete nejaké detaily. Demo k novému Total War: Three Kingdoms ale bolo na (ne)štastie dostatočne krátke na to, aby sme si počas vyhradenej hodiny mohli všetko užiť. Zahrali sme si totiž iba jeden vopred pripravený boj, počas ktorého sme ale videli väčšinu noviniek.

Na úvod treba povedať, že tých noviniek nie je nejako prevratne veľa. Séria v posledných rokoch skúša hlavne rôzne tematické zasadenia, pričom hrateľnosť v základe ostáva viac-menej nezmenená. Veď koniec koncov, načo opravovať a meniť niečo, čo dobre funguje. Tým ale, samozrejme, nechceme povedať, že by bolo všetko po starom. Autorom sa dobre podarilo prepojiť novinky v hrateľnosti s novým zasadením. Hneď na začiatku hrania sme sa tak ocitli v hlbokej tme, ktorá pokrývala našich bojovníkov. Vnímali sme len svetlo z ich lampášov, ktoré majú byť verné historickej predlohe. Hneď v prvých sekundách teda bola vytvorená dobrá atmosféra pre prichádzajúce prepadnutie. Zo stránky hrateľnosti s tým však súvisí plne funkčný cyklus dňa a noci, ktorý sa v sérii objavuje po prvýkrát. Ak by teda náš boj trval dlhšie, nad obzorom by sa mali objaviť prvé slnečné lúče.


Všimli sme si aj prepracovanú krajinu. Tá má byť pestrejšia ako kedykoľvek predtým, čo prinesie úplne nové strategické možnosti. Demo bolo šikovne vytvorené tak, aby na tieto novinky upozornilo, keďže naše vojsko bolo prepadnuté z priľahlého hustého lesa, ktorý bol už čoskoro zahltený plameňmi. Samotný boj netreba opisovať žiadnemu fanúšikovi tejto série. Obrovské vojská sa hrnú proti sebe a vy len rýchlo preskupujete jednotky. Nesklamú vás pritom žiadne naučené finty. Ako je už teda zvykom, proti prichádzajúcej kavalérii nastavíte oštepy, meče nasadíte do popredných línii a odzadu to istia lukostrelci. Ich dostreľ je však o niečo väčší, než ste zvyknutí. Podľa slov autorov sa tak snažia súboje ešte viac zväčšiť a otvoriť. Je to však pekná ukážka toho, akú malú zmenu stačí spraviť na osvieženie hrateľnosti. Vo všeobecnosti sa ale nový Total War drží zabehnutých koľají.

Aby sme si ale viac rozobrali príbehovú stránku, dostávame sa do Číny na prelome druhého a tretieho storočia, tesne po páde dynastie Han. Cisárom je dieťa, ktoré je však iba figúrkou tyrana Dong Zhuo. Trojica hrdinov uzatvára krehké spojenectvo s cieľom prinavrátiť pokoj. Fanúšikovia histórie si tak určite prídu na svoje a čaká ich tu veľa legendárnych postáv. Hlavná kampaň sa ale od historickej presnosti trocha odkláňa, a to hlavne čo sa týka hrdinov. Nové pokračovanie totiž vo veľkom stavia na ich sile, a tí tak majú miestami až nadľudské schopnosti. Velitelia teda budú v hre dôležitejší ako kedykoľvek predtým. Silnejšie budú ale aj bežné jednotky a hlavne budú všetci schopní neustále bežať, pričom merač únavy bude klesať omnoho pomalšie. Boje a aj presuny sú tak akčnejšie a rýchlejšie. Okrem toho tu ale má byť aj klasický režim, v ktorom budú tieto schopnosti postáv potlačené. Ten má byť určený hlavne fanúšikom štandardnejšej hrateľnosti, ktorí si potrpia aj na historickú presnosť.

Fakt, že sme si vyskúšali boj s prepadnutím, nebola žiadna náhoda. Po úspešnom zneškodnení prvých nájazdníkov sme sa vybrali naprieč krajinou. Čoskoro nám ale cestu zatarasili posily, ktoré nás delili od špeciálneho miesta na mape. Z miesta prepadnutia však môžete namiesto boja utiecť. Ak by sa nám podarilo presunúť naše vojsko do vyznačenej oblasti, úspešne by sme tak ukončili úlohu. My ale nie sme žiadni zbabelci, a tak sme sa aj napriek tejto možnosti rozhodli s prichádzajúcim vojskom porátať starým, osvedčeným spôsobom. Nové zasadenie je síce pôsobivé, no úprimne sme mu po chvíľke prestali venovať pozornosť a užívali si samotný boj spolu so všetkým, vďaka čomu sa táto séria preslávila.

Dvojica veliteľov - Sun Ren a Sun Quan v našom vopred pripravenom vojsku bola v súrodeneckom vzťahu. Počas hrania sme teda mohli počuť rôzne hlášky, ktoré si vymieňali a ako sa vzájomne podporujú. Sun Ren mala viacero silných schopností, ktorými ničila nepriateľov. Sun Quan je zas podporný hrdina, ktorý hlavne zvyšuje silu okolitých vojakov. Keď sme sa už blížili ku koncu súboja a víťazstvo sme mali takmer vo vrecku, rozhodli sme sa vyskúšať, čo sa stane, ak jeden z nich padne. Podľa slov autorov to totiž má silu zostávajúceho veliteľa ešte niekoľkokrát znásobiť. A naozaj, potom ako Sun Quad padol v dueli s nepriateľským hrdinom, jeho sestra sa dostala do doslova vražedného režimu. Jej schopnosti boli ešte silnejšie a s chuťou po pomste kosila jedného nepriateľa za druhým. Netrvalo tak dlho, kým bolo víťazstvo naše.


Popritom ako sme hrali, nám autori prezradili aj informácie o ďalších častiach hry. Na začiatku si tentokrát nebudete vyberať jednu z frakcií, ale jedného z 11 hrdinov. Toto rozhodnutie ovplyvní, aké vojsko si následne postupne vybojujete. Štýl hrania sa bude odvíjať práve od zvolených veliteľov, čo len znova zvyšuje ich dôležitosť v hre. Autori sa tu tak rôznymi drobnosťami snažia spraviť hlavný režim akčnejším. Aj napriek známej hrateľnosti to bolo cítiť a hra nám aj vďaka preháňaniu rozpumpovala krv v žilách. Osobne nám takéto vylepšenia neprekážali, skôr naopak. Uvidíme však, aký názor na to budú mať konzervatívnejší hráči, ktorí sú asi aj hlavným dôvodom, prečo autori zahrnú aj klasický režim. Je to z ich strany vcelku dobrá stratégia, ako vyskúšať pozmenený štýl hrateľnosti, no zároveň si nechať zadné dvierka a vyhnúť sa kritike.

Hranie nového Total War bolo príjemným zážitkom. Nič iné sme, samozrejme, ani nečakali, no vynára sa otázka, dokedy bude tento overený recept autorom fungovať. Nechceme im krivdiť, samozrejme, stále sa snažia hrateľnosť niečím vylepšiť a posunúť ďalej. Minimálne pri tomto dieli sme ešte presvedčení, že im to vyjde a hra sa bude tešiť z úspechu. Aj najlepšej hrateľnosti sa ale môžu hráči časom presýtiť. Aká teda bude budúcnosť série? Dočkáme sa nejakých veľkých zmien, alebo autori budú len stále prinášať nové zasadenia a drobné vylepšenia? Zvýšenie sily jednotiek, hrdinov a aj zrýchlenie hry dopomáhajú aj k lepšej prístupnosti pre väčšie masy, čo je trend ktorý sa prejavil už v Total War: Warhammer. No aký je váš názor na sériu a jej smerovanie?


napísal rolan 12.9.2018
Páči sa mi! (+2)
TOTAL WAR: THREE KINGDOMS


Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Speňaženie youtube - privyrába... (0)
Zdar potreboval by som poradiť od niekoho, kto zar...
|Philips oled 818 - ktory mod? (3)
Caute, kedze sa v tom az tak nevyznam dosiel som s...
|Problém s batériou notebooku. (7)
Ahojte, pred nedávnom som si všimol, že sa mi o vý...
|Diagnostika/oprava rtx (3)
Zdravim, nie je tu niekto z ba, kto sa venuje diag...
|Chladenie pre amd 9950x - voda... (1)
V pondelok som zobral Ryzen 9950X - podla heureky ...
|Svet, ukrajina, vojny ... (29312)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk